profil

Obóz jako autonomiczny system społeczny-jego reguły i obyczaje. Rozważ problem w oparciu o wybrane utwory, przedstawiające świat lagrów i łagrów - literatura przedmiotu

poleca 85% 294 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

TEMAT: Obóz jako autonomiczny system społeczny- jego reguły i obyczaje. Rozważ
problem w oparciu o wybrane utwory, przedstawiające świat lagrów i łagrów.

I. Literatura podmiotu:

1) Borowski Tadeusz, [w:] Wybór Opowiadań, ,,U nas w Auschwitzu'', ,,Ludzie, którzy szli'', ,,Proszę państwa do gazu'', ,,Kamienny świat'', Wydanie SARA, ISBN 83-7297-024-6

2) Nałkowska Zofia, Medaliony, Wrocław: Wydanie Siedmiogród, 2005, ISBN 83-7254-371-2

3) Piotrowski Michał, Nie tylko w Ravensbruck, Warszawa: Wydanie Pruszyński i S-ka, 1991, ISBN 83-900062-4-3

4) Sołżenicyn Aleksander, Jeden dzień Iwana Denisowicza, Warszawa: Wydanie ISKRY, 1989, ISBN 83-207-1406-0

II. Literatura przedmiotu:

1) Bartelski Lesław M., [w:] Sylwetki Polskich Pisarzy Współczesnych, ,,,Zofia Nałkowska?, Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1975, str. 187-200

2) Chris Moore, Claire Lishman, [w:] Wielka Encyklopedia Oxford, ,,Tadeusz Borowski?, Warszawa: Wydanie Oxford Educational, 2008, ISBN 978-83-7425-903-3, str. 37-38

3) Domański Tomasz, [w:] Popularna Encyklopedia Powszechna, ,,Aleksander Sołżenicyn?, Warszawa: Grupa Wydawnicza Bertelsmann Media, 2002,
ISBN 83-857-19-71-7, str. 526

4) Piotrowski Michał, [w:] Nie tylko w Ravensbruck, [notka biograficzna], Warszawa: Wydanie Pruszyński i S-ka, 1991, ISBN 83-900062-4-3

III. Ramowy plan wypowiedzi:

1) Wstęp:

a) Wyjaśnienie i przybliżenie pojęcia obóz

2) Rozwinięcie:

a) System panujący w obozach

b) Podział obozów na lagry i łagry

c) Proces degradacji człowieka

d) Prace w obozach

3. Wnioski:

a) Znaczenie systemów totalitarnych.

b) przestroga, a także pamięć dla przyszłych pokoleń.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 1 minuta

Materiały do matury