profil

Dydaktyka

(51)
Więcej przedmiotów
Pokaż więcej
Lista
Polecamy | Najnowsze
poleca84%

Metoda Zoltana Kodaly'a.

Metoda wychowania muzycznego wg Zoltana Kodaly'a. Zoltan Kodaly swoją metodę nauczania muzyki oparł na rodzimym folklorze węgierskim, ponieważ muzyka ludowa była zawsze związana z życiem, kulturą, religią, przyrodą itd. Nie jest więc...

poleca83%

Nuty

Daj wam trochę nutek!Jak ktoś jakieś inne potrzebuje niech do mnie pisze!Buziaki dla wszystkich

poleca84%

Dyktando

Tekst X jubileuszowego dyktanda Ze sczerniałych(*) łanów pszenżyta(*), hycając(*), wychynął zając szarak(*). Nieopodal rozległ się krzyk kszyka(*), z chaszczy wynurzył się nurzyk, w okamgnieniu(*) przeleciała upierzona popielato białorzytka....

poleca85%

Dydaktyka ogólna - proces edukacyjny

UMIEJĘTNOŚĆ – gotowość do świadomego działania oparta na wiedzy oraz konkretnym ruchowym opanowaniu określonych czynności z możliwością dostosowania ich do zmiennych warunków. To fundamentalna kategoria procesu uczenia się....

poleca85%

Metody nauczania

METODY NAUCZANIA - to sposób postępowania nauczyciela z uczniami, w celu osiągnięcia zamierzonego celu. Metody oparte na słowie 1. Opowiadanie – polega na zaznajomieniu uczniów z jakimiś rzeczami, zjawiskami w formie ich słownego opisu....

poleca85%

Praca domowa - dydaktyka ogólna

PRACA DOMOWA (F. Bereźnicki) 1. Nauka (praca) domowa uczniów Nauka (praca) domowa - jest nieodłącznym elementem procesu kształcenia w systemie klasowo - lekcyjnym jest ważną forma, która wzbogaca i uzupełnia pracę uczniów na lekcji. - W...

poleca85%

Plan pracy do przedszkola wg nowej podstawy programowej

Plan pracy do przedszkola wg nowej podstawy programowej na miesiąc wrzesień.

poleca85%

Opracowanie celu głównego i celów szczegółowych

Taksonomia według Blooma Cel ogólny: Student zna podstawowe istoty procesu kształcenia Cele szczegółowe: 1. Student wymieni cechy nowoczesnego systemu kształcenia. 2. Student wyjaśni ogniwa procesu kształcenia. 3. Student omówi...

poleca89%

Zasady kształcenia

Zasady to normy postępowania uznane za właściwe w celu osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Zasady kształcenia to normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie pozwala nauczycielowi zaznajomić uczniów z podstawami wiedzy, rozwijać...

poleca86%

Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym - dydaktyka ogólna

Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym (F. Bereźnicki) 1. Środki dydaktyczne - są to przedmioty, które dostarczają uczniom określonych bodźców sensorycznych oddziaływających na ich wzrok, słuch, dotyk itp. (ławki, książki, mapy, TV)...

poleca85%

Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola

Raport z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2009/2010 przedszkola „xyz” w Majkach Zagadnienia poddane ewaluacji wewnętrznej: Badanie efektów edukacji przyrodniczej Cel ewaluacji: Przedszkole dostarcza wiedzy o przyrodzie i uczy poprawnych...

poleca85%

Formy organizacji kształcenia "System klasowo-lekcyjny"

Formy organizacyjne kształcenia (Bereźnicki) *Formy organizacji kształcenia- o efektach pracy dydaktycznej decydują nie tylko stosowane przez nauczyciela metody i środki, ale również różnorodne rodzaje zajęć dydaktycznych, określane jako formy...

poleca85%

Badanie wyników nauczania

analiza i program naprawczy

poleca85%

Główne pojęcia dydaktyczne.

GŁÓWNE POJĘCIA DYDAKTYKI Nauczanie – planowe, świadome, systematyczne współdziałanie nauczyciela i ucznia, polegające na wywołaniu określonych zmian w wiedzy, umiejętnościach, sprawnościach i nawykach uczniów ( w osobowości ucznia). Uczenie...

poleca85%

Klasyczna struktura lekcji i założenia współczesnej dydaktyki

KLASYCZNA STRUKTURA LEKCJI 1. Powitanie. 2. Sprawdzenie obecności. 3. Sprawdzenie pracy domowej. 4. Nawiązanie do tematu. 5. Podanie tematu. 6. Realizacja tematu. 7. Podsumowanie lekcji. Synteza lekcji. Zastosowanie osiągniętej wiedzy i...

poleca85%

Style nauczania

Do podstawowych stylów nauczania zalicza się: 1. Styl zamknięty określany także jako frontalny lub formalny. Polega na: - wyraźnym określeniu bliższych i dalszych celów nauczania z naciskiem na cele operacyjne - formułowaniu przez...

poleca85%

Wdrażanie do samokształcenia

Samodzielne uczenie się, przyswajanie wiedzy jest podstawą samokształcenia się. Ten proces wymaga od nas realizacji samodzielnego planowania zadań, które mają na celu samokształcenie i samodzielnego ich realizowania. W tych dwu sytuacjach...

poleca85%

Ćwiczenia stylistyczne.

