profil

Plan marketingowy część 2 - praca zaliczeniowa z marketingu w handlu i usługach

poleca 85% 595 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

plan marketingowy czesc 2
SPIS TREŚCI

1. Marketingowa istota produktu
1.1 Cechy identyfikacyjne przedsiębiorstwa
1.2 Krótka charakterystyka zasobów
1.3 Główne segmenty nabywców
1.4 Marketingowa istota produktu (potrzeby i preferencje klientów, środki zaspokojenia potrzeb, subiektywny stan zadowolenia klienta)

2. Wartości przekazywane klientom, koszty ponoszone przez klienta
2.1 Wartości
2.2 Koszty

3. Specyfikacja usług przed sprzedażowych, sprzedażowych i po sprzedażowych
3.1 Usługi przed sprzedażowe
3.2 Usługi sprzedażowe
3.3 Usługi po sprzedażowe

4. Główne siły rynkowe działające na firmę
4.1 Siły rynkowe (Konkurenci, klienci,)
4.2 Odpowiedź firmy na działające siły rynkowe (Marketing mix)

5. Ocena efektywności, skuteczności i racjonalności

6. Innowacje produktowe
6.1 Metody gromadzenia informacji
6.2 Źródła innowacji
6.3 Treści innowacji

7. Innowacje cenowe

8. Innowacje technologiczne oraz ich wpływ na otoczenie

9. Innowacje w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem przez głównego menedżera

10. Cztery główne usprawnienia w zarządzaniu marketingowym
10.1 Usprawnienie w zakresie motywowania pracowników
10.2 Usprawnienie w zakresie planowania
10.3 Usprawnienie w zakresie kontrolowania
10.4 Usprawnienie w zakresie komunikacji wewnątrz firmy

11. Abstrakt






1. Marketingowa istota produktu

1.1 Cechy identyfikacyjne przedsiębiorstwa

Polska Klasyfikacja Działalności

Dział: Sekcja K – OBSŁUGA NIERUCHOMOŚCI, WYNAJEM I USŁUGI ZWIĄZANE Z PROWADZENIEM DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Grupa: 74.6 - Działalność detektywistyczna i ochroniarska
Klasa: 74.60 - Działalność detektywistyczna i ochroniarska
Podklasa: 74.60.Z - Działalność detektywistyczna i ochroniarska

Podklasa ta obejmuje:
- działalność detektywów,
- ochronę przed kradzieżami magazynów, domów towarowych przez detektywów,
- ochronę transportu przedmiotów wartościowych,
- ochronę osobistą,
- pilnowanie i ochronę mieszkań, budynków mieszkalnych, biur, fabryk, budowli, miejsc budowy, hoteli, teatrów, miejsc rozrywkowych, stadionów sportowych, centrów sklepowych itp.,
- działalność związaną z bezpieczeństwem pasażerów i ochroną mienia w środkach transportu publicznego,
- kontrolowanie stanu (monitorowanie) za pomocą mechanicznych lub elektrycznych urządzeń ochronnych,
- dokonywanie wstępnej identyfikacji alarmów i używanie patroli interwencyjnych,
- doradztwo w zakresie ochrony przemysłowej, osobistej (domowej) i publicznej, włączając kontrolę środków zabezpieczających,
- pozostałą działalność w zakresie ochrony.


Agencja Ochrony "KINGPOL SECURITY"
80-416 Gdańsk,
al. gen. J. Hallera 132
tel.(058)344-15-78,
tel/fax (058)344-15-86

