profil

HTML WWW -- definicje

poleca b/d

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

HTML (ang. HyperText Markup Language) – hipertekstowy język programowania, wykorzystywany do tworzenia dokumentów hipertekstowych

CSS – (Cascading Style Sheets ) kaskadowe arkusze stylów czyli język służący do opisu formy (wyświetlania) stron WWW. CSS został opracowany przez organizację W3C w 1996 r.

World Wide Web Consortium, w skrócie W3C – organizacja, która zajmuje się ustanawianiem standardów pisania i przesyłu stron WWW. Działa od lat dziewięćdziesiątych XX wieku.

WWW Skrót od ang. World Wide Web – (ogólnoświatowa sieć komputerowa) usługa internetowa, która ze względu na zdobytą popularność bywa błędnie utożsamiana z całym Internetem, szczególnie przez początkujących użytkowników. WWW jest zbiorem powiązanych ze sobą zasobów i dokumentów, połączonych hiperłączami i URL-ami.

HTTP – protokół przesyłania dokumentów hipertekstowych to protokół sieci WWW. Za pomocą protokołu HTTP przesyła się żądania udostępnienia dokumentów WWW i informacje o kliknięciu odnośnika oraz informacje z formularzy. Zadaniem stron WWW jest publikowanie informacji – natomiast protokół HTTP właśnie to umożliwia.

Renderowanie – (ang. rendering) – przedstawienie informacji zawartych w dokumencie elektronicznym w formie najbardziej właściwej dla danego środowiska

Raytracing – technika generowania fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych opierająca się na analizowaniu tylko tych promieni światła, które trafiają bezpośrednio do obserwatora.

Bitmapa – obraz cyfrowy w postaci pliku wykorzystującego rastrowy sposób reprezentacji komputerowej grafiki dwuwymiarowej polegający na określeniu położenia każdego piksela.

ePapier – rodzaj wyświetlacza, który swoimi gabarytami i elastycznością dąży do imitacji papieru. Na e-papierze można tworzyć notatki za pomocą odpowiednich narzędzi. Np. tablety do rysowania, czytniki

Kompresja danych – polega na zmianie sposobu zapisu informacji w celu zmniejszenia ich objętości

Digitalizacja – zmiana sygnału (dźwięku, obrazu) z analogowego na cyfrowy

Komputery analogowe są bardzo szybkie, jako że najbardziej złożone równania rozwiązują z prędkością, z jaką sygnał przemierza obwód (co jest zbliżone do prędkości światła w próżni). Z drugiej strony dokładność komputerów analogowych nie jest zbyt duża, ogranicza się do trzech, najwyżej czterech cyfr znaczących.

Komputery cyfrowe potrafią za to obliczać rozwiązania z dowolną dokładnością, jednak zajmuje to im dużo czasu w porównaniu z analogowymi. Typowo używają one metod iteracyjnych, co wymaga dużej liczby operacji (tym większej, im większa dokładność jest wymagana). Dla wielu zadań czasu rzeczywistego, np. obsługa radarów, badania meteorologiczne, takie cyfrowe obliczenia są zbyt powolne, aby były użyteczne, zaś dokładność obliczeń analogowych jest niewystarczająca.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie
Przeczytaj podobne teksty

Czas czytania: 2 minuty

Typ pracy
Rozkład materiału