profil

Dziennikarstwo

(239)
Więcej przedmiotów
Pokaż więcej
Lista
Polecamy | Najnowsze
poleca85%

Swoboda przepływu towaru

Podstawową zasadą rządzącą obrotem towarowym pomiędzy państwami członkowskimi UE jest zasada swobody przepływu towarów. Oznacza ona, że na obszarze państw członkowskich UE towary mogą być przemieszczane bez jakichkolwiek utrudnień. Nie ma bowiem...

poleca85%

Przykładowy protokół z zebrania

Protokół zebrania Koła Miasta Zachwytów, które odbyło się 17 września 2022 r. w Domu Kultury w Zachwytowie, ul. Warszawska 22 Obecni: - Alicja Kot – przewodnicząca zebrania, prezes Koła Miłośników Miasta Zachwytów; - Janina Mazur –...

poleca85%

Recenzja o filmie "Poranek Kojota"

Kuba, młody rysownik komiksów, zakochuje się w pięknej piosenkarce Noemi - z wzajemnością. Żyliby długo i szczęśliwie, gdyby nie podły ojczym Noemi, który ma całkiem inne plany wobec przybranej córki, a raczej wobec jej majątku. Nie na darmo...

poleca84%

Cywilizacja

Należałoby powiedzieć, co to jest właściwie cywilizacja? Otóż jest to poziom rozwoju osiągnięty przez społeczeństwo w danej epoce historycznej ze szczególnym uwzględnieniem poziomu kultury materialnej, będącej wskaźnikiem opanowania przez ludzi...

poleca86%

Językoznawstwo

Zagadnienia do egzaminu z przedmiotu Wstęp do językoznawstwa (studia stacjonarne) 1. Definicja języka. System znaków konwencjonalnych, fonicznych, przekazywanych z pokolenia na pokolenie, ukształtowany w danej społeczności w ramach umowy;...

poleca85%

Wywiad z Holdenem Caulfieldem ukazujący jego cechy charakteru

Spotkanie zaczyna się dość zwyczajnie. Jest pięć minut przed czasem, Holden Caufield wchodzi do restauracji spokojnie, bez pośpiechu. Wygląda bardzo niepozornie jak na siedemnastoletniego autora światowego bestselleru, któremu sławy może...

poleca85%

„Świat Zofii” Gaarder’a a podstawowe wyznaczniki stylu naukowego

„Świat Zofii” to jedna z najbardziej znanych powieści Josteina Gaarder’a, która odniosła największy sukces na całym świecie. Książka została przetłumaczona na czterdzieści pięć języków od momentu pierwszego wydania w Norwegii w 1991 roku....

poleca83%

Język mówiony a język pisany. Istota stylu językowego.

Język jest to ukształtowany społecznie system budowania wypowiedzi, używany w procesie komunikacji interpersonalnej. Służy do przedstawiania przedmiotów, czynności czy abstrakcyjnych pojęć za pomocą znaków. Mówiąc o języku mamy najczęściej na...

poleca85%

Język potoczny

Język (styl) potoczny Subkultury, gwary, oficjalny/nieoficjalny Podstawową odmianą języka jest język potoczny. Jest to odmiana języka mówionego, mająca najszerszy uzus i związana z codzienną komunikacją. W literaturze językoznawczej podkreśla...

poleca85%

Gazeta

1. Ogólna charakterystyka prasy Podział prasy ze względu na częstotliwość wydania: - dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dwumiesięczniki, kwartalniki, półroczniki, roczniki, periodyki ukazujące się nieregularnie. Podział ze...

poleca84%

Manipulacja językowa

Manipulacja językowa w prasie Pojęcie manipulacji używane jest dziś w różnych kontekstach. Mowa jest o manipulacjach genetycznych, o manipulacji człowiekiem i jego świadomością za pomocą środków farmakologicznych i socjotechnik, o...

poleca92%

Cykl produkcyjny reklamy radiowej i muzyka

I ETAP PRZEDPRODUKCYJNY Faza 1. Agencja reklamowa opracowuje Storyboard - Streszczenie filmu na obrazkach - Casting brief – charakterystyka poszczególnych aktorów Faza 2. Agencja wysyła Storyboard do 2-3 studiów – zbiera oferty -...

poleca85%

1. Fundamentalna teza Mcluhana: środek przekazu sam jest przekazem (message is a message – wyjaśnij i opisz.

środek przekazu jest „przedłużeniem” nas samych, któregoś z naszych zmysłów, bądź ich różnorodnego zestawienia (przy czym McLuhan uważa, że zarówno telefon, jak i ubranie, czy dom, są medium), a przekazem dowolnego środka przekazu lub techniki...

