profil

Dydaktyka

(128)
Więcej przedmiotów
Pokaż więcej
Lista
Polecamy | Najnowsze
poleca84%

Ocena opisowa w edukacji wczesnoszkolnej

MANKAMENTY TRADYCYJNEGO OCENIANIA Ocenianie to najbardziej niebezpieczna czynność, jakiej jesteśmy poddawani przez cały czas. Wszystkie działania człowieka sprowadzają się do dokonywania jakiś ocen, bądź to własnego postępowania, bądź...

poleca83%

Analiza słowotwórcza rzeczownika rzeczowników, analiza wyrazu wyrazów

Wszystko dużo przejrzyściej w załączniku :) Plus przykład analizy słowotwórczej. ANALIZA SŁOWOTWÓRCZA RZECZOWNIKÓW 1. PARAFRAZA SŁOWOTWÓRCZA – opis wyjaśniający znaczenie wyrazu pochodnego (derywatu), zawierający wyraz podstawowy np. domek...

poleca84%

System szkoły współczesnej

System szkoły współczesnej. Dydaktyka współczesna różni się wprawdzie od dydaktyki tradycyjnej i progresywistycznej, ale nie odrzuca wszystkich założeń. Popiera również zaznajamianie uczniów z podstawami...

poleca84%

Podział teorii literatury, teoria literatury

TEORIA LITERATURY: 1) HISTORIA LITERATURY (HISTORYCZNA WIEDZA O LITERATURZE) 2) POETYKA (TEORIA DZIEŁA LITERACKIEGO): 1) ze względu na przedmiot: * stylistyka - językowy kształt utworów, środki stylistyczne, składnia itp., *...

poleca84%

Sofiówka, Sofijówka - Stanisław Trembecki - obraz Ukrainy, ogród, Grota Tetydy, Szkoła Ateńska

SOFIÓWKA S. Trembecki Panegiryk napisany na zamówienie Szczęsnego Potockiego. Dzieło zostało poświęcone: - Zofii Potockiej - carycy Katarzynie II - Stanisławowi Szczęsnemu Potockiemu - carowi Aleksandrowi 1) Zofia – przyrównana do...

poleca84%

Porównanie systemu oświaty w Polsce i w Wielkiej Brytanii

System edukacji to normy i zasady obowiązujące w szkolnictwie, regulowany jest prawami ustalonymi przez rząd danego państwa. W Polsce za system edukacji odpowiedzialna była Komisja Edukacji Narodowej (w skrócie KEN) założona w 1773 roku, która...

poleca83%

„Techniki komputerowe w przekazie edukacyjnym.”- komputer i internet w edukacji

Kiedy w połowie lat 90.pojawiły się w Polsce pierwsze, przeznaczone dla dzieci multimedialne programy edukacyjne, spotkały się one raczej z życzliwym, ale też krytycznym przyjęciem. Zarzucano im niekiedy przerost formy nad treścią oraz liczne...

poleca84%

Dydaktyka ogólna

praca na zaliczenie z przedmiotu Dydaktyka Ogólna na kierunku Pedagogika Rewalidacyjna i Korekcyjna

poleca85%

Myszeidos pieśni X, Myszeida - Ignacy Krasicki - opracowanie

MYSZEIDOS PIEŚNI X I. Krasicki 1775 Z podręcznika "Oświecenie" Klimowicza: Poemat heroikomiczny – parodia eposu bohaterskiego; postawa parodystyczna wyrażająca się w kontraście między nikłością tematu opowiadania, a wielką formą...

poleca86%

Zasady nauczania

Przez lata dydaktycy różnie interpretowali pojęcie zasad. B. Nawroczyński mianem tym określał całość problematyki ogólno-dydaktycznych. Z kolei K. Sośnicki zasadami nazywał najogólniejsze prawidła, których nauczyciel powinien przestrzegać we...

poleca85%

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI

poleca85%

Zmienne w badaniach pedagogicznych.