Agencja Ochrony "KINGPOL SECURITY" jest członkiem Polskiej Izby Ochrony Osób i Mienia - członka Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie oraz członkiem Pomorskiej Izby Przemysłowo Handlowej w Gdańsku i Rady Oddziału w Tczewie. Firma prowadzi działalność gospodarczą na podstawie koncesji MSWiA.
„Kingpol Security” działalność w branży ochrony osób i mienia rozpoczęła w 1989 roku. Skuteczność działania zawdzięcza niekonwencjonalnym metodom dozoru fizycznego, stale modernizowanemu systemowi zabezpieczenia technicznego, a także doskonaleniu
i podnoszeniu kwalifikacji zawodowych personelu.
Profesjonalizm i wysoka jakość świadczonych przez przedsiębiorstwo usług potwierdzona jest certyfikatem Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000 oraz certyfikatem AQAP 2110:2003.
Dzięki doświadczeniu nabytemu w trakcie wieloletniej pracy Agencja Ochrony jest
w stanie zaoferować kompleksowe rozwiązania uwzględniające specyfikę prowadzonej działalności u wszystkich kontrahentów.
Ponadto w celu zapewnienia pełnej satysfakcji klientom firma posiada w swojej ofercie szeroką gamę usług dodatkowych, w szczególności konserwacyjno - remontowych
i porządkowych.
Przy doborze zatrudnianych pracowników stosowane są bardzo wysokie kryteria, pozwalające na wyselekcjonowanie osób dysponujących odpowiednim przygotowaniem
i fachową wiedzą, umiejętnościami i predyspozycjami do wykonywania zadań o wysokim stopniu trudności.

1.2 Krótka charakterystyka zasobów
Siedziba firmy jest dwupiętrowy budynek znajdujący się przy al. gen. J. Hallera 132. Agencja stosuje w swojej pracy umundurowanie i wyposażenie techniczne. Każdy pracownik ochrony agencji jest wyposażony w kompletne umundurowanie zgodnie z miejscem przeznaczenia opatrzone w logo firmy: "KINGPOL SECURITY".
Pracownicy wyposażani są w środki przymusu bezpośredniego, m.in. takie jak: pałka wielofunkcyjna "TONFA", paralizator elektryczny, kajdanki i inne.
Wszyscy pracownicy wyznaczeni do ochrony fizycznej obiektów i obszarów w tym załogi patroli zmotoryzowanych wyposażeni są w bezprzewodowe środki łączności - telefony komórkowe sieci PLUS GSM oraz radiotelefony firm "MEYCOM" lub "MOTOROLA" pracujące w wyselekcjonowanym dla Agencji "KINGPOL SECURITY" paśmie częstotliwości.
Ponadto agencja "KINGPOL SECURIT" dysponuje własnymi pojazdami samochodowymi oznakowanymi wyróżniającymi je znakami firmowymi zaopatrzonymi tak w łączność, jak i w dodatkowe wyposażenie techniczne (np. trezory do przewozu wartości pieniężnych).

1.3Główne segmenty nabywców (kryterium geograficzne, demograficzne, ekonomiczne, społeczne)

Klientami przedsiębiorstwa mają być różne osoby fizyczne, które kierowane poczuciem zagrożenia (zagrożenia swojego majątku, nietykalności cielesnej, prywatności, itp.) pragną uzyskać fachową, rzetelną pomoc instytucji, której głównym celem jest zapewnienie szerokorozumianego bezpieczeństwa w sposób najbardziej odpowiadający klientowi i najbardziej wskazany w stosunku do istniejącego zagrożenia.
Druga grupą klientów są osoby publiczne, których zawód bądź pełniona funkcja mogą stać się przyczyną powstania zagrożenia (popularni artyści, prezydent, delegaci z innych krajów, itp.).
Kolejną grupą klientów są przedsiębiorstwa i instytucje prowadzące działalność gospodarczą na terenie Polski. Są one głównie odbiorcami takich usług jak: konwoje wartości pieniężnych (banki, inne instytucje finansowe), ochrona imprez masowych, wystaw i koncertów (obiekty sportowe i kulturalne) czy kompleksowe sprzątanie biur
i obiektów przemysłowych.

1.4 Marketingowa istota produktu (potrzeby i preferencje klientów, środki zaspokojenia potrzeb, subiektywny stan zadowolenia klienta)

Agencja Ochrony „Kingpol Security” jak każde przedsiębiorstwo tego typu bazuje na zaspokojeniu jednej z najistotniejszych potrzeb każdego człowieka – potrzebie bezpieczeństwa. Jednakże każdy z poszczególnych klientów posiada własny, charakterystyczny dla siebie zestaw wartości i preferencji dotyczących sposobu zaspokajania tej potrzeby, dlatego firma oferuje szeroki zakres usług dostosowanych do indywidualnych preferencji klientów oraz możliwość modyfikacji sposobu świadczenia usługi na specjalne życzenie klienta. Tak elastyczny sposób świadczenia usługi jest gwarancja systematycznego wzrostu zadowolenia klientów, co pozwala firmie na rozwój i pozyskiwania nowych klientów.