poleca85%

Klasyfikacja dziedzin kultury i kultura „w węższym rozumieniu”

 Wyróżnia się kulturę duchową i materialną.  Termin „kultura” późno przeniknął do filozofii europejskiej – za sprawą Hegla, który ją ignorował.  Sfera kultury w wielu teoriach jest rozumiana jako strefa ducha absolutnego. o Dilthey -...

poleca85%

Aleksander Lipski „ Teoretyczne i praktyczne problemy polityki kulturalnej”

I. Problem kultury w ramach standardowej polityki kulturalnej 1. Polityka kulturalna nie traktuje kultury w sposób ogólny i wolny od ocen. Zajmuje się pewnym fragmentem kultury. Tutak kultura jest rozumiana selektywnie i wartościująco: a) z...

poleca85%

Modele systemów medialnych

W 2002 koncepcja Davida Hallina i Paolo Mancini – nowa koncepcja modeli medialnych. Poprzednia z 1956 – Petersona, [Szrama] i [Sibergona] – zakładali istnienie modeli liberalnego, komunistycznego, autorytarnego i odpowiedzialności społecznej....

poleca89%

Charakterystyka przemian w mediach masowych w Europie Środkowo – Wschodniej - część II

Stanowiska: 1. Przemiany traktowane łącznie; we wszystkich krajach było tak samo 2. Przemiany w każdym kraju były trochę inne; nie można traktować ich łącznie Ad 1. Argumenty za przyjęciem stanowiska postulującego traktowanie przemian...

poleca85%

Nowe media

Tomasz Goban – Klas  nowe media to wszystkie środki służące komunikowaniu i komunikowaniu się, które wykorzystują najnowsze technologie do utrwalania, transmisji i nadawania informacji. Celem jest utrwalenie, nadawanie. Nowe media spełniają...

poleca87%

Rozwój radia i telewizji

TEZA: rozwój nauki utorował drogę dla TV (np. fale elektromagnetyczne) RADIO „Ojcowie radia”  Maxwell, Hertz 1. James Maxwell – 1873 teoretycznie udowodnił istnienie fal elektromagnetycznych i to że przenoszą dźwięk 2. Heinrich Hertz –...

poleca85%

Historia rozwoju prasy

Kryteria wydzielania prasy: 1. Periodyczność ukazywania się (co najmniej raz na kwartał) 2. Publiczne rozpowszechnianie, dostęp 3. Aktualność treści – czasowa i problemowa 4. Wszechstronność tematyki 5. Odbiorcy anonimowi i różnorodni 5...

poleca86%

Ankieta do pracy mgr dotyczącej reklamy społecznej

Szanowni Państwo, Zwracam się do Państwa z prośbą o wypełnienie poniższej ankiety. Jej celem jest zbadanie jaką rolę odgrywają reklamy społeczne w życiu, czy są rozpoznawalne i jaki mają wpływ na odbiorców. Ankieta jest w pełni anonimowa, a...

poleca85%

Co zyskuje społeczeństwo dzięki reklamom społecznym?

Dzięki reklamie społecznej nie zyskują tak naprawdę tylko jednostki, do których jest ona skierowana, ale zyskuje całe społeczeństwo. I choć reklama społeczna już na pierwszy rzut oka różni się od tej komercyjnej (zwykle pozostaje w tonacji...

poleca90%

Czy w Polsce jest zapotrzebowanie na reklamy społeczne?

Polska to kraj, w którym jest i będzie miejsce na marketing społeczny i reklamę społeczną. Dlaczego? Ponieważ borykamy się z wieloma problemami i nierzadko mamy kłopot w przeciwstawianiu się im. I choć samo realizowanie akcji społecznych nie...

poleca85%

Najpopularniejsze hasła reklam społecznych, wsparcie reklam, odczucia odbiorców

Źródło: Badania własne Według 73% badanych stwierdziło, że reklamy społeczne są potrzebne,a 23% wybrało opcję: raczej tak. Z kolei na pytanie o skuteczność reklam społecznych, 48% odpowiedziało raczej tak, a 22% że są skuteczne. Aż 72%...

poleca85%

Najistotniejsze cechy reklam społecznych według ankietowanych

Większość reklam społecznych porusza tematy trudne, smutne, opowiadając cząsto o życiowych dramatach, niejednokrotnie rozgrywających się tuż obok nas. Takich właśnie tematów dotyczyło kolejne pytanie: czy reklamy powinny wywoływać negatywne...

poleca86%

Wpływ reklamy społecznej na zmianę postaw i zachowań - badania własne, przebieg i wyniki.

