profil

Analiza języka reklamy

drukuj
satysfakcja 50 % 10 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Komentarze

Pojęcie reklamy, wydawać by się mogło wymysłem współczesnego świata, jednak narodziła się ona wraz z rozwojem handlu w starożytności. W tedy była to jej najprostsza forma, czyli po prostu przekrzykiwanie się kupców na targu. Wraz z biegiem czasu zaczęły się pojawiać kamienne szyldy i rysunki lub napisy na ścianach budynków. Od razu po wynalezieniu druku przez Johana Gutenberga zaczęły się pojawiać plakaty i ulotki. Taka forma reklamy w tamtych czasach była dość prymitywna i miła na celu głównie informowanie potencjalnych klientów o produkcie, teksty reklamowe były, więc dość proste i nie koncentrowały się na chwytach manipulacyjnych. Wiek XIX stał się przełomowym okresem w ewolucji reklamy, a przede wszystkim jej formy, tym samym zwiększając jej skuteczności. Późniejsze wynalezienie radia, a potem w końcu telewizji dało możliwość trafienia do coraz szerszego grona odbiorców.
Dzisiejsze czasy, których poziom rozwinięcia środków masowego przekazu jest bardzo wysoki, postawiły reklamę na bardzo wysokim poziomie. Zanim powstanie reklama przed jej twórcami stoi nie lada wyzwanie, które ma dać pożądany efekt, jakim jest skuteczność. Dobry przekaz reklamowy wyróżniają pewne cechy którymi są: Atrakcyjność, czyli ciekawy sposób przedstawienia produktu, który przyciągnie uwagę, Argumentacja, która przyciągnie i zachęci do skorzystania z oferty, czyli sugestywność, Właściwe dobieranie słów i wypowiedzi prowadzące do tego, że przekaz będzie zrozumiały i odebrany w oczekiwany przez nadawcę sposób, Orginalnośc, która odróżni reklamę od innych i wpłynie na jej zapamiętanie [dobrym przykładem są teksty które weszły na stałe do polskiego slangu np. :a świstak siedzi i zawija je w te sreberka?, lub ? takie rzeczy to tylko w erze?] Kolejnym wyróżnikiem to prostota przekazu, która pozwala skupi się na najważniejszych cechach produktu i na koniec dopasowanie do odbiorców. Ostatnia cecha jest bardzo ważna, jeżeli chodzi o formułowanie pewnych kwestii językowych występujących w reklamie. Dopasowanie komunikatu do potencjalnych klientów ma duży wpływ na jego skuteczność, stąd na przykład inaczej reklamuje się produkty spożywcze, akcesoria samochodowe a jeszcze inaczej pampersy.

Przydatna praca? Tak Nie
W słownikach:
Wersja ściąga: analiza_języka_reklamy.doc
(0) Brak komentarzy
Materiały do matury


Zadania z Języka polskiego
Hircyn0 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt wczoraj o 22:32

Potrzebuję pilnej pomocy!!!!!!!!!!! Napisze mi ktoś streszczenie i recenzję tego artykułu...

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8
Rozwiązuj

marioletka180 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt wczoraj o 22:05

Poprosze o napisanie interpretacji wiersza.  Leopold Staff  Rzeźbiarz Mistrz uczuł w swojej piersi dech nieskończoności Potężny jak...

Rozwiązań 1 z 2
punktów za rozwiązanie do 8
Rozwiązuj

theNiedzikGaming0 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt wczoraj o 21:34

Od słowa bronić, opiekować utwórz wyrazy pokrewne będące podanymi częściami mowy: Czasownik Rzeczownik Przymiotnik Przysłówek

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8
Rozwiązuj

kanibal120 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt wczoraj o 21:34

Wyjaśnij pisownię wyrazów : pożywienia,rozwój,zwierząt,wodociąg,przemysłowy,higieny,napój,ścieków

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8
Rozwiązuj

Nattallli12330 rozwiązanych zadań
Język polski 70 pkt wczoraj o 21:21

PILNE!! Napisz tekst w ktorym opisujesz osobe ktora jest spotrzegana jako bohater.

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 53
Rozwiązuj

Masz problem z zadaniem?

Tu znajdziesz pomoc!
Wyjaśnimy Ci krok po kroku jak
rozwiązać zadanie.

Zadaj pytanie Zaloguj się lub załóż konto

Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.