profil

Plan marketingowy hotelu

drukuj
satysfakcja 54 % 114 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Spis treści:
1. Wstęp
2. Rozwinięcie
3. Analiza S.W.O.T
4. Wnioski
5. Propozycje
6. Termin realizacji

1. Wstęp

Hotel ?Głębia Oceanu? znajduje się w Gdańsku. Położony jest nad morzem, ze sporą ilością zieleni. Sezonowo pracuje tam ogrodnik, ilość zieleni jednak wskazuje na konieczność zatrudnienia go na cały etat. Znajdują się tam również ławki, chodniki, podjazd dla zaopatrzenia, parking, restauracja oraz sala konferencyjną.
Średnia cena za pokój wynosi 280 zł. Na obecny standard nie jest to drogo, tym niemniej nie ma tam obecnie większego ruchu gości i hotel można by rzec świeci pustkami. Większość zysków pochodzi z gości którzy zatrzymują się tam jedynie przelotnie, bądź w weekendy. Pracownicy są zatrudniani na umowę o czas nieokreślony, widać tam sporo praktykantów i osób niedawno zatrudnionych. Dotyczy to w szczególności recepcji i obsługi pokojowej, sprzątaczek i personelu technicznego.

2. Rozwinięcie

Grupą korzystającą z hotelu z założenia mieli stanowić klienci ze Skandynawii, Szwecji, Finlandii oraz Norwegii, tych jednak w hotelu nie pojawia się zbyt wielu, a jeśli nawet, to są to tylko osoby które mieszkają tam chwilowo. Zainteresowanie hotelem jest bardzo niskie i firma zbliża się ku upadkowi. Dział marketingu poświęca więc więcej uwagi klientom ze Skandynawii, co jednak jest dość kosztowne i nie przyczynia się do poprawienia sytuacji firmy. Dotychczasowe efekty działań sekcji marketingu są niewielkie i ciężko jest określić jaki kierunek obecnie przybrała kampania marketingowa. Odnosi się wrażenie że nie jest skuteczna, co widać wyraźnie po wynikach.

Na zebraniu stawił się każdy kierownik ze struktury zarządzania hotelem. Stawili się więc:

1. Dyrektorowie
2. Sekretarka
3. Kierownik zaopatrzenia
4. Szefowie kuchni
5. Kierownik działu technicznego
6. Obsługa recepcji
7. Kierownik personelu pokojowego
8. Obsługa sprzątająca
9. Szef ochrony
10. Przedstawiciel marketingu
11. Szef księgowości

3. Analiza S.W.O.T.

Stronami silnymi są :

1. Położenie hotelu
2. Dobra kuchnia.
3. Duży ruch turystów z Niemiec w Gdańsku

Stronami słabymi są :

1. Wysokie ceny, związane z zatrudnieniem sporej ilości personelu i nieustannymi szkoleniami pracowników niedawno zatrudnionych.
2. Duży koszt reklam w skandynawskich biurach turystycznych oraz prasie i mediach.
3. Rosnące koszty utrzymania starych samochodów zaopatrzenia.
4. Zmniejszająca się dynamika rozwoju turystyki zagranicznej.
6. Duże koszty całorocznego utrzymania personelu.
7. Brak pieniędzy na remonty.
8. Brak personelu znającego perfekcyjnie
języki obce.

Szanse:

1.

Przydatna praca? Tak Nie
Wersja ściąga: plan_marketingowy_hotelu.doc
(0) Brak komentarzy
Typ pracy


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.