[ang., wym. bilbord] rzecz. m
element reklamy zewnętrznej, występujący przy ruchliwych ulicach miast, przy drogach itp.; rodzaj tablicy z dużym, barwnym, graficznym elementem reklamowym; billboardy są zazwyczaj mocowane na dużej wysokości, na specjalnej konstrukcji, ale mogą również funkcjonować np. na ogrodzeniach, ścianach budynków itp.
Przy naszej ulicy zainstalowano duży billboard (B. lp, ident. w M. lp) reklamowy. Mieszkańcy kamienicy zatrzymywali się i przyglądali billboardowi (C. lp), na którym roześmiane dzieci jadły kanapki z serem. Nie wszyscy mieszkańcy byli z tego zadowoleni, jednak administrator kamienicy zdecydował, że warto tę zniszczoną ścianę wynająć, aby pojawiały się na niej rozmaite billboardy (M. lm). Kilku lokatorów postanowiło jednak porozmawiać z administratorem, aby nie godził się na zainstalowanie billboarda (a. billboardu) (D. lm) reklamującego wyroby alkoholowe.
KOMENTARZ
Billboard reklamuje zwykle konkretny produkt i często wiąże się z kampanią reklamową jakiejś firmy, podając jej nazwę i nazwę produktu w atrakcyjnej wizualnie formie.