profil

Analiza języka reklamy

drukuj
satysfakcja 50 % 10 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Komentarze

Pojęcie reklamy, wydawać by się mogło wymysłem współczesnego świata, jednak narodziła się ona wraz z rozwojem handlu w starożytności. W tedy była to jej najprostsza forma, czyli po prostu przekrzykiwanie się kupców na targu. Wraz z biegiem czasu zaczęły się pojawiać kamienne szyldy i rysunki lub napisy na ścianach budynków. Od razu po wynalezieniu druku przez Johana Gutenberga zaczęły się pojawiać plakaty i ulotki. Taka forma reklamy w tamtych czasach była dość prymitywna i miła na celu głównie informowanie potencjalnych klientów o produkcie, teksty reklamowe były, więc dość proste i nie koncentrowały się na chwytach manipulacyjnych. Wiek XIX stał się przełomowym okresem w ewolucji reklamy, a przede wszystkim jej formy, tym samym zwiększając jej skuteczności. Późniejsze wynalezienie radia, a potem w końcu telewizji dało możliwość trafienia do coraz szerszego grona odbiorców.
Dzisiejsze czasy, których poziom rozwinięcia środków masowego przekazu jest bardzo wysoki, postawiły reklamę na bardzo wysokim poziomie. Zanim powstanie reklama przed jej twórcami stoi nie lada wyzwanie, które ma dać pożądany efekt, jakim jest skuteczność. Dobry przekaz reklamowy wyróżniają pewne cechy którymi są: Atrakcyjność, czyli ciekawy sposób przedstawienia produktu, który przyciągnie uwagę, Argumentacja, która przyciągnie i zachęci do skorzystania z oferty, czyli sugestywność, Właściwe dobieranie słów i wypowiedzi prowadzące do tego, że przekaz będzie zrozumiały i odebrany w oczekiwany przez nadawcę sposób, Orginalnośc, która odróżni reklamę od innych i wpłynie na jej zapamiętanie [dobrym przykładem są teksty które weszły na stałe do polskiego slangu np. :a świstak siedzi i zawija je w te sreberka?, lub ? takie rzeczy to tylko w erze?] Kolejnym wyróżnikiem to prostota przekazu, która pozwala skupi się na najważniejszych cechach produktu i na koniec dopasowanie do odbiorców. Ostatnia cecha jest bardzo ważna, jeżeli chodzi o formułowanie pewnych kwestii językowych występujących w reklamie. Dopasowanie komunikatu do potencjalnych klientów ma duży wpływ na jego skuteczność, stąd na przykład inaczej reklamuje się produkty spożywcze, akcesoria samochodowe a jeszcze inaczej pampersy.

Przydatna praca? Tak Nie
W słownikach:
Wersja ściąga: analiza_języka_reklamy.doc
(0) Brak komentarzy
Materiały do matury


Zadania z Języka polskiego
nastina20040 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt 2 godziny 27 minut temu

Gdy będe czarodziejem co będziesz sobie życzył co będziesz robił

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8
Rozwiązuj

tessi9980 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt Dzisiaj 11:52

Rozprawka na Temat:Jaka jest rola matki w życiu człowieka? Rozważ problem, odwołując się do wiersza księdza Jana Twardowskiego " Ręce" ,...

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8
Rozwiązuj

tessi9980 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt Dzisiaj 10:36

Rozprawka na min.250słów.Jaka jest rola matki w życiu człowieka? Rozważ problem odwoujac się do wiersza ks. Jana Twardowskiego , fragm.Ksiązki...

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8
Rozwiązuj

nwm690 rozwiązanych zadań
Język polski 13 pkt Dzisiaj 06:53

Napisz dalszy ciąg opowiesci atramentowego swiata ! BARDZO PROSZE O POMOC ! ::::)

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 11
Rozwiązuj

seneka330 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt Dzisiaj 03:51

Kto pomoże napisać prace :jak zdobyć pierwszy milion?

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8
Rozwiązuj

Masz problem z zadaniem?

Tu znajdziesz pomoc!
Wyjaśnimy Ci krok po kroku jak
rozwiązać zadanie.

Zadaj pytanie
Zaloguj się
lub
załóż konto

Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.