W ramach prowadzonych usług firma zapewnia:
- pracowników ochrony ubranych w jednolite stroje agencji z identyfikatorami, wyposażonych w odpowiednie dla danego stanowiska środki techniczne,
- dyspozycyjność służb ochrony i ich łączność z przedstawicielami Zleceniodawcy,
- na życzenie Zleceniodawcy - zwiększania ilości pracowników ochrony,
- reasekurację usług - polisa ubezpieczeniowa OC,
- możliwość wzmocnienia ochrony poprzez wprowadzenie przeszkolonych psów obronnych,
- całodobową łączność pracowników ochrony z dyżurnym Centrum Monitoringu,
- w razie potrzeby natychmiastowe wzmocnienie ochrony przez załogi zmotoryzowane,
- obsługę urządzeń technicznych w chronionym obiekcie w tym: sygnalizacji włamania, p-poż. oraz telewizji przemysłowej,
- wzmocnienie ochrony na każde życzenie Zleceniodawcy (dodatkowe imprezy, wystawy) zapewnienie bezpieczeństwa gościom i ochrona pojazdów
- konwoje wartości pieniężnych


2. Wartości przekazywane klientom, koszty ponoszone przez klienta


2.1 Wartości

Głównymi wartościami, jakie otrzymuje klient poprzez korzystanie z usług firmy „Kingpol Security” są:
- zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa,
- poczucie, że usługa świadczona jest w sposób profesjonalny, a każdy klient obsługiwany jest indywidualnie (dostosowanie sposobu świadczenia usług do preferencji odbiorcy),
- wykwalifikowana, gruntownie przeszkolona kadra zapewniająca profesjonalną obsługę każdego klienta,
- dyspozycyjność pracowników i ich zaangażowanie,
- doskonałej jakości, specjalistyczny sprzęt służący zapewnieniu maksymalnej satysfakcji każdemu odbiorcy,
- liczne certyfikaty jakości charakteryzujące firmę.

2.2 Koszty

- opłata za świadczone usługi,
- czas i wysiłek związany z dotarciem lub skontaktowaniem się z siedzibą firmy,
- koszty dojazdu do siedziby firmy,
- czas poświęcony na spisanie stosownych dokumentów i umów pomiędzy usługodawcą
a usługobiorcą,
- stres związany z obecnością pracowników Agencji Ochrony na terenie własnego przedsiębiorstwa (w przypadku monitoringu firm, instytucji; fizycznej, bezpośredniej ochrony osób i mienia; itp.).


3. Specyfikacja usług przed sprzedażowych, sprzedażowych i po sprzedażowych


3.1 Usługi przed sprzedażowe

Usługi przed sprzedażowe, jakie świadczy firma to głównie działania mające na celu wstępną analizę stopnia zagrożenia, na jakie narażony jest obiekt czy osoba. Firma przeprowadza (na prośbę potencjalnego klienta) jednodobową obserwację terenu
(w przypadku dużych obiektów wymagających szczególnych przygotowań do podjęcia działań – banki, instytucje państwowe). Pozwala to na zapoznanie klienta ze sposobem działania Agencji Ochrony „Kingpol Security” oraz (jeżeli klient jest zainteresowany) na zapoznanie go z warunkami umowy.
Inne usługi przed sprzedażowe to:
- klient ma możliwość zobaczenia urządzeń i sprzętu technicznego, jakim posługuje się firma,
- firma organizuję godzinne zajęcia mające na celu przeszkolenie pracowników instytucji
w zakresie prawidłowego zachowania się podczas działań pracowników ochrony (dot. konwojowania, ochrony osób i mienia).

