profil

Biznes plan

poleca 87% 102 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Spis treści

1. Streszczenie
2. Rynek
3. Konkurencja
4. Personel zarządzania
5. Czynniki ryzyka:
* Mocne i słabe strony
* Możliwości i zagrożenia
6. Cele inwestycji
7. Analiza usług
8. Charakterystyka usługi
9. Organizacja firmy
10. Plan marketingowy
10.1 Nabywcy
10.2 Analiza:
* Mocne i słabe strony
* Szanse i zagrożenia
* Strategia cenowa
10.3 Lokalizacja
10.4 Cele działań marketingowych



1. Streszczenie

Biznes plan został opracowany na potrzeby firmy „Poliglotex” zajmującej się przeprowadzaniem tłumaczeń, która zamierza rozszerzyć swoją działalność i założyć szkołę językową.
Przedsiębiorstwo częściowo samo finansuje inwestycję, drugą część kapitału chciałoby uzyskać w formie kredytu w „Kredyt Bank” w Kielcach w wysokości 500000 zł. Biznes plan potwierdzi opłacalność przedsięwzięcia. Tak więc ma ono szansę powodzenia. Wszystkie wyrażone są w walucie PLN.

2. Rynek

Integracja z Zachodem wprowadziła konieczność ciągłego dokształcania się. Na rynku Kieleckim istnieje wiele szkół językowych, lecz żadna z nich nie ma możliwości przeprowadzenia egzaminów umożliwiających uzyskanie certyfikatu z języka Hiszpańskiego. Poza tym, mamy wykwalifikowanych nauczycieli wielu zachodnio-europejskich języków (takich jak: niemiecki, angielski, hiszpański, włoski, francuski, portugalski), a także języków północno-europejskich (szwedzki, norweski, duński) czy też języków orientalnych (arabski, japoński, chiński) oraz esperanto. Szeroka oferta programowa jak i kupno specjalistycznego sprzętu umożliwi nam pozyskanie wielu klientów, a co za tym idzie zwiększenie udziału na rynku lokalnych.

3. Konkurencja

Konkurencja firmy „Poliglotex” w Kielcach to:
1. “Pan Pol”
2. „Empik”
3. „Global Village”
4. „Novum”
5. „International House”
6. „Active”
7. „Inter collage”

4. Personel, zarządzanie

Naczelnym organem zarządzającym są współwłaściciele spółki:
Jacek Placek- Prezes spółki, język angielski, rosyjski oraz norweski odpowiedzialna za całokształt funkcjonowania firmy,
Piotrek Bublikowski – Zastępca Prezesa spółki, język angielski oraz rosyjski, odpowiedzialny za system kontroli finansowej.

5. Czynniki ryzyka:

Możliwości i zagrożenia
Mocne strony słabe strony
1. Młody wykwalifikowany
personel pełen zapału,
2. Wysoka jakość usług,
3. Bogata oferta usług,
4. Native speakerzy
5. W miarę niskie koszty stałe Dość wysokie zarobki (wynajem lokalu, ogrzewanie itp.) pracowników
6. Konkurencyjne ceny usług.
7. Sprawny nowoczesny sprzęt
8. Małe grupy do 8 osób

Szanse Zagrożenia
1. Znalezienie strategicznego partnera Silna konkurencja
z kapitałem w celu rozszerzenia
działalności (rynek krajowy)
2. Ochrona rynku wewnętrznego Konieczność konkurencji cenowej prowadzącej do obniżenia
3. Redukcja kosztów usług zysków
4. Umocnienie pozycji na rynku lokalnym

6. Cele inwestycji

„Poliglotex” rozpoczyna swoją działalność na rynku szkół językowych. Mamy zamiar poszerzyć kadrę, zakupić specjalistyczny sprzęt, w przyszłości zatrudnić większą ilość lektorów. Przewidujemy, że będziemy w stanie spłacić kredyt w ciągu 4 – 5 lat.

