profil

Analiza języka reklamy

drukuj
satysfakcja 50 % 10 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Pojęcie reklamy, wydawać by się mogło wymysłem współczesnego świata, jednak narodziła się ona wraz z rozwojem handlu w starożytności. W tedy była to jej najprostsza forma, czyli po prostu przekrzykiwanie się kupców na targu. Wraz z biegiem czasu zaczęły się pojawiać kamienne szyldy i rysunki lub napisy na ścianach budynków. Od razu po wynalezieniu druku przez Johana Gutenberga zaczęły się pojawiać plakaty i ulotki. Taka forma reklamy w tamtych czasach była dość prymitywna i miła na celu głównie informowanie potencjalnych klientów o produkcie, teksty reklamowe były, więc dość proste i nie koncentrowały się na chwytach manipulacyjnych. Wiek XIX stał się przełomowym okresem w ewolucji reklamy, a przede wszystkim jej formy, tym samym zwiększając jej skuteczności. Późniejsze wynalezienie radia, a potem w końcu telewizji dało możliwość trafienia do coraz szerszego grona odbiorców. Dzisiejsze czasy, których poziom rozwinięcia środków masowego przekazu jest bardzo wysoki, postawiły reklamę na bardzo wysokim poziomie. Zanim powstanie reklama przed jej twórcami stoi nie lada wyzwanie, które ma dać pożądany efekt, jakim jest skuteczność. Dobry przekaz reklamowy wyróżniają pewne cechy którymi są: Atrakcyjność, czyli ciekawy sposób przedstawienia produktu, który przyciągnie uwagę, Argumentacja, która przyciągnie i zachęci do skorzystania z oferty, czyli sugestywność, Właściwe dobieranie słów i wypowiedzi prowadzące do tego, że przekaz będzie zrozumiały i odebrany w oczekiwany przez nadawcę sposób, Orginalnośc, która odróżni reklamę od innych i wpłynie na jej zapamiętanie [dobrym przykładem są teksty które weszły na stałe do polskiego slangu np. :a świstak siedzi i zawija je w te sreberka?, lub ? takie rzeczy to tylko w erze?] Kolejnym wyróżnikiem to prostota przekazu, która pozwala skupi się na najważniejszych cechach produktu i na koniec dopasowanie do odbiorców. Ostatnia cecha jest bardzo ważna, jeżeli chodzi o formułowanie pewnych kwestii językowych występujących w reklamie. Dopasowanie komunikatu do potencjalnych klientów ma duży wpływ na jego skuteczność, stąd na przykład inaczej reklamuje się produkty spożywcze, akcesoria samochodowe a jeszcze inaczej pampersy.

Przydatna praca? Tak Nie
W słownikach:
Wersja ściąga: analiza_języka_reklamy.doc
(0) Brak komentarzy
Materiały do matury


lorek900 rozwiązanych zadań
Język polski 125 pkt wczoraj o 22:17

Witam potrzebuje pomocy w zadaniu.Prośba jest taka ze potrzebuje to na jutro więc nie musi być tego dużo ważne żeby było dość szybko zrobione....

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 95 rozwiązań 0 z 2
Rozwiązuj

kesi22201 rozwiązane zadanie
Język polski 10 pkt wczoraj o 21:24

ż    piszemy gdy w innej formie wyrazu lub w wyrazie pokrewnym wymienia się na 5 g h  piszemy gdy w innej formie wyrazu lub w...

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8 rozwiązań 0 z 2
Rozwiązuj

euroxd0 rozwiązanych zadań
Język polski 150 pkt wczoraj o 21:01

"Nigdy nie dostrzegamy skarbów przed oczyma" Napisz w formie rozprawki . Potrzebuje na teraz :) Bardzo proszę :)))

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 113 rozwiązań 0 z 2
Rozwiązuj

Waldiiii0 rozwiązanych zadań
Język polski 200 pkt wczoraj o 20:45

Pomocy, rozprawka!!! Dużo punktów :) Napisz rozprawkę na temat " STANISŁAW PONIATOWSKI BYŁ ZDRAJCĄ CZY PATRIOTĄ " Rozprawka musi...

Rozwiązań 1 z 2
punktów za rozwiązanie do 150 rozwiązań 1 z 2
Rozwiązuj

ThomasPL1 rozwiązane zadanie
Język polski 10 pkt wczoraj o 19:40

Przedstaw kródko życiorys Jana Pawła II

Rozwiązań 2 z 2
punktów za rozwiązanie do 8 rozwiązań 2 z 2
Rozwiązuj

Masz problem z zadaniem?

Tu znajdziesz pomoc!
Wyjaśnimy Ci krok po kroku jak
rozwiązać zadanie.

Zaloguj się lub załóż konto

Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.