profil

Brief

poleca 70% 13 głosów

[ang., wym. brif] rzecz. m

plan kampanii reklamowej, uwzględniający jej zadania, sposób przeprowadzenia i oddziaływania na odbiorców.

 

Pani Monika pracuje w agencji reklamowej zajmującej się przygotowywaniem kampanii reklamowych dla rozmaitych firm. Zadaniem jej zespołu jest opracowanie w ciągu tygodnia briefu (D. lp) dla dużej firmy produkującej oleje samochodowe. Specjaliści opracowujący briefy (B. lm) muszą najpierw spotkać się z klientem, ustalając, jakie cele chce osiągnąć, jakim dysponuje budżetem i kilka innych szczegółów, dopiero wtedy możliwe jest rozpoczęcie pracy nad briefem (N. lp).

Źródło Brief jest słowem zaadaptowanym z języka angielskiego przez przemysł reklamowy. W angielszczyźnie znaczy też: streszczenie, podsumowanie lub w znaczeniu przymiotnikowym – krótki, zwięzły.

Podoba się? Tak Nie
Więcej informacji:

Materiał opracowany przez eksperta

Spis treści
  • Brief