1. Segmentacja rynku – podział rynku wg. Określonych kryteriów na jednorodne grupy nabywców. Proces segmentacji pozwala przede wszystkim stworzyć obraz wzorcowego klienta wraz z jego potrzebami, problemami i zachowaniami. 2. Kryteria...
1.Dystrybucja – proces, który polega na dostarczaniu nabywcy odpowiedniego produktu w najbardziej odpowiednim miejscu i czasie, w najbardziej dogodnej formie i warunkach zapewniających najlepszy zakup. 2. Proces dystrybucji składa się z dwóch...
Funkcje rynku 1.Wyrównanie – podmiotów i struktury podaży i popytu za pomocą cen równowagi, 2.Informacyjna – informowanie nabywców i dostawców o ofercie towarowej i chłonności rynku na towary i usługi, 3.Alokacyjna – czyli przemieszczenie...
I WYKŁAD POPYT JAKO ELEMENT RYNKU Popyt jest jednym z elementów rynku ujmowanym w aspekcie przedmiotowym, wraz z innymi elementami takimi jak podaż, ceny – tworzy on strukturę przedmiotową rynku. Struktura ta jest zmienna, zależy od wielu...
PRZEDMIOT I ZAKRES DECYZJI STRATEGICZNYCH Rozwój i wzrost przedsiębiorstw w obecnych warunkach (zmienność otoczenia i wzrost siły konkurencji) wymaga wiedzy o uwarunkowaniach i mechanizmach zapewniających dobre działanie i rozwój...
Marketing w handlu i usługach MARKETING W HANDLU I USŁUGACH Wykład 1. Definicje i specyfika usługi jako produktu marketingowego • Marketingowa definicja usługi • Materialne i niematerialne elementy usługi • Marketingowe cechy usługi...