Prof. A. Wojciecha Maszke w swojej publikacji pt:” Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych” tak pisze o ZMIENNYCH W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH: Każde badanie naukowe służy realizacji określonych celów i dotyczy zawsze...

poleca85%

Dydaktyka- sciąga

1. OMÓW PRZEDMIOT BADAŃ, FUNKCJE I ZADANIA DYDAKTYKI OGÓLNEJ Dydaktyka jako nauka o nauczaniu – uczeniu się to system poprawnie uzasadnionych twierdzeń i hipotez dotyczących procesu, zależności i prawidłowości nauczania – uczenia się oraz...

poleca85%

Dydaktyka ogólna - proces edukacyjny

UMIEJĘTNOŚĆ – gotowość do świadomego działania oparta na wiedzy oraz konkretnym ruchowym opanowaniu określonych czynności z możliwością dostosowania ich do zmiennych warunków. To fundamentalna kategoria procesu uczenia się....

poleca85%

Konspekt zajęść z WDŻ - Funkcje Rodziny

Temat: Funkcje Rodziny Cele: • Uczeń wie co to są funkcje rodziny • Uczeń zna funkcje rodziny i potrafi je wymienić Przebieg zajęć 1) Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności. 2) Ogólne wprowadzenie do tematu. 3)...

poleca85%

Książka. Cechy inwentarzowe, budowa, tytuł, struktura, formaty, druk, drukarze, zamierzenia wydawnicze, rodzaje piśmiennicze, terminy książka dawna

DZIEJE KSIĄŻKI Książka to rodzaj dokumentu utrwalonego słownie lub nutowego, kartograficznego, tabele, zestawienia techniką druku lub rękopiśmienne wydanie. • książka jako wydawnictwo zwarte w przeciwieństwie do ciągłego (gazety), • książka w...

poleca85%

Metody nauczania

METODY NAUCZANIA - to sposób postępowania nauczyciela z uczniami, w celu osiągnięcia zamierzonego celu. Metody oparte na słowie 1. Opowiadanie – polega na zaznajomieniu uczniów z jakimiś rzeczami, zjawiskami w formie ich słownego opisu....

poleca85%

Praca domowa - dydaktyka ogólna

PRACA DOMOWA (F. Bereźnicki) 1. Nauka (praca) domowa uczniów Nauka (praca) domowa - jest nieodłącznym elementem procesu kształcenia w systemie klasowo - lekcyjnym jest ważną forma, która wzbogaca i uzupełnia pracę uczniów na lekcji. - W...

poleca85%

Planowanie, organizowanie pracy dydaktycznej.

1. Planowanie pracy pydaktycznej Jednym z głównych warunków skuteczności wszelkiego świadomego i celowego działania , zwłaszcza długotrwałego złożonego jest planowanie . 2. Organizacja pracy dydaktycznej W szkole to takie zharmonizowanie...

poleca85%
poleca85%

Materiał na egzamin z dydaktyki.

Materiał na egzamin dr filipiak z dydaktyki

poleca85%

Cele historycznego kształcenia w świetle praktyki szkolnej.

Temat: Cele historycznego kształcenia w świetle praktyki szkolnej. Na podstawie: J. Mazur, Cele historycznego kształcenia w świetle praktyki szkolnej. ?Wiadomości Historyczne? nr.2/1993. Lekcja w dzisiejszej organizacji nauczania jest...

poleca85%

Narkomania

Wstęp Naturalną skłonnością człowieka jest poszukiwanie doznań przyjemnych i unikanie tych złych. Życie każdego człowieka dokumentuje tą tezę, lecz tak jak różne są drogi życiowe tak rozmaite bywają drogi realizacji tych doznań – jedne poprzez...

poleca85%

Opracowanie celu głównego i celów szczegółowych

Taksonomia według Blooma Cel ogólny: Student zna podstawowe istoty procesu kształcenia Cele szczegółowe: 1. Student wymieni cechy nowoczesnego systemu kształcenia. 2. Student wyjaśni ogniwa procesu kształcenia. 3. Student omówi...

poleca85%

Przykłady wykorzystania zasad i metod nauczania

Przykłady wykorzystania zasad i metod nauczania Zasady nauczania to ogólne normy postępowania dydaktycznego, które określają, jak należy realizować cele kształcenia. Przestrzeganie tych norm pozwala nauczycielowi zaznajamiać uczniów z podstawami...

poleca85%

Lekcja - ogniwa, fazy, części, sytuacje

KLASYCZNA STRUKTURA LEKCJI: 1. Powitanie. 2. Sprawdzenie obecności. 3. Sprawdzenie pracy domowej. 4. Nawiązanie do tematu. 5. Podanie tematu. 6. Realizacja tematu. 7. Podsumowanie lekcji, synteza lekcji. Zastosowanie osiągniętej wiedzy i...

