Miau991 rozwiązane zadanie
Miau99
25.11.2015 (16:32)
SZARY/SREBRNY uznawany za praktyczny i ponadczasowy kolor, symbolizuje solidność, idealnie komponuje się z każdym żywym kolorem;
CZARNY to symbol władzy, mocy, trwałości i wytrzymałości, inteligencji, elegancji, ale także zła, na zachodzie symbol żalu, dodaje powagi, wywołując przy tym silne emocje, nie należy używać go zbyt dużo, bo łatwo jest przytłoczyć nim potencjalnego klienta;
BIAŁY to symbol czystości, niewinności, bezpieczeństwa, jest najbardziej neutralny w całym spektrum kolorów. W niektórych wschodnich częściach świata, biały wiąże się z żałobą.
NIEBIESKI symbolizuje wytrwałość, niezawodność, mądrość, lojalność, w niebieskim biurze pracownicy są bardziej wydajni, to ulubiony kolor zdecydowanej większości ludzi, kolor niebieski pobudza nasz organizm do produkcji noradrenaliny - hormonu, który uspokaja, ale uwaga nie wszystkie odcienie niebieskiego mają taką funkcję;
ZIELONY symbol wzrostu, płodności, natury; zieleń podobnie jak niebieski uspokaja, ciemna kojarzy się z konserwatywnym stylem zarządzania, męskością, bogactwem i pieniędzmi;
CZERWONY w naturalny sposób przyciąga oko potencjalnego klienta i wprowadza go w stan ekscytacji, kojarzony z energią (nie należy z tym kolorem przesadzać, gdyż zbyt dużo czerwieni wzbudza agresję, jeden akcent wystarczy - czerwony krawat, krzesło, lampka, obraz, menu na stronie www), wywołuje silne asocjacje związane ze świętami, które aktywizują w mózgu uczucie miłości i chęć dawania (czerwone róże, Walentynki, Boże Narodzenie);
ŻÓŁTY to kolor słońca, symbol radości, aktywizuje wspomnienie dobrych czasów m.in. wspomnienia z wakacji, klient otoczony żółtym czuje optymistyczne wibracje w mózgu, który uwalnia więcej serotoniny, odpowiedzialnej za chemiczne poczucie szczęścia, wydobywa twórcze myśli,przyspiesza metabolizm, więc w gastronomii idealnie obudzi głód u potencjalnego klienta (pomarańczowy także), a co za tym idzie zwiększy sprzedaż (logo McDonald's).
Przydatne rozwiązanie?
Tak
Nie
Kolor to odbite światło, które widzimy poprzez oczy, zmysły i mózg.