Badanie ankietowe, dotyczące wpływu reklamy społecznej na zmianę postaw i zachowań odbiorców zostało przeprowadzone w listopadzie 2011r. Grupę badawczą stanowiło 100 osób z całej Polski, jako że badanie zostało przeprowadzone drogą elektroniczną....

poleca85%

Adresat i bohater reklamy społecznej

Grupa docelowa Najczęściej grupą docelową – adresatem kampanii społecznych jest ogół społeczeństwa. Nie jest to dobre zjawisko, ponieważ im precyzyjniej jest określona grupa docelowa, tym lepsze wyniki możw odnieść kampania społeczna. Należy...

poleca85%

Główne tematy reklam społecznych

Grupa tematyczna Tematami reklam społecznych są problemy społeczne - zjawiska związane z bezpieczeństwem, zdrowiem, środowiskiem naturalnym, ale także patologie społeczne, dewiacje i przesądy, które są nieprawidłowe z punktu widzenia...

poleca93%

Determinanty skuteczności reklamy społecznej

Reklamy społeczne tworzy się po to, by uwrażliwić ludzi na los innych, potrzebujących pomocy, ostrzegać przed chorobami zakaźnymi, namawiać do ostrożnej jazdy samochodem czy propoagować ważne humanistyczne idee. Reklama społeczna wykorzystuje...

poleca86%

Kampania antynikotynowa Quit & Win

Kampania antynikotynowa Quit & Win odbywa się w Polsce od 1994 pod hasłem: “Rzuć palenie i wygraj”. Jest to akcja cykliczna, organizowana co dwa lata w ramach programu CINDI* Światowej Organizacji Zdrowia WHO. Coraz więcej osób pali, dlatego...

poleca88%

Zmiana postaw i zachowań dzięki reklamie społecznej.

Zmiana postaw w reklamie społecznej jest złożona, to znaczy – te postawy, które mają być zmienione poprzez reklamę społeczną są zwykle bardzo złożone ze zwględu na ich zakorzenienie w tradycji społecznej i wartościach. Trudno zmieniać postawy,...

poleca85%

Pojęcie postawy i zachowania w psychologii społecznej

Postawa może wywodzić się z emocji przeżywanych w przeszłości w stosunku do jej obiektu, z przekonań człowieka o jego własnościach oraz z własnych zachowań w stosunku do tego obiektu. Na początku rozważań należy przypomnieć, że po raz pierwszy...

poleca90%

Organizacja i realizacja kampanii społecznej

Kolejną fazą jest organizacja i realizacja kampanii, obie niewidoczne jeszcze dla odbiorców. Organizm inspirujący i finansujący kampanię społeczną podejmuje decyzję w zakresie stopnia świadczenia usług w jej realizacji przez zawodowych...

poleca92%

Badania w marketingu społecznym

Badania w marketingu społecznym według Barbary Jacennik przebiegają na trzech etapach: 1. Badania formatywne – badania rynku na etapie tworzenia strategii kampanii lub programu. 2. Testowanie wstępne (pretesting) – testowanie elementów...

poleca85%

Organizacja reklamy społecznej.

Organizacją reklamy społecznej zajmuje się organizacja pozarządowa, fundacja albo inna instytucja, która ma na celu zgromadzic wokół zbożnej idei wielu ludzi. Wcześniej musi ona także pomyśleć o sponsorach, jeśli nie zdecycuje się pomóc za darmo...

poleca85%

Typy reklamy społecznej ze względu na cel, działania, efekt i tematykę.

O reklamie społecznej mówi się w odniesieniu do akcji informacyjnych, edukacyjnych, ostrzegawczych czy nakłaniających, których przedmiotem są różnego rodzaju zjawiska, zachowania czy kwestie uznawane przez nadawcę za społecznie ważne. Ze...

poleca85%

Różnice pomiędzy reklamą społeczną, a komercyjną.

Aby zrozumieć specyfikę reklamy społecznej, warto porównać ją do reklamy komercyjnej. Świadomość różnic i specyfiki reklamy społecznej pozwala często na uniknięcie wielu pułapek związanych z jej tworzeniem i błędów wynikających z uproszczonego –...

poleca88%

Pojęcie marketingu społecznego.

