profil

Przygotowanie oferty usług dodatkowych i towarzyszących.

poleca 84% 2853 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Na samym wstępie mojej pracy zacznę od wyjaśnienia pojęcia usługi dodatkowej i towarzyszącej.
Usługa hotelarska – to zespół działań osób zatrudnionych w zakładzie hotelarskim przy wykorzystaniu specjalnie do tego celu przystosowanych urządzeń technicznych. Składa się z wielu świadczeń związanych z zapewnieniem podstawowych potrzeb bytowych takich jak: zakwaterowanie, wyżywienie, rozrywki, opieka nad zdrowiem.
1. Świadczenia kwaterunkowe:
- zapewnienie wygodnego snu w nocy a w dzień spokojnego odpoczynku oraz warunków do czytania i pisania itp.
- zapewnienie utrzymania higieny osobistej
- stworzenie warunków do bezpiecznego przechowywania rzeczy osobistego użytku, pieniędzy, przedmiotów wartościowych oraz własnych środków lokomocji
- udzielanie wszelkich niezbędnych informacji oraz możliwość korzystania z telefonu, faksu, TV itp.
- pranie bielizny osobistej, drobne naprawy ubrań, czyszczenie obuwia.
2. Świadczenia zaspokajające potrzebę żywienia:
- zakład hotelarski zapewnia we własnym barze, restauracji, kawiarni (praktykuje się również podawanie posiłków do pokoju)
3. Świadczenia kulturalno-rozrywkowe:
- zakład hotelarski zwłaszcza położony w miejscowości wypoczynkowej dba o racjonalne i atrakcyjne wykorzystanie czasu wolnego swoich gości (gabinety odnowy biologicznej, siłownie, baseny itp.)
- ważne jest także właściwe zagospodarowanie otoczenia hotelu (miejsca do spacerów, place zabaw, własne plaże, wypożyczalnie sprzętu rekreacyjnego
- zakład hotelarski może prowadzić własne zajęcia turystyczno-krajoznawcze oraz rozrywki kulturalne
- ważna jest także właściwa praca informacji turystycznej, która informuje gości o wydarzeniach kulturalnych itp.
4. Opieka nad zdrowiem.
Ogromna ilość usług, które świadczy hotel powoduje konieczność zgrupowania usług wg charakteru, rodzaju i miejsc świadczenia:
a) usługi podstawowe – płatne i usługi uzupełniające nazywane również komplementarnymi (bezpłatne)
b) usługi dodatkowe – odpłatne nieobowiązujące ale pożądane i zalecane
c) usługi towarzyszące świadczone odpłatnie przez jednostki wyspecjalizowane w danej działalności z wykorzystaniem odpowiednich pomieszczeń oddanych im do dyspozycji przez hotel.
Granica między usługami uzupełniającymi a dodatkowymi nie da się ściśle określić. Jest bowiem związany z rodzajem i charakterem zakładu hotelarskiego oraz jego kategorią. To co dla jednego zakładu jest usługą obligatoryjną dla innego może stanowić przedmiot usług dodatkowych. Każdy obiekt posiadający określoną kategorię świadczy usługi dodatkowe zgodnie z wymaganiami zawartymi w przepisach prawnych. Ostatnio mamy do czynienia ze wzrostem wymagań odnośnie oferty usługowej zarówno pod względem różnorodności, jakości jak również dostępności ekonomicznej. W poszczególnych zakładach hotelarskich mogą być świadczone następujące usługi:
1. Wynajem pokoi hotelowych – z usługą tą wiążą się takie usługi cząstkowe jak: usługi recepcji (budzenie), usługi informacji, gastronomii (posiłki do pokoi), usługi pralni, stawienie do dyspozycji gości urządzeń i wyposażenia pokoi.
2. Realizacja kompleksu produkcji i usług gastronomicznych świadczonych min. W różnego rodzaju zakładach i punktach sprzedaży (restauracje specjalizujące się w kuchni narodowej lub międzynarodowej, kawiarnie, kafeterie, bary szybkiej obsługi, automaty, snak-bary, koktajl-bary, winiarnie, piwiarnie, onkiernie itp.)
3. Prowadzenie w określonym zakresie i rodzaju działalności rozrywkowej np. dyskotek, dansingów, zespołów muzycznych, kabaretów, rewii itp.
