profil

Hej, jestem studentką , a że z angielskim u mnie ciężko - proszę o pomoc :) Potrzebuję przetłumaczenia mojego

streszczenia pracy licencjackiej po angielsku.
Tematem niniejszej pracy był stan czytelnictwa uczniów klas IV, V, i VI Szkoły Podstawowej w Borzęcinie. Zamierzeniem badań było zdobycie wiedzy na temat stanu czytelnictwa uczniów. Dla tak pojętego problemu głównego sformułowano następujące problemy szczegółowe:
1. Jaki jest stosunek uczniów do problemu lubienia bądź nielubienia czytania książek?,
2. Ile książek zostało przeczytanych przez uczniów w ciągu ostatniego roku i ile czasu tygodniowo poświęcają na czytanie?,
3. Jakie są motywy czytelnicze uczniów?,
4. Jakie są zainteresowania czytelnicze uczniów?,
5. Jacy są ulubieni autorzy książek i jakie tytuły są najczęściej polecane rówieśnikom?,
6. Jaki jest stosunek uczniów do obowiązku czytania lektur szkolnych i jakie są strategie czytania lektur przez uczniów?,
7. W jaki sposób uczniowie docierają do książek?,
8. Jakie są źródła informacji o książkach?,
9. Jakie są kryteria decydujące o wyborze książek?,
10. Jaką formę książki uczniowie preferują?,
11. Jaka jest poczytność czasopism wśród uczniów i jakie tytuły są najchętniej wybierane?,
12. Czy uczniowie korzystają z biblioteki i z jakiego typu biblioteki najczęściej?,
13. Jak uczniowie spędzają czas wolny?
Praca składała się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział wprowadził do zagadnień i podstawowej terminologii z zakresu czytelnictwa. Czytelnictwo to pojęcie wieloznaczne i złożone, wykorzystywane w wielu naukach, co przedstawiły różnorodne definicje czytelnictwa opisane w tym rozdziale pracy. Drugi rozdział dostarczył ogólnego zarysu problematyki i celów współczesnych badań nad czytelnictwem dzieci i młodzieży w Polsce. Trzeci rozdział przedstawił charakterystykę założeń metodologicznych pracy oraz cel i przedmiot badań. Ukazano problemy i hipotezy badawcze, scharakteryzowano badaną grupę i teren, na którym przeprowadzono badania.
Czwarty rozdział był częścią badawczą, gdzie za pomocą ankiety dostarczone zostały wiadomości na temat stanu czytelnictwa uczniów klas IV, V i VI. Całość pracy zakończyła bibliografia, spis wykresów oraz aneks.
Przedstawiona w niniejszej pracy problematyka wyczerpała w całości zagadnienie stanu czytelnictwa uczniów klas IV, V i VI z Borzęcina Górnego. Spośród wielu metod wybrano metodę ankietową. W obrębie tej metody posłużono się badaniami ankietowymi. Objęto nimi 60 uczniów. Wybór grupy badawczej był celowy. Ankietowani to mieszkańcy gminy Borzęcin – 35 dziewcząt i 25 chłopców w wieku od 10 do 13 lat. Respondentów poproszono o wypełnienie kwestionariusza ankiety, który był złożony z 21 pytań zarówno otwartych, półotwartych, jak i zamkniętych jednokrotnego i wielokrotnego wyboru.
Zastosowanie przyjętej metody techniki i narzędzia badań, jakim był kwestionariusz ankiety, w oparciu o który przeprowadzono analizę wypowiedzi respondentów, stanowiło podstawę dla ustalenia, czy przyjęte hipotezy znalazły potwierdzenie w zebranym materiale badawczym.
Analiza zebranego materiału pozwoliła na sformułowanie następujących wniosków:
1. uczniowie nie lubią czytać książek,
2. uczniowie czytają głównie z obowiązku szkolnego,
3. najczęściej wybierane są książki: fantastyczne, przygodowe, obyczajowe, popularnonaukowe,
4. uczniowie czytają lektury szkolne we fragmentach i streszczeniach,
5. książki pochodzą głównie z księgozbioru domowego, z biblioteki szkolnej oraz z Internetu,
6. źródła informacji o książkach to: informacje od nauczyciela, bibliotekarza, bliskich, z Internetu,
7. uczniowie, wybierając książkę, zwracają szczególną uwagę na jej temat lub gatunek, autora oraz opis,
8. uczniowie preferują książki tradycyjne,
9. uczniowie rzadko czytają czasopisma,
10. uczniowie rzadko korzystają z usług bibliotek, a jeśli tak, to najczęściej z bibliotek szkolnych,
11. uczniowie wolny czas przeznaczają na pracę z komputerem.
Reasumując powyższe rozważania, można stwierdzić, że stan czytelnictwa uczniów jest niezadowalający. Przyjęte hipotezy zweryfikowano pozytywnie, a zamierzony cel został osiągnięty. Autorka ma nadzieję, że w najbardziej możliwy i przystępny sposób przybliżono problematykę czytelnictwa wśród uczniów klas IV, V i VI Szkoły Podstawowej w Borzęcinie.
_______________________________
VOCABULARY AND GRAMMAR BANK -- proszę wykorzystać podane zwroty :)
Greeting, introducing yourself:
Good morning, My name`s…/I am a…../I work for…I`m a student of….
Ladies and gentlemen, thank you very much for coming along here today.
It`s good to see you all here
Let me start by saying just a few words about myself…
Let me introduce myself.
Introducing the topic:
I`d like to talk (to you) today about…
I`m going to present the recent…..
inform you about….
describe…
talk about…
look at…
In this presentation I`ll be describing…..
I`d like to discuss…..
The subject of my talk is…
The topic of my speech is….
In my talk, I`m going to focus on…
What I`d like to do is to explain…
What I`m going to do is to describe…
Stating your purpose/objective:
The purpose of today`s presentation is to discuss how…
to give you the background to….
to put you in the picture about…..
to update you on…
to give the background to…
My aim is to…
What I want to do is…
My objective is to…
I`d like to give you an overview of…
Structuring the main content:
I`ve divided my presentation into……parts/sections. In the first part, I`ll talk about…Then, in the second part, I`ll look at…And in the final part, I`ll focus on…and consider…
The subject can be looked at under the following headings…
I`ll start by looking at…Next, I`ll focus on… and to finish off, I`ll consider…
First, I`ll look at…Later I plan to…finally, I hope to…
In my presentation, I`ll focus on three main issues.
Point one deals with…, point two…, and point three…
I`ll begin/start off by…. Then I`ll move on to…
I`ll end with…
Signposting phrases:
Sequencing/Ordering points:
Firstly…to begin with… at the beginning… at the start..
Second(ly)…third(ly)…
Then…next…after that…
Finally…at the end... last(ly)…
Moving to the next point:
Moving on to…, If we move on to…
Now, I`d like to turn to…
Having considered this (X), let`s now move on to (Y)…
This leads us to my next point…
Let`s now take a look at/turn to/ move on to…
Going back:
As I said/mentioned earlier,…
Let me come back to what I said before…
As I`ve already explained,…
As I pointed out in the first section,…
Adding ideas: In addition to this…, moreover,…, Furthermore…, Apart from…
Giving reasons: Therefore, so, as a result, that`s why,
Contrasting: But, however, nevertheless, on the other hand, by contrast,
Comparing: Similarly, in the same way,
Contradicting: In fact, actually,
Emphasizing: In particular, especially, actually, indeed, obviously, clearly
It is clear that…
I`d like to underline/highlight/emphasize/stress …
It is important to keep in mind/bear in mind/remember,
Generalizing: Usually, generally, as a rule,
Giving examples: For example, for instance, such as, like,
An example of this is…
Here is an example…
To give you an example,
Describing visuals:
This graph shows you…
Take a look at this…If you look at this, you will see…
I'd like you to look at this…
This chart illustrates the figures…
This graph gives you a break down of…
the column on the left shows..
the points in bold represent…
as this data indicates…
Concluding the talk:
To sum up, we…
Just to summarize the main points of my talk…
In brief, in short, so,…
Before I stop, let me go over the key issues again.
To conclude/in conclusion, I`d like to…
That concludes my presentation.
That brings us to the end of my presentation.
I`d like to finish by saying…
Inviting questions:
If anyone has any questions, I`ll do my best to answer them.
I`ll be glad to answer any questions you have.
If there are no more questions, I`ll stop here.
Feel free to ask any questions.
Presentation action verbs:
Consider, define, describe, explain, list, outline, propose, recommend, suggest, talk about, tell (somebody) about, concentrate on, focus on, look at,
Common verb tenses:
The future with “will”:
- Used in the presentation overview stage to explain future intentions:
In my presentation, I`ll talk about…
- Used in the final stage to end the presentation:
If there are no more questions, I`ll end my presentation here. Thanks for listening.
The future with “going to”:
- Used in the presentation overview:
In my presentation, I`m going to talk about…
- Used in the presentation body to link different sections:
Now, I`m going to move on to second part of my presentation…
The future continuous:
- Used in the presentation overview:
In my presentation today, I`ll be talking about…..
The conditional form – “I`d like to”:
- Used in the presentation overview:
In my presentation today, I`d like to focus on…
- Used in the presentation body to link different sections:
Now, I`d like to move on to…
The present simple:
- Used in the closing stage to finish the presentation off:
That concludes my presentation today.
Dziękujeeeeeee!!! :) :)
5 pkt za rozwiązanie + 3 pkt za najlepsze rozwiązanie - 12.11.2017 (00:24)
Znasz odpowiedź?