Wiktoria Leszczyńska edukacja wczesnoszkolna Łódź Ćwiczenia stylistyczne I.1. Źródło ćwiczeń w mówieniu i pisaniu a) aktywny udział uczniów w przeżywanej podczas mówienia sytuacji. Dziecko doskonali język poznając rzeczywistość wśród...

poleca85%

Dysortografia

Dysortografia jest zaburzeniem w pisaniu polegającym na nagminnym popełnianiu błędów ortograficznych, pomimo znajomości podstawowych zasad pisowni i odpowiedniej motywacji do poprawnego pisania. Może być korygowana. Dysgrafia Dysgrafia...

poleca85%

ADHD

ADHD – skrót z ang. Attention Deficit Hyperactivity Disorder, czyli Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, określany w literaturze jako zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi lub zaburzenia hiperkinetyczne. W przypadku zaburzeń...

poleca85%

Nauczanie pojęć

Nauczanie pojęć Uczenie się pojęć to coś więcej niż po prostu klasyfikowanie obiektów i formowanie kategorii. To także coś więcej od uczenia się nowych nazw lub słów pasujących do danych klas...

poleca85%

Kinezjologia edukacyjna

Kinezjologia edukacyjna twórcą tej metody jest dr Paul E. Dennison. Określana jest ona mianem "gimnastyki mózgu", skutecznie uczy i pokazuje w praktyce możliwości wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego, niezbędnego do organizowania pracy mózgu...

poleca85%

Gry dydaktyczne

Gry dydaktyczne mają duże znaczenie w procesie kształcenia ze względu na rozwijanie u dzieci aktywności, samodzielności, pomysłowości. Metody gier dydaktycznych łączą różne sposoby poznawania rzeczywistości poprzez słuchanie, oglądanie, działanie,...

poleca85%

Taksonomia celów wychowania B. Niemierko.

Cele wych. Poziom Kategoria I. Działania A.Uczestnictwo w działaniu B. Podejmowaia działania II.Postawy C.Nastawienia na działanie D. System działan Cele praktyczne Poziom Kategoria I.Działania A.Nasladowania...

poleca85%

ADHD

Dysleksja Specyficzna rozwojowa dysleksja Kod ICD-10 R48.0 Dysleksja rozwojowa czyli specyficzne trudności w nauce czytania i pisania (ICD-10 R48) to zaburzenie manifestujące się trudnościami w nauce czytania i pisania, mimo stosowania...

poleca85%

Metody badań pedagogicznych

EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY- to metoda badań zjawisk pedagogicznych, wywołanych specjalnie przez osobę badającą w kontrolowanych przez nią warunkach, celem ich poznania....

poleca85%

Pedagogiczne teorie doboru Treści kształcenia

Pedagogiczne teorie doboru Treści kształcenia Cz. Kupysiewicz „ dydaktyka ogólna” Treść Kształcenia _ składa się na nią całokształt podstawowych wiadomości i umiejętności z dziedziny nauki , techniki kultury , sztuki oraz praktyki...

poleca85%

Spis zagadnień psychologicznych

Psychoanaliza Psychologia społeczna Psychologia zwierząt Psychologia zdrowia Psychologia sukcesu Psychologia uczuć Psychologia emocji Psychologia zmysłów Psychologia biznesu Psychologia Neurolingwistyki Psychologia manipulacji Psychologia religii...

poleca85%

Problemy z pamięcią.