4. Zespół typowych usług bieżąco realizowanych przez hotel, czyli usługi portierów, bagażowych, bojów hotelowych, przechowalniach bagaży, czyszczenie, pranie, prasowanie garderoby i bielizny, usługi telekomunikacyjne, rezerwowanie miejsc hotelowych w innych hotelach, wynajem samochodów z kierowcą lub bez, wymiana walut, organizowanie w ramach własnych lub za pośrednictwem biur podróży wycieczek lokalnych, transferów wycieczek krajoznawczych, załatwianie biletów komunikacyjnych, imprezowych, udzielanie informacji turystycznej, wykonywanie innych zleceń klienta.
5. Działalność usługowa różnych punktów handlowych i usługowych na terenie hotelu np. zakłady fryzjersko-kosmetyczne, sklepy z pamiątkami, kwiaciarnie, kiosk z prasą, punkty handlowe z określonym rodzajem towaru np. galerie obrazów, sklepy z biżuterią, odzieżą itp.
6. Świadczenie usług umożliwiających podróżnym zapewnienie swobodnego odpoczynku np. zapewnienie opieki nad dziećmi, atrakcyjne programy turystyczne lub rekreacyjne dla całych rodzin lub dzieci.
7. Wynajem miejsc garażowych i parkingowych jak również usługi warsztatów naprawczych, myjni, stacji benzynowych, sprzedaż map, informatorów.
8. Wynajem sal i urządzeń do odbycia kongresów, konferencji, szkoleń, równocześnie z tą usługą występuje kompleksowa obsługa konferencji (np. tłumaczenia, pisanie protokołów, wynajem sprzętu).
9. Usługi o charakterze sportowo-rekreacyjnym, baseny zamknięte i otwarte, sauny, sale do uprawiania gimnastyki, tereny do golfa, tenisa, siatkówki, kręgielnie, zagospodarowane i urządzone plaże, wynajem rowerów, koni itp.
10. Wynajem sprzętu, urządzeń rekreacyjnych np. sprzętu wędkarskiego itp.
11. Świadczenie usług sanatoryjnych z udziałem zakładów przyrodo-leczniczych. Usługi personelu medycznego, zabiegi.
Hotel świadczy usługi dobrej jakości, jeżeli w pełni spełnia bądź też przekracza oczekiwania gości. Wiele hoteli popełnia fundamentalny błąd zakładając, że doskonale wie, jakie są oczekiwania ich klientów. Kierując się takim sposobem myślenia hotel nie dość, że nie pozyskuje nowych gości to jeszcze traci tych, którzy z jego usług przez jakiś czas korzystali. Każdy hotel ma w różny sposób przygotowane oferty dodatkowe i towarzyszące. Zależy to do rodzaju, jakie ma zamiar prowadzić rodzaje usług, w jakim zakresie, pod kątem jakich gości a to wszystko zależy od marki i rodzaju hotelu. Np. oferty usług świadczonych przez recepcję w hotelu Novotel Marina w Gdańsku to:
-Pranie wodne, chemiczne, prasowanie - torby do brudnej bielizny i odzieży znajdziecie Państwo w szafie w przedpokoju. Jeśli gość chciałby uprasować swoje ubrania prosi się o kontakt z recepcją. Na życzenie gościa można również dostarczyć do pokoju żelazko i deskę do prasowania.
-Dodatkowe wyposażenie - jeśli gość ma dodatkowe prośby dotyczące specjalnego ścielenia łóżek, dodatkowych poduszek, ręczników, przyborów toaletowych etc. Prosi się o kontakt z recepcją, z przyjemnością zaspokoimy Państwa życzenia.
-Budzenie - w celu zamówienia budzenia prosi się o kontakt z recepcją.
-Wiadomości i korespondencja będą dostarczane do Państwa pokoju natychmiast po ich otrzymaniu.
-Usługi kurierskie - mogą być zlecane w recepcji.
-Rezerwacja biletów - w celu zarezerwowania biletów: lotniczych, na imprezy kulturalne i innych, należy kontaktować się z recepcją. W recepcji również, dostępne są informacje na temat aktualnie odbywających się wydarzeń kulturalnych w regionie.
-Zamawianie TAXI - zleca się recepcji.
-Kwiaciarnia - kwiaty można zamówić za pośrednictwem recepcji.
-Kantor wymiany walut -znajduje się w recepcji hotelu.
Mam nadzieję, że wystarczająco wyczerpująco rozwinęłam temat i zawarłam wszelkie potrzebne informacje usług dodatkowych i towarzyszących.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 6 minut