3.2 Usługi sprzedażowe

- Monitoring

Realizowany jest za pośrednictwem transmisji danych z nadajnika do stacji monitorowania w wewnętrznej, wydzielonej części sieci GSM przez punkt dostępowy APN, który jest własnością firmy "KINGPOL SECURITY". Przesyłane dane są szyfrowane i trafiają do serwerów, gdzie są dekodowane, przetwarzane i przesyłane do terminali stacji monitorowania. Takie rozwiązanie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa danych. Do monitoringu przedsiębiorstwo wykorzystuje również linie telefoniczne (łącza komutowane) oraz GSM z wykorzystaniem SMS. Dzięki posiadanej sieci załóg interwencyjnych, firma niezwłocznie zabezpiecza miejsce zdarzenia (np. włamania) lub podejmuje działania ochronne w przypadku zagrożenia osób (np. napadu).Agencja oferujemy również usługę transmisji obrazu z obiektów objętych monitoringiem.

- Ochrona osób i mienia

Z dużą skutecznością firma dba o bezpieczeństwo osób oraz zapobiega kradzieżom, włamaniom i niszczeniu powierzonych jej obiektów. Stosowany system ochrony jest każdorazowo dopasowywany do specyfiki obiektu i opracowywany na podstawie analizy aktualnych i potencjalnych zagrożeń oraz występujących potrzeb. Przedsiębiorstwo zajmuje się ochroną obiektów, bez względu na ich wielkość, lokalizację i charakter. Są to: duże obiekty przemysłowe, banki, biura, magazyny, centra handlowe i usługowe, instytucje państwowe. „Kingpol Security” podejmuje się zadań o wysokiej skali trudności, wymagających specjalistycznego sprzętu, wieloosobowych załóg, oraz rozbudowanego systemu kierowania i monitorowania. Wsparciem dla załóg ochronnych w obiektach są w każdym uzasadnionym przypadku grupy interwencyjne.
Istnieje możliwość sporządzenia autorskich planów ochrony obiektów. Zatrudniani pracownicy mają sprawdzone pod kątem wykonywanej pracy predyspozycje psychofizyczne, najwyższe kwalifikacje oraz wieloletnie doświadczenie zawodowe. Staranny dobór kadr oraz częste szkolenia i treningi sprawiają, iż klient ma do dyspozycji fachowców najwyższej klasy. W zależności od potrzeb i życzeń, pracownicy są wyposażeni w broń palną, gazową oraz inne, dopuszczone przez prawo środki przymusu bezpośredniego. Mogą pracować umundurowani w firmowe stroje służbowe - garnitury lub mundury polowe, lub być ubrani po cywilnemu.
Mają do dyspozycji broń palną, środki przymusu bezpośredniego oraz nowoczesny sprzęt zapewniający niezawodną, całodobową łączność z centrum dyspozytorskim.

- Techniczne systemy zabezpieczeń

Agencja zajmuje się kompleksowym zabezpieczaniem elektronicznym i mechanicznym obiektów stacjonarnych. Pracownicy mają wieloletnie doświadczenie w działalności na rynku bezpieczeństwa biznesu. Posiadają najwyższe uprawnienia niezbędne w działalności związanej z zabezpieczeniami technicznymi. „Kingpol Security” oferuje doświadczenie zdobyte podczas uczestnictwa w projektach i wykonawstwie instalacji w wieżowcach, halach produkcyjnych, centrach handlowych, biurach, magazynach i pomieszczeniach o specjalnym znaczeniu dla strategii działania wielu różnorodnych firm. Oferuje pakiet usług zapewniający wszelkie niezbędne techniczne środki dla utrzymania optymalnego poziomu bezpieczeństwa firm. Projektuje, instaluje, obsługuje i prowadzi serwis systemów przeciwwłamaniowych, antykradzieżowych, kontroli dostępu, telewizji dozorowej. Dla każdego z klientów firma oferuje indywidualne rozwiązania.

- Konwoje

Przedsiębiorstwo oferuje profesjonalne usługi transportu wartości pieniężnych, w tym ochronę pracowników przewożących te wartości, jak również transporty wartości na zasadzie INKASA (wpłaty zamknięte), według uzgodnionych odrębnie procedur zabezpieczających. Ochrania również transporty przedmiotów wartościowych, w tym dzieła sztuki, lub niebezpiecznych, a także transporty nietypowe. Transporty realizowane są pojazdami przystosowanymi do przewozu wartości pieniężnych zgodnie z wymogami określonymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Konwojenci poddawani są systematycznym szkoleniom podnoszącym ich kwalifikacje zawodowe z zakresu zapobiegania i przeciwdziałania zagrożeniom przestępczym oraz doskonalącym sprawność fizyczną.

