profil

Opracuj rozpoznanie diagnostyczne wskazując najważniejsze obszary dysfunkcji chłopca oraz wskaż obszary dalszej,

pogłębionej diagnozy.

Dane diagnostyczne
1. Chłopiec, lat 9, mieszkaniec wsi, zgłoszony z powodu niewielkich trudności w nauce
i problemów wychowawczych w szkole;
2. Wyniki badań psychologicznych:
— WISC-R w normie,
— lekko obniżony poziom percepcji wzrokowej w stosunku do wieku,
— analiza i synteza słuchowa w normie,
— duże trudności w koncentracji uwagi w czasie wykonywania zadań,
— duży zasób słownikowy,
— wysoki poziom myślenia abstrakcyjnego (!);
3. Wyniki badań pedagogicznych:
— tempo i jakość czytania w normie,
— niski poziom grafomotoryczny pisma,
— wysoki poziom wypowiedzi ustnych: logiczne i spójne,
— rozległa wiedza o świecie;
4. Inne informacje:
— w czasie badań chłopiec dużo mówił, zadawał liczne pytania, był niespokojny ruchowo,
— w czasie badań testem WISC-R wielokrotnie prosił o przerwy na skorzystanie z toalety,
— z dużym zaangażowaniem mówił o swoich zainteresowaniach dinozaurami,
— narzekał na konieczność odrabiania lekcji w domu,
— zgłosił, że nie czuje się lubiany przez kolegów i panią w szkole.


max 3 strony A4
5 pkt za rozwiązanie + 3 pkt za najlepsze rozwiązanie - 22.8.2019 (14:07)
Znasz odpowiedź?