profil

Pływanie , nauczenie pracy ramion do stylu klasycznego

poleca 85% 857 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

KONSPEKT LEKCJI


Temat : Pływanie , nauczenie pracy ramion do stylu klasycznego


Cele – zadania lekcji w zakresie :

Umiejętności : Uczeń potrafi poprawnie wykonać pracę ramion w stylu klasycznym , doskonalimy prace nóg w stylu grzbietowym .

Zdolności metodyczne : Wytrzymałość i siła ramion .

Wiadomości : Pozna ćwiczenia kształtujące siłę ramion , postawy odpowiedzialnego zachowania się na pływalni .

Środki dydaktyczne : Ringo ,

Czas : 45 min Miejsce zajęć : Pływalnia Prowadzący : Łaszek Grzegorz



TOK LEKCJI ZADANIA SZCZEGÓŁOWE DOZNANIE – CZAS I LICZBA POWTÓRZEŃ UWAGI OPERACYJNO METODYCZNE
1. Część wstępna a) Ćwiczenia organizacyjno-metodyczneb) Rozgrzewka na Lądziec) Czynności praktyczne i higieniczne pod prysznicem. · Zbiórka, raport, powitanie z klasą· Sprawdzenie obecności· Podanie tematu lekcji· Motywacja do aktywnego udziału w lekcji· Krążenia głowy w L i P stronę · Skłony głowy w lewą i prawą stronę oraz w przód i w tył · Krążenie barków· Krążenie bioder· Naprzemianstronne krążenie RR w przód (dzieci trzymają przed sobą ringo, wykonują krążenia PR w przód, przechwyt ringo LR· Przekładanie ringo pod nogami · Stojąc na jednej nodze, druga noga ugięta i podciągnięta pięta przy pośladku, ringo leży na głowie · Bieg w miejscu trzymając ringo oburącz, dzieci naśladują jazdę samochodem· Przejście pod prysznic· Przypomnienie zasad korzystania z natrysków· Przejście dzieci pod prysznicami o różnej temp. wody 5 min10 min2 min Ustawienie uczniów w szeregu, raport, powitanie, sprawdzenie obecności i strojów sportowychUstawienie w rozsypce, prowadzący rozdaje ringo uczniom, zwraca uwagę na prawidłowość wykonania ćwiczeń.Dzieci próbują utrzymać równowagę i zwracając uwagę aby ringo nie spadło z głowyZwrócenie uwagi na dokładne umycie całego ciała.
II Część głównaWzmocni mięśnie nóg, rąk, brzucha, poprawi koordynację w wodzie. Doskonali poślizg na grzbiecie.Kraul na grzbiecie. Wykona szereg ćwiczeń wchodząc do wody: · chodzenie na palcach NN po dnie basenu · j. w. tyłem, bokiem z wymachami RR · skoki obunóż w wodzieUstawienie bokiem do przelewu, jedna ręka na przelewie. · wymachy LN, PN w przód · wymachy LN, PN w bok · wymachy LN, PN w tył Ćw. kształtujące naprzemianstronną pracę nóg na grzbiecie z deską (na biodrach, za głową). Przepłynięcie prawidłowo dwie długości basenu. Dokładne sformułowanie podanego poleceniaZwraca uwagę na dokładność wykonania ćwiczeńKontroluje prawidłowość wykonanych ćwiczeń w wodzie
III Część końcowaĆwiczenia organizacyjno - porządkowe Ćwiczący trzymając się krawędzi basenu wykonują zanurzenie głowy pod wodę z długim wydechem powietrza.Wyjście z wody - przeliczenie ćwiczących, podsumowanie zajęć, wyróżnienie uczniów aktywnych i dobrze wykonujących ćwiczenia. 2 min3 min Zwrócić uwagę na prawidłowość wykonania ćwiczenia oddechowego – uspokajającego (szybki głęboki wdech powietrza ustami nad wodą, oczy otwarte, długi wydech powietrza nosem pod wodą).Zbiórka w szeregu.


Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty