profil

Naprawa układu hamulcowego w Skoda Felicia

drukuj
satysfakcja 66 % 158 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Naprawa ukladu hamulcowego przedniego mojego autorstwa Naprawa układu hamulcowego w Skoda Felicia Samochody Skoda Felicia są wyposażone w dwuobwodowe hamulce hydrauliczne z podciśnieniowym urządzeniem wspomagającym. Hamulce przednie są tarczowe, a tylne bębnowe. Jeden obwód hamulców jest podłączony do wylotów pompy hamulcowej bliższy jej kołnierza, natomiast drugi obwód jest połączony do wylotów przy końcu pompy. Pierwszy obwód steruje hamulcami prawego przedniego koła i lewego tylnego koła. Drugi obwód steruje hamulcami lewego przedniego koła i prawego tylnego koła. Przy pierwszym napełnianiu układu hamulcowego płynem hamulcowym w fabryce może być użyty płyn hamulcowy nie zawsze od tego samego producenta. Zawsze jednak jest to płyn spełniający wymagania norm: DOT-4: ISO 4925: SAE J 1703f. Okres wymiany płynu hamulcowego jest podany w instrukcji obsług samochodu. W układzie hamulcowym zastosowano elementy gumowe o jakości odpowiadającej jakości analogicznych elementów montowanych w samochodach Volkswagen. W korku zbiorniczka płynu hamulcowego jest umieszczony sygnalizator, który świeceniem lampki w zestawie wskaźników sygnalizuje obniżenie się poziomu płynu hamulcowego, poniżej dopuszczalnego poziomu. Hamulec awaryjny działa na koła tylne i jest uruchamiany mechanicznie. Hamulce mają samoczynną regulację luzu między szczękami i bębnami hamulców tylnych. Światła hamowania włączają się, gdy naciśnięty pedał hamulca obniży się o 10?.15mm. W samochodach Skoda Felicia Combi, Pickup, Felicia 1,6 oraz Felicia 1,9D. a także w samochodach wyposażonych w klimatyzację i poduszkę powietrzną, w obwodach hamulców tylnych zastosowano regulator siły hamowania zależny od obciążenia samochodu. W samochodach Skoda Felicia z silnikiem 1,3 zastosowano korektor siły hamowania w obwodzie hamowania kół tylnych, w zależności od siły hamowania kół przednich. Układ hamulcowy z ABS ABS (anti -bloker system) jest układem, który zwiększa bezpieczeństwo jazdy podczas hamowania. Układ ABS zwiększa bezpieczeństwo aktywne, zapewniając: pełna kierowość samochodu przy gwałtownym hamowani, zwiększenie stabilności samochodu zarówno przy maksymalnym hamowaniu, jak i przy hamowaniu na podłożu o zróżnicowanej przyczepności pod prawymi i lewymi kołami, zmniejszenie zużycia opon, skrócenie drogi hamowania oraz zmniejszenie obciążenia psychicznego kierowcy. Układ ABS nie dopuszcza do zablokowania kół przy maksymalnym hamowaniu, gdyż maksymalny efekt hamowania występuje przy kole jeszcze się obracającym, a nie zablokowanym (dlatego w samochodach bez ABS zaleca się hamowanie pulsacyjne- zwłaszcza na mokrej lub śliskiej nawierzchni). Układ ABS za pomocą obwodów elektronicznych kontroluje prędkość obrotowa kół i reguluje ciśnienie płynu hamulcowego, aby nie nastąpiło zablokowanie kół podczas hamowania.

Przydatna praca? Tak Nie
(0) Brak komentarzy
Rozkład materiału


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.