poleca89%

Zasady kształcenia

Zasady to normy postępowania uznane za właściwe w celu osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Zasady kształcenia to normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie pozwala nauczycielowi zaznajomić uczniów z podstawami wiedzy, rozwijać...

poleca86%

Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym - dydaktyka ogólna

Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym (F. Bereźnicki) 1. Środki dydaktyczne - są to przedmioty, które dostarczają uczniom określonych bodźców sensorycznych oddziaływających na ich wzrok, słuch, dotyk itp. (ławki, książki, mapy, TV)...

poleca85%

Literatura XX wieku - J. Przyboś

J.PRZYBOŚ - jego wiersze z lat 20-tych miały na ogół retoryczny charakter monologu oratorskiego; opisywały pewna rzeczywistość- lub pouczały o pewnych prawdach ogólnych, wzywając zarazem do ich realizowania - nowy styl poetycki Przybosia...

poleca85%
poleca88%

Gry symulacyjne – jako metoda nauczania

W ostatnich latach powstało pojecie „gry dydaktyczne”, obejmujące zarówno gry, jak i zabawy stosowane w procesach kształcenia. Opisywana tutaj metoda symulacyjna posiada tez nazwę metody inscenizacji. W praktyce dydaktycznej wykorzystywane...

poleca85%

Formy organizacji kształcenia "System klasowo-lekcyjny"

Formy organizacyjne kształcenia (Bereźnicki) *Formy organizacji kształcenia- o efektach pracy dydaktycznej decydują nie tylko stosowane przez nauczyciela metody i środki, ale również różnorodne rodzaje zajęć dydaktycznych, określane jako formy...

poleca85%

Konspekt zajęć kształcenia zintegrowanego

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w klasie III Ośrodek tematyczny: Na ratunek Ziemi. Temat dnia: Rośliny i zwierzęta chronione w Polsce. Zapis w dzienniku: Rośliny i zwierzęta chronione w Polsce. Ochrona roślin i zwierząt w Polsce. Cechy...

poleca85%

Siedem ogniw procesu kształcenia

Modele kształcenia na przestrzeni wieków: -eksponowana rola nauczyciela (guru), encyklopedyzm; -Dewey- najważniejszy uczeń, nauczyciel to obserwator, zbyt pełen luz; -uczeń = nauczyciel; W nowoczesnym systemie kształcenia czynności nauczyciela...

poleca85%

Dydaktyka ogólna

Dydaktyka jako nauka 1. Etymologia, geneza i znaczenie nazwy dydaktyka A) przemiany dydaktyki jako nauki Dydaktyka jest podstawową nauką pedagogiczną. Proces kształcenia jest przedmiotem zainteresowania dydaktyki. Nazwa dydaktyka pochodzi z...

poleca85%

Błędy w ocenianiu szkolnym jako najważniejszy problem dydaktyczny we współczesnej szkole

Od samego początku powstania nauki w szkołach instytucje te spotykają się z licznymi problemami wychowawczymi i dydaktycznymi. Do problemów wychowawczych należą m.in. narkotyki, przemoc w szkole, opuszczanie zajęć itp. Do drugiego rodzaju...

poleca85%

Scenariusz lekcji historii III klasa LO- Wiosna Ludów w Europie

Scenariusz lekcji historii w klasie III LO Temat: Europa w okresie Wiosny Ludów Główne zagadnienia: Uczeń poznaje przebieg wydarzeń Wiosny Ludów we Francji, Niemczech, państwach włoskich, monarchii Habsburgów. Cele lekcji: Po lekcji...

poleca85%

Opis Obrazu "Dziwny Ogród" Józefa Mehoffera

Obraz pt. „Dziwny Ogród” namalowany został przez Józefa Mehoffera. Ukazuje on niezwykle barwny i żywy ogród pełen kwiatów, owadów. Na planie pierwszym znajduje się nagi chłopiec. Padają na niego intensywne promienie słońca. W rękach trzyma ogromne...

poleca85%

Konspekty z pływania

Poniżej załaczam Konspekty z pływania II i III semestr studiów na kierunku "wychowanie fizyczne" AWF Gorzów, itp...:-)Oceniane były głównie na 4+....:-)

poleca85%

Główne pojęcia dydaktyczne.