Na reklamę społeczną można spojrzeć z szerszej perspektywy. Jest ona bowiem elementem marketingu społecznego, zwanego inaczej marketingiem zaangażowanym społecznie. Promowanie społecznych idei nie od dziś budzi zainteresowanie i staje się...

poleca85%

Pojęcie reklamy społecznej.

Choć w każdym momencie dziejów Polski podejmowane były akcje i działania na rzecz poprawy warunków życia i zdrowia ludności, to jednak zjawisko kampanii społecznych pojawiło się w Polsce dopiero po 1989 roku. Transformacja ustrojowa otworzyła...

poleca85%

Wprowadzenie do tematu reklamy społecznej

W toku rozwoju cywilizacji, reklama wdarła się w życie każdego z nas. Widzimy ją wszędzie – w tramwajach, telewizji, gazetach, skrzynkach na listy, na budynkach, samochodach. Gdzie nie spojrzymy, nasz wzrok prędzej czy później je wypatrzy. Czasem...

poleca87%

Telewizja jako nośnik reklamy

• Wysoki stopień oddziaływania na odbiorcę • Atrakcyjność przekazu • Trudność „ucieczki od reklamy” – odbiorca w momencie oglądania telewizji, nawet jeżeli nie będzie patrzył w ekran, usłyszy przekaz dźwiękowy • Połączenie obrazu, dźwięku,...

poleca87%

Rynek reklamy internetowej

Opisany rynek reklamy internetowej nieustannie się rozwija. Internet bowiem to potężny nośnik treści reklamowych. Będzie on zapewne szybko się rozwijał, wymagania reklamodawców rosły, a w konsekwencji, z miesiąca na miesiąc muszą powstawać nowe...

poleca84%

Formy reklamy w cyberprzestrzeni

Baner. Baner (ang. Banner ads) jest jedną z najstarszych form działań reklamowych w Internecie i nadal najczęściej wykorzystywaną. Banery nazywane są również transparentami reklamowymi. Jest to różnego rodzaju element graficzny, który...

poleca92%

Reklama internetowa

2.1. Co to jest reklama. Reklama jest to bezosobowa, zazwyczaj odpłatna forma przekazu informacji, mająca na celu zmianę postawy do produktu bądź firmy. Reklamę tworzy wiele składników, właściwości, uwarunkowań. Posiada wiele wariantów i...

poleca85%

Reklama w internecie na przykładzie portalu onet.pl

ROZDZIAŁ I: CHARAKTERYSTYKA INTERNETU 1.1. Co to jest Internet. Internet można definiować jako: „(...) ogólnodostępną sieć sieci teleinformatycznych, która funkcjonuje na zasadzie interaktywnego komunikowania się ze sobą poszczególnych...

poleca85%

Zalety i wady reklamy telewizyjnej

REKLAMA TELEWIZYJNA Zalety i wady reklamy telewizyjnej Na początku zadajmy sobie pytanie czym jest reklama w telewizji i jakie posiada charakterystyczne cechy. Otóż reklama telewizyjna jest środkiem masowej komunikacji, posiadającym...

poleca85%

Zagrożenia dla rozwoju i niezależności wolnorynkowych mediów lokalnych

Niezależności prywatnych mediów lokalnych zagraża nie tylko ograniczanie możliwości krytyki i kontroli władz, ale także mechanizm rynkowy powodujący, iż informacja staje się towarem, co samo w sobie niesie sporo zahamowań, ogra¬niczeń. Mechanizm...

poleca85%

Środowisko dziennikarskie i społeczny odbiór prasy lokalnej

Zespół redagujący może liczyć od jednej, po kilka i kilkanaście osób. Wynika to przede wszystkim z faktu, że krąg osób redagujących i piszących znacznie się rozszerzył. Nie ma bowiem żadnych formalnych czy zawodowych kryteriów ograniczających...

poleca87%

Współczesny krajobraz niezależnej prasy lokalnej

Prywatna prasa sublokalna nie jest w skali kraju rozmieszczona równomier¬nie, co widzimy na mapie 2. Jej rozmieszczenie jest odbiciem regionalnego rozwoju cywilizacyjno-gospodarczego, regionalnych tradycji wydawniczo-czytelniczych oraz...

poleca85%

Klasyfikacja i typologia niezależnej prasy lokalnej w Polsce

Formalne cechy prasy, w postaci periodyczności, objętości czy nakładu, nie są specyficzne dla określonej grupy typologicznej współczesnej prasy lokalnej. Ze względu na jej olbrzymi wzrost liczbowy w porównaniu z poprzednim okresem, ich...