- Kompleksowe usługi porządkowe

W celu zaspokojenia wszelkich potrzeb klientów Agencja utworzyła Dział Usług Porządkowych.

Zakres świadczonych usług obejmuje:
- kompleksowe utrzymanie czystości biur, hoteli, budynków
- pielęgnację terenów zielonych,
- zimowe utrzymanie terenów,
- pranie wykładzin, dywanów, tapicerki, żaluzji,
- mycie okien i elewacji

Firma realizuje swoje usługi przy użyciu wysokiej jakości sprzętu wyłącznie sprawdzonych firm z zastosowaniem ekologicznych środków czyszczących. Pracownicy Działu Usług Porządkowych są w stanie sprostać najśmielszym oczekiwaniom w zakresie utrzymania higieny i czystości w obiektach. Dysponują niezbędną wiedzą, zapleczem technologicznym, technicznym oraz finansowym, pozwalającym na sprostanie wszelkim wymaganiom Klientów oraz, co nie mniej ważne, posiadają szerokie doświadczenie, dzięki któremu potrafią zaproponować najlepsze z punktu widzenia Klienta rozwiązania.

3.3 Usługi po sprzedażowe

„Kingpol Security” zapewnia:
- szybki i profesjonalny montaż urządzeń i systemów przeciwwłamaniowych, antykradzieżowych, kontroli dostępu, telewizji dozorowej,
- dostarczenie pod wskazany adres materiałów pochodzących z monitoringu.


4. Główne siły rynkowe działające na firmę


4.1 Siły rynkowe (Konkurenci, klienci, dostawcy)

Konkurenci - Agencja Ochrony „Kingpol Security” jest jedną z wielu współcześnie działających firm tego typu na terenie kraju. Jej głównym atutem jest jednak wieloletnia praktyka w prowadzeniu tego rodzaju działalności, wykwalifikowana kadra pracownicza, a także powiązanie z takimi firmami jak: Plus GSM, Aritech (systemy alarmowe, monitoring wizyjny), Proton (systemy alarmowe, antykradzieżowe, domofonowi i videodomofonowe, przeciwpożarowe oraz TV przemysłowej), Satel (systemy alarmowe), Armtech (systemy alarmowe).

Klienci - Klientami przedsiębiorstwa są osoby prywatne, które kierowane poczuciem zagrożenia chcą uzyskać fachową, rzetelną pomoc instytucji, której głównym celem jest zapewnienie szerokorozumianego bezpieczeństwa w sposób najbardziej odpowiadający klientowi i najbardziej wskazany w stosunku do istniejącego zagrożenia.
Druga grupą klientów są osoby publiczne, których zawód bądź pełniona funkcja mogą stać się przyczyną powstania zagrożenia.
Kolejną grupą klientów są przedsiębiorstwa i instytucje prowadzące działalność gospodarczą na terenie Polski (banki, inne instytucje finansowe, obiekty sportowe i kulturalne).

4.2 Odpowiedź firmy na działające siły rynkowe (Marketing mix)

Produkt:

Główne obszary działalności „Kingpol Security” to:
- stała lub doraźna ochrona fizyczna obiektów stacjonarnych,
- ochrona imprez masowych, wystaw i koncertów,
- konwoje wartości pieniężnych,
- monitorowanie systemów alarmowych z użyciem załóg interwencyjnych,
- projektowanie i wykonawstwo sieci teleinformatycznych,
- projektowanie i montaż instalacji abonenckich central telefonicznych,
- kompleksowe sprzątanie biur i obiektów przemysłowych.

Projektowanie, montaż i konserwacja elektronicznych systemów ochrony mienia:
- przemysłowych, sygnalizacji włamania i napadu,
- nadzoru wizyjnego CCTV - TV przemysłowa,
- kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy,
- wczesnego wykrywania pożaru.