7. Analiza Usług

Rynek branżowy.
Rynek usług językowych w Polsce jest nasycony, zapotrzebowanie w tej dziedzinie usług znacznie wzrosło w ostatnich latach, dlatego też chcemy stworzyć szkołę językową wchodzącą naprzeciw standardom krajów Unii Europejskiej, z niskimi cenami, umożliwiającymi pozyskanie klientów wśród wielkich środowisk. Naszym celem jest być liderem wśród kieleckich szkół językowych, co nam się niewątpliwie uda, gdyż posiadamy możliwość prowadzenia egzaminów pozwalających na uzyskanie certyfikatów w wielu językach. Jeżeli uzyskamy specjalistyczny sprzęt, to uda nam się pozyskać większe grono klientów, a co za tym idzie, zwiększymy obroty firmy i uzyskamy możliwość wejścia na rynek krajowy.

8. Charakterystyka usługi

Firma „Poliglotex” będzie prowadziła działalność całoroczną. Siedziba firmy mieścić się będzie w pomieszczeniu na terenie nowo wybudowanego centrum handlowego przy ulicy Paderewskiego. Placówka będzie czynna przez siedem dni w tygodniu od poniedziałku do piątku od 700 - 2100, natomiast w soboty od 900 - 2000, a w niedzielę w zależności od zapotrzebowania (przewidywalny czas 1000 - 1800). Usługi można podzielić na:
1. Konwersacje pojedyncze/grupowe z lektorem.
2. Nauka języka w grupach od 3 – 8 osób.
3. Nauka dwóch języków jednocześnie(możliwość połączenia angielskiego z francuskim lub angielskiego z niemieckim)
4. Nauka języka indywidualna.
5. Wykonywanie tłumaczeń.
6. Nauka dla dzieci w wieku 3 – 6 lat w formie gier i zabaw.
7. Nauka dorosłych w trybie zaocznym.
8. Nauka specjalistyczna języka (specjalizacja: biznesowa, techniczna, medyczna).


9. Organizacja firmy

1. Początkowy kapitał pochodził będzie od współwłaścicieli, a także z kredytu bankowego i będzie przeznaczony na zakup specjalistycznego sprzętu. Każdy z współwłaścicieli wnosi wkład w wysokości 10.500 zł.
2. Przewidujemy zatrudnienie początkowo 8 osób na pełny etat, z możliwością zwiększenia zatrudnienia, w przypadku zwiększenie zapotrzebowania na usługi.

10. Plan marketingowy

10.1 Nabywcy

Nabywcy usług firmy „Poliglotex” zostali sklasyfikowani według dwóch grup w celu ułatwienia dotarcia do szczegółowo scharakteryzowanych segmentów. Pierwsza grupa są korzystające z naszych usług przez dłuższy okres czasu. Drugą grupą są klienci, którzy korzystają jednorazowo z naszych usług (osoby prywatne, firmy – tłumaczenia)

10.2 Analiza

Mocne strony Słabe strony
1. Atrakcyjna lokalizacja w Konieczność dzierżawienia
nie zatłoczonej części miasta, budynku od firmy Blizzard
Kielce ul. Paderewskiego
2. Możliwość szybkiego dostosowania
oferty do preferencji klientów

Szanse Zagrożenia
1. Znalezienie strategicznego partnera Silna konkurencja
z kapitałem w celu rozszerzenia działalności Konieczność konkurencji
(rynek krajowy) cenowej prowadzącej do
2. Ochrona rynku wewnętrznego obniżenia zysków
3. Redukcja kosztów usługi
4. Umocnienie pozycji na rynku lokalnym


10.3 Lokalizacja

Dzierżawa lokalu na ulicy Sienkiewicza 3/25B

10.4 Cele działań marketingowych

W związku wejściem na rynek najważniejszym celem marketingu będzie poinformowanie mieszkańców województwa Świętokrzyskiego o istnieniu firmy i zasadach jej działania, oraz zachęcenie do skorzystania z naszej oferty.
Celem firmy „Poliglotex” jest kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako firmy dbającej o kontakty ze swoimi klientami. Pomoże to zbudować segment nabywców na przyszłość. Dobra marka firmy będzie darmową reklamą wśród potencjalnych klientów. Spółka chce też zwrócić uwagę na to, że dba o bezpieczeństwo klientów jak i o ich dobre samopoczucie oraz oferuje wysoką jakość usług.


Pieczątka Firmowa


Szkoła językowa „Poliglotex”
Kielce ul. Paderewskiego 3/25B
REGON 898989898
NIP 989-898-89-89
tel/fax (041) 333-33-33

Praca sprawdzona i oceniona na 5 :)

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 6 minut