profil

Zakład pogrzebowy - biznesplan

drukuj
satysfakcja 66 % 32 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

BIZNESPLAN Zakład Pogrzebowy ? Apokalipsa ? STRESZCZENIE 1.Zakład Pogrzebowy ?Apokalipsa? będzie się zajmować produkcją i sprzedażą trumien oraz nagrobków, profesjonalnym przygotowaniem pochówków, organizacją obrzędów pogrzebowych oraz przyjęć. Zakład pogrzebowy będzie zapewniał fachowy pochówek z godnością i szacunkiem dla zmarłego. Nad całością pieczę sprawować będzie wykwalifikowana kadra stolarzy, kamieniarzy, grabarzy, kosmetyczek, kierowców konduktów pogrzebowych oraz muzyków wchodzących w skład orkiestry pogrzebowej ?Głos Apokalipsy?. Współpracujemy również z okolicznymi parafiami. W obrębie zakładu znajduje się kaplica. 2.Dane właścicieli- wspólników. Właściciele- wspólnicy posiadają wykształcenie wyższe filozoficzne. Są członkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Eschatologów. 3.Rodzaj działalności: działalność usługowo- handlowa. 4. Biuro umieszczone jest bardzo korzystnie. W okolicy znajduje się krematorium, prosektorium oraz cmentarz w bardzo malowniczej, spokojnej dzielnicy. DZIAŁANIA MARKETINGOWE reklama na terenie miasta, ulotki w kościołach i urzędach, billboardy, rozpisanie ankiet wśród respondentów powyżej 60. roku życia odnośnie oczekiwań wobec charakteru pochówku, reklama w telewizji, prasie i radiu, strona internetowa: www.apokalipsa.com CHARAKTERYSTYKA KLIENTÓW Nasza oferta skierowana jest do szerokiego grona odbiorców. W przeciwieństwie do innych zakładów pogrzebowych zajmujemy się pochówkiem osób, które zmarły w różnych, niespodziewanych okolicznościach: samobójcy, dzieci do lat 3, ofiary tragicznych/ masakrycznych wypadków, ofiary klęsk żywiołowych. KONKURENCJA Inne zakłady pogrzebowe, które w swojej ofercie mają organizację pochówków. CENA Konkurencyjna wobec oferty innych zakładów pogrzebowych ze względu na niskie koszty produkcji nagrobków oraz zorganizowany mechanizm urządzania pochówków. ORGANIZACJA FIRMY lokal- powierzchnia użytkowa 120 m?, cena wynajmu raz z placem oraz halą produkcyjną o powierzchni 400 m?- 3 000 zł, wyposażenie informatyczne- komputer, sieć telefoniczna- 2 000 zł, pracownicy- 5 współwłaścicieli, 50 pracowników (kamieniarze, stolarze, grabarze, kosmetyczki, kierowcy, sekretarka, monterzy, muzycy, księża)- 75 000 zł, korzystanie z profesjonalnego biura rachunkowego, firmy sprzątającej, firmy ochroniarskiej- 3 000 zł razem: 83 000 zł PLAN FINANSOWY 1.Koszty uruchomienia działalności gospodarczej: wpis do rejestru- 250 zł, opłaty skarbowe (NIP, REGON, odpowiednie rejestracje w urzędach)- 200 zł, opłata za otwarcie rachunku bankowego- 30 zł, pieczątki- 100 zł, certyfikat- 300 zł, 2.Wyposażenie biura i hal fabrycznych- meble, materiały biurowe, sprzęt biurowy, dewocjonalia, wieńce, kadzidła, stojaki na trumny, lodówki, atomowy piec krematoryjny najnowszej generacji, stolarka, marmur, granit, lastrik)- 50 000 zł, 3.Wyposażenie pracowników: ubiory reprezentacyjne, instrumenty muzyczne: 2 000 zł, 4.Samochód: 2 dodge caravan, 1 melex- 3 000 zł, 5.Ubezpieczenie majątkowe- 5 000 zł, 6.Czynsz za lokal, plac, halę oraz użytkowanie biura przez pierwszy miesiąc- 3 000 zł, 7.Reklama na początek działalności- 1 000 zł, 8.Płace za pierwszy miesiąc działalności- 75 000 razem: 139 880 zł KOSZTY MIESIĘCZNE PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI 1.Czynsz i opłaty związane z wynajmowaniem lokalu, placu, hali fabrycznej- 3 000 zł, 2.Płace i narzuty na płace- 80 000 zł, 3.Koszty materiałów- 50 000 zł, 4.Telefon, Internet- 3 000 zł, 5.Koszty reklamy- 1 000 zł, 6.Koszty samochodów- 3 000 zł, razem: 140 000 zł ZYSKI przykładowo KOSZT 1 NAGROBKA MARMUR materiał- 5 000 zł, robocizna- 500 zł, grawerowanie- 300 zł, razem: 5 800 zł SPRZEDAŻ 1 NAGROBKA MARMUR nagrobek- 5 800 zł, organizacja pochówku- 2 000 zł zysk: 3 200 zł, razem: 11 000 zł Aby pokryć koszty pierwszego miesiąca działalności: 139 880 zł 140 000 zł = 279 880 zł, przykładowo należy sprzedać nagrobków marmurowych: 279 880zł / 11 000 zł = 26 CZYNNIKI RYZYKA I POWODZENIA- ANALIZA DOW JONES INTERNATIONAL 1.Mocne strony przedsięwzięcia: oryginalność oferty, niewysokie koszty, dobra znajomość branży przez właścicieli, wykwalifikowana kadra, 2.Szanse: duże poszanowanie wśród społeczeństwa dla zakładów pogrzebowych zajmujących się również organizacją pochówków, stały popyt na tego rodzaju usługi, 3.Słabe strony przedsięwzięcia: przedsiębiorstwo ma mało zachęcający charakter usług, 4.Zagrożenia: duża konkurencja, zubożenie społeczeństwa, ewentualne opóźnienia związane z produkcją nagrobka czy organizacją pochówku może podważyć zaufanie do firmy. HARMONOGRAM 1.W pierwszym miesiącu działalności załatwienie formalności związanych z zakładaniem firmy. 2.Zbieranie zamówień od zaraz. 3.Pierwsze pół roku- rozkręcenie firmy, rozreklamowanie w branży. 4.Po pół roku pełen asortyment i stałość zamówień. ZAŁĄCZNIKI 1.Dane właścicieli. 2.Uprawnienia właścicieli. 3.Rekomendacja kadry. 4.Zezwolenia. 5.Wyciąg rejestracji w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorców.


Przydatna praca? Tak Nie
Komentarze (1) Brak komentarzy zobacz wszystkie
9.7.2011 (09:36)

szukam pracy w zakładzie pogrzebowym

Typ pracy


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.