Promocja:

Ma na celu informowanie potencjalnych klientów o istnieniu firmy na rynku, rozpowszechnianie jej oferty usługowej oraz budowanie lojalności nabywców.
Narzędziami promocji, jakie stosuje firma są:
- reklama internetowa ( strona www, na której znajdują się wszystkie istotne informacje dotyczące Agencji Ochrony „Kingpol Security”, firma rozsyła także oferty reklamowe do użytkowników Internetu), poczta internetowa,
- upominki w postaci gratisowych długopisów i kalendarzy,

Dystrybucja:

Dystrybucja obejmuje miejsce oraz sposób świadczenia usług. W przypadku firmy „Kingpol Security” miejscem świadczenia usług są w większości tereny nienależące do zasobów firmy. Miejscem świadczenia usługi mogą być, więc instytucje publiczne, domy i mieszkania prywatne itp. Jednakże firma świadczy swoje usługi również w budynkach własnej administracji tj. głównej siedzibie firmy (w Gdańsku) oraz w trzech jej filiach (Katowice, Warszawa, Wrocław). Każdy z tych budynków zlokalizowany jest w centrum miasta a dojazd do nich nie stanowi problemów dzięki dokładnym mapą znajdujących się na ulotkach firmy.

Cena:

Dostosowana jest do rodzaju usługi, poziomu zaangażowania pracowników w jej wykonanie oraz liczby pracowników biorących udział w przeprowadzaniu usługi. Na cenę mają wpływ także takie czynniki jak:
- czas potrzebny na wykonanie usługi,
- zużycie zasobów rzeczowych firmy i środków, jakimi posługują się agenci ochrony,
- stopień trudności.

Personel:

Personel firmy tworzą ludzie posiadający pełne wykształcenie i wiedzę w zakresie prowadzonych przez siebie działań mających na celu ochronę zdrowia, życia i mienia swoich klientów. Posiadają duże doświadczenie. Ponadto firma organizuje systematyczne doszkalanie swoich pracowników, co uwarunkowane jest chęciom sprostania oczekiwaniom każdego odbiorcy swoich usług.






5. Ocena efektywności, skuteczności i racjonalności

Ocena efektywności

Wskaźniki określające stosunek finansowych korzyści wynikających z prowadzenia działalności usługowej o tak wszechstronnym zakresie, do nakładów poniesionych w związku z ta działalnością jednoznacznie wskazują na fakt, że działalność przedsiębiorstwa przynosi jego właścicielom zyski.

Ocena skuteczności

Jak pokazują wyniki badań marketingowych, liczba klientów firmy systematycznie rośnie. Ponadto „Kingpol Security” cieszy się niesłabnącą lojalnością swoich klientów, co jest dowodem skuteczności prowadzonych przez zarząd firmy działań.

Ocena racjonalności

Dzięki zdolności uporządkowania celów i trafnemu podejmowaniu decyzji przez zarząd, przedsiębiorstwo odnosi duże sukcesy na rynku i cieszy się zaufaniem swoich klientów.


6. Innowacje produktowe


6.1 Metody gromadzenia informacji

Agencja stosuje tylko jedną metodę badań marketingowych a mianowicie – wywiad bezpośredni. Dzięki temu, iż pracownicy firmy zwracają szczególną uwagę na indywidualne potrzeby i preferencje każdego odbiorcy, firma posiada szeroką wiedzę na ten temat i stara się - w miarę swoich możliwości - rozszerzać wachlarz świadczonych usług (i sposobu ich świadczenia) tak, aby każdy klient był w pełni usatysfakcjonowany.

6.2 Źródła innowacji

Źródłami innowacji dla firmy są przede wszystkim:
- stale rozwijający się rynek produktów mających na celu ochronę mienia a mianowicie: systemów przeciwpożarowych, antywłamaniowych oraz telewizji przemysłowej,
- postęp technologiczny z zakresie systemów monitoringu,
- rosnące zapotrzebowanie klientów na świadczone przez firmę usługi.

6.3 Treści innowacji

Firma stara się śledzić postępy technologicznie i korzystać z najnowszych i najskuteczniejszych rozwiązań. Ponadto zarząd dąży do otwarcia nowych filii Agencji w takich miastach jak: Kielce, Poznań, Białystok Szczecin.