GŁÓWNE POJĘCIA DYDAKTYKI Nauczanie – planowe, świadome, systematyczne współdziałanie nauczyciela i ucznia, polegające na wywołaniu określonych zmian w wiedzy, umiejętnościach, sprawnościach i nawykach uczniów ( w osobowości ucznia). Uczenie...

poleca85%

Katalog gier dydaktycznych

KATALOG PRZYKŁADOWYCH GIER DYDAKTYCZNYCH W KALSACH I- III. E. Pająk Propozycje gier i zabaw do wykorzystania podczas realizacji programu „Postrzegam świat całościowo” dla klas I Str. 19- 32, 1998/ 1999r A. Dydka Życie szkoły: przykłady...

poleca85%

Klasyczna struktura lekcji i założenia współczesnej dydaktyki

KLASYCZNA STRUKTURA LEKCJI 1. Powitanie. 2. Sprawdzenie obecności. 3. Sprawdzenie pracy domowej. 4. Nawiązanie do tematu. 5. Podanie tematu. 6. Realizacja tematu. 7. Podsumowanie lekcji. Synteza lekcji. Zastosowanie osiągniętej wiedzy i...

poleca85%

Style nauczania

Do podstawowych stylów nauczania zalicza się: 1. Styl zamknięty określany także jako frontalny lub formalny. Polega na: - wyraźnym określeniu bliższych i dalszych celów nauczania z naciskiem na cele operacyjne - formułowaniu przez...

poleca85%

Dydaktyka, zadania dydaktyki, kształcenie się, uczenie się, samokształcenie, wykształcenie.

Dydaktyka – ([gr.]-‘didacticos’ – „pouczający”, ‘dasco’ – „uczeń”). Nie używamy wówczas terminu „dydaktyka”, zajmowano się metodami nauczania. W starożytności istniały 2 metody: - metoda sokratejska - składała się z 2 części. Pierwszą część...

poleca85%

Dydaktyka - wyklady dr Zając

Teoria wychowania ? wykłady Ogólna struktura przedmiotu Rzeczywistość (to co realnie istnieje): społeczna, kulturowa, techniczna, ekonomiczna, przyrodnicza, globalna Poznanie: naukowe, potoczne Nauka: struktura Teoria naukowa Teoria wychowania...

poleca85%

Wdrażanie do samokształcenia

Samodzielne uczenie się, przyswajanie wiedzy jest podstawą samokształcenia się. Ten proces wymaga od nas realizacji samodzielnego planowania zadań, które mają na celu samokształcenie i samodzielnego ich realizowania. W tych dwu sytuacjach...

poleca85%

Leksykologia notatki

TYP SŁOWOTWÓRCZY – klasa, grupa wyrazów o tym samym znaczeniu strukturalnym, utworzona za pomocą tego samego sufiksu np.okarżyciel,donosiciel-t1.; wybawca,mówca-t2;śpiewak,pływak-t3. KATEGORIA SŁOWOTWÓRCZA- kategoria wyrazów o tym samym schemacie...

poleca85%

Plan metodyczny zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji zdrowotnej.

PLAN METODYCZNY ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z ZAKRESU EDUKACJI ZDROWOTNEJ DLA DZIECI, W ŻŁOBKU MIEJSKIM, W ZAWIERCIU Temat: „Wszystko powinno być czyste, to oczywiste” Miejsce: Żłobek Miejski w Zawierciu Data: 23.11.2004 Czas zajęć: ok.20...

poleca85%

Recenzja artykułu "Jak zachęcać dzieci do czytania" Stefanii M. Stysiak.

Recenzja Artykuł pod tytułem „Jak zachęcać dzieci do czytania” Stefanii M. Stysiak, pracownicy przedszkola Nr 351 w Warszawie. Wydany w miesięczniku pod tytułem „Edukacja i dialog” w kwietniu 2004r. Moim zdaniem autorka w swoim artykule...

poleca85%

Dydaktyka ogólna- ściąga

METODA KSZTAŁCENIA- wypróbowany i systematycznie stosowany układ czynności nauczycieli i uczniów, realizujących świadomie, w celu złożonych zmian w osobowości uczniów; systematycznie stosowany sposób pracy nauczyciela z uczniami, umożliwiający...