Za dużo niezrealizowanych planów na raz. Jeśli plany ciągle są niezrealizowane, dlatego, bo nie było pomysłu na żaden z nich lub nie dało rady się ich wykonań np. ze względu na środki finansowe, to powstaje sytuacja, w której człowiek nie ma...

poleca85%

Niepowodzenia w nauce szkolnej - dydaktyka ogólna

Niepowodzenia w nauce szkolnej (F. Bereźnicki) 1. Niepowodzenia szkolne - niepowodzenia szkolne najczęściej obejmują niepowodzenia dydaktyczne i wychowawcze oraz dotyczą pracy szkoły jak i nauczycieli - można je określić jako nie powadzenia...

poleca85%

Homoseksualizm

Homoseksualizm jest obrzydliwością. W 3 Księdze Mojż. 18:22 Bóg Ojciec mówi: "Nie będziesz cieleśnie obcował z mężczyzną jak z kobietą. Jest to obrzydliwością". Podobne słowa czytamy w 3 Księdze Mojż. 20:13: „Mężczyzna, który...

poleca88%

Sobota - dzień święty

Stwórca jeden dzień w tygodniu ustanowił dniem świętym. Czytamy o tym w 1 Księdze Mojżeszowej 2:1-3 (BT): ”W ten sposób zostały ukończone niebo i ziemia oraz wszystkie jej zastępy stworzeń. A gdy Bóg ukończył w dniu szóstym swe dzieło,nad...

poleca91%

Nauczanie podające

NAUCZANIE PODAJĄCE Podawanie wiadomości przez nauczyciela zajmuje około od jednej szóstej do jednej czwartej czasu lekcji. Im wyższa klasa tym więcej czasu poświęca się prezentowaniu wiadomości i wyjaśnianiu. Popularność modelu nauczania...

poleca85%

Metody aktywizujące

METODY AKTYWZUJĄCE

poleca85%

Dydaktyka - opracowane zagadnienia z ćwiczeń

Dydaktyka jest nauką o nauczaniu i uczeniu się, jej przedmiot stanowi nauczanie i uczenie się. Dydaktyka jest nauką o kształceniu. Dydaktyka to nauka o celach, treściach, metodach i środkach i organizacji. GŁÓWNE POJĘCIA DYDAKTYKI...

poleca89%

Edukacja w zakresie języków obcych w I etapie kształcenia

SZKOŁA PODSTAWOWA W KUNICACH ?Edukacja w zakresie języków obcych w I etapie kształcenia? Opracowanie: n-l języka niemieckiego mgr Beata Tasak Kunice 2008 SPIS TREŚCI...

poleca90%

Plan rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

poleca88%

Relaksacja oddechowa

Wstęp Oddychanie jest niezbędne do życia i stanowi klucz do zdrowia, harmonii oraz pokoju ducha. Brak powietrza, a przede wszystkim zawartego w nim tlenu jest niezbędne do życia, wywołuje u człowieka stan krytyczny i grozi śmiercią. Tak,...

poleca85%

Rhymes

Przedstawiam proste rymowanki po angielsku przygotowane przez klasę 3 szkoły podstawowej.

poleca85%

Komputer i możliwości jego wykorzystania

komputer i mozliwosci jego wykorzystania

poleca87%

Taksonomia wg. R.M Gagne

TAKSONOMIA WEDŁUG R. M. GAGN INFORMACJE WERBALNE Informacje werbalne nazywa się także werbalną wiedzą, używa się także nazwy wiedzy deklaratywnej. Jak powiada teoria są to przechowywane w pamięci w postaci sądów i w zgodzie z regułami językowymi...

poleca87%

Plan Rozwoju Zawodowego Na Stopień Awansu Nauczyciela Dyplomowanego

Plan Rozwoju Zawodowego Na Stopień Awansu Nauczyciela Dyplomowanego

poleca87%

Teoria miejsca i przestrzeni społeczno-zawodowej K. Czarneckiego

Teoria miejsca i przestrzeni społeczno ? zawodowej człowieka autorstwa Kazimierza Czarneckiego. Teoria miejsca i przestrzeni społeczno ? zawodowej człowieka należy do grupy dynamicznych teorii rozwoju zawodowego. Zanim autor przedstawił główne...

poleca87%

Kształcenie zawodowe w krajach UE

Oczekiwania pracodawców i wymagania stawiane przyszłym pracownikom, a zwłaszcza absolwentom, zarówno w UE jak i w Polsce coraz bardziej wzrastają. Sytuacja społeczno – gospodarcza uwarunkowana procesami integracyjnymi w Europie rzutuje również na...

poleca86%

Cesarka - zmora czy dobrodziejstwo

Cesarka - zmora czy dobrodziejstwo Zabieg cesarskiego cięcia jest niewątpliwie jednym z największych osiągnięć medycyny ubiegłego wieku. Kobiety, które nie mogły nawet marzyć o urodzeniu dziecka (z powodu różnych dolegliwości medycznych lub wad...

poleca85%

Ankieta

ankieta nt n-la

poleca85%

Plan rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

poleca85%

Dysgrafia

Dysgrafiakaj Dysgrafia (agrafia) - częściowa lub całkowita utrata umiejętności pisania, spowodowana mikrouszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego lub zaburzeniami ośrodkowych funkcji wzrokowych i słuchowych. Występuje w przypadkach uszkodzenia...