7. Innowacje cenowe

Ustalając cenę zarząd kieruje się szeregiem bardzo istotnych czynników takich jak: czas potrzebny na wykonanie usługi, zużycie zasobów rzeczowych firmy i środków, jakimi posługują się agenci ochrony czy stopień trudności wykonania usługi. Instrumentem cenowym, jakim posługuje się Agencja jest rabat wierności. Przyznawany jest on klientom stale korzystającym z usług „Kingpol Security”, a jego wielkość uzależniona jest od charakteru usług, z których korzysta klient, a także częstotliwości korzystania z nich.


8. Innowacje technologiczne oraz ich wpływ na otoczenie


Ze względu na szybki postęp technologiczny w dziedzinie systemów zabezpieczeń, w najbliższych latach może poprawić się jakość oferowanych usług. W tym zakresie należy uwzględnić przede wszystkim pojawienie się łącz o większej szybkości przekazywania danych, a także tańsze oferty na usługi internetowe, co będzie miało wpływ na cenę za usługi takie jak np. monitoring.
Ponadto wpływ na rozwój firmy może mieć coraz bardziej nowoczesny i niezawodny sprzęt komputerowy, dający większy komfort użytkowania, jak również lepszy dostęp do poszukiwanych informacji czy wykorzystania lepszego oprogramowania.


9. Innowacje w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem przez głównego menedżera


Agencja Ochrony „Kingpol Security” poprzez właściwie zarządzających przedsiębiorstwem menadżerów zdołała wykreować na potrzeby swojej działalności silną markę, która cieszy się zaufaniem swoich klientów. Zadowoleni z obsługi odbiorcy polecają firmę swoim znajomym, co jest szczególnie cennym narzędziem promocji.


10. Cztery główne usprawnienia w zarządzaniu marketingowym


10.1 Usprawnienie w zakresie motywowania pracowników – stosowanie marketingu wewnętrznego tj. motywowanie pracowników firmy do jeszcze większego zaangażowania w działalność przedsiębiorstwa, a także organizacją kursów doszkalających dla pracowników.
Wypracowany przez zarząd firmy system motywowania pracowników jest gwarancją ich bardziej efektywnej pracy a przez to pozyskiwania nowych klientów i generowania zysku przedsiębiorstwa.

10.2 Usprawnienie w zakresie planowania - umiejętność właściwego określenia celów działania przedsiębiorstwa oraz ich uszeregowania we właściwej, najlepszej z punktu widzenia przedsiębiorstwa kolejności oraz zdolność do obiektywnego patrzenia na możliwości rozwojowe firmy.

10.3 Usprawnienie w zakresie kontrolowania - systematyczna kontrola poziomu realizacji planu rocznego firmy, jej rentowności oraz efektywności wykorzystania zasobów.

10.4 Usprawnienie w zakresie komunikacji wewnątrz firmy – zarząd firmy zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna dla jej rozwoju jest współpraca miedzy pracownikami oraz (szczególnie dla firmy prowadzącej tego rodzaju działalność) wzajemne zaufanie i szacunek pracowników, dlatego kadra zarządzająca stara się stworzyć jak najdogodniejsze warunki pracy.

11. Abstrakt

Opracowany przeze mnie projekt zawiera fundamentalną wiedzę marketingową, niezbędną dla efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku usług.
Oprócz podstawowych informacji o marketingowym i zarządczym aspekcie działania firmy, praca została rozszerzona o treści nawiązujące do najnowszych osiągnięć obu tych dziedzin.
Zaprezentowane w niej zagadnienia pozwalają czytelnikowi wykształcić umiejętność widzenia przedsiębiorstwa i jego działań w szerszej, strategicznej perspektywie.
Moją ambicją było stworzenie projektu, który będzie przydatny zarówno
w szkole, jak i życiu codziennym, z którego korzystać będzie mógł tak student studiów licencjackich, jak i zwykły konsument.
Takiemu ujęciu podporządkowany został jego układ- zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa usługowego przedstawiono przy pomocy konkretnego przykładu realnie istniejącej firmy.
Zapoznając się z pracą czytelnik ma nie tylko zrozumieć jej treść, ale także wyobrażać sobie dany proces, czy zjawisko, analizować sytuacje rynkowe i, co najważniejsze, praktycznie korzystać z nabytej wiedzy

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 20 minut

Typ pracy