profil

Umiejętności społeczne potrzebne do nawiązywania kontaktu z klientem.

poleca 85% 546 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Kiedy klient przychodzi do salonu fryzjerskiego i oczekuje w poczekalni ,ogromne znaczenie ma pierwsze wrażenie ,jakie zrobi na niej salon i fryzjer. Wrażenie to bardzo często decyduje o zaufaniu i sympatii.Umiejętnoiśc właściwego zachowania się w każdej sytuacji i bogactwo jego form wpływają nie tylko na atmosferę w pracy ,ale również na codzienne kontakty fryzjera z klientami.Aby te kontakty były pozytywne ,potrzebne jest przyjazne nastawienie,poczucie taktu,uprzejmośc ,dobre wychowanie,dyskrecja,odpowiednia gestykulacja i mimika.Umiejętnośc znalezienia się w każdej sytuacji ułatwia osiągnięcie postawionego sobie celu. zaufanie i zadowolenie klientów można zdobyć poprzez dobry kontakt z nimi i odpowiednią rozmowę.Aby obsługa klienta była w pełni skuteczna fryzjer musi odbyc wstępną rozmowe ? zarówno z nowym , jak i ze stałym klientem.
Podczas rozmowy wstępnej z klientem zadajesz pytania ,słuchasz odpowiedzi i udzielasz rad, dzięki czemu możesz ustalić potrzeby klienta i wspólnie z nim wybrać odpowiedni sposób działania.Rozmowa ta polega na wymianie poglądów i dyskusji nad wybranymi zabiegami. fryzjer jako profesjonalista wiele wie o włosach w sensie ogólnym jednak twój klient lepiej zna konkretne potrzeby i reakcję własnych włosów.Uważnie słuchać wypowiedzi klienta i poznać jego oczekiwania.Dobra komunikacja między tobą a klientem należy do najważniejszych wyznaczników sukcesu w zawodzie fryzjer.
Większość fryzjerów to osoby komunikatywne.Relacje między stylistą a klientem budowane są na jakości obsługi,poradzie profesjonalnej,zaufanie,wsparciu i umiejętności słuchania.Dobra komunikacja zapewnia produktywne i skuteczne działanie.
Z drugiej strony, nie najlepsza komunikacja może doprowadzic do nieporozumień , niewłaściwej interpretacji i pomyłek. istnieje szereg różnych sposobów komunikowania się.
Komunikacja ustna używa się do przekazywania informacji i zadawania pytań trakcje zabiegu będziesz prowadzić swobodne pogawędki z klientem. fryzjer musi uważnie słuchac wszystkich uwag klienta i pytać zawsze gdy nie zrozumiesz jakiego szczegółu,musisz też zadawać pytania dotyczące włosów,aby mieć pewność czego klient oczekuje. Jest też komunikacja pisemna polega ona na wypełnieniu karty klienta na której są dane klienta,wykonane usługi ,użyte preparaty,cena usługi.czas działania preparatów oraz dane fryzjera który wykonywał usługę.A także wstępuje komunikacja która nazywa się mową ciała.Swoje zainteresowanie i postawę wyrażamy nie tylko słowami. Lecz także poprzez komunikację niewerbalną,czyli kontakt wzrokowy , postawę i ogólne ułożenie ciała.Dlatego tak ważne jest przesłanie zamierzonego komunikatu,szczególnie gdy zajmujemy się klientami stałymi i potencjalnymi. kiedy rozmawiasz z klientem utrzymuj kontakt wzrokowy.człowiek posiada przestrzeń osobista czyli dystans.Postawa i ułożenie ciała ;gesty;które poświecono temu tematowi oraz psychologi mowy ciała,nie sposób skreślic w kilku akapitach. jednak przestrzeganie kilku oczywistych reguł na pewno pomoże w przekazywaniu właściwego komunikatu i wrażenia.Zgarbiony pracownik salonu wygląda nieproifesjonalnie,założone ręce lub zakładanie rak na piersi jest gestem defensywnym i sugeruje zamknięty umysł.Otwarte dłonie jako gest wspierający tłumaczenie albo informacje.Rece na wysokosci talii, z dłonmi ogróconymi ku górze,wskazują , że dana osoba nie ma nic do ukrycja.Sa interpretowane jako otwartość lub uczciwośc,drapanie się za uchemczy pocieranie sobie karku podczas słuchania sugieruje,że słuchacz jest niepewny albo nie rozumie.Gdy mówisz z ręką na ustach ,słuchacz może podejrzewac ,że nie jesteś uczciwa,za tym gestem się ukrywamy.
TE formy komunikacji są tylko oznakami uczuć i emocji.Same w sobie mogą nic nie znaczyć ,jednak w kontekście przekazują czasem bardzo jasny komunikat.Upewnji się,że wysyłasz odpowiednie sygnały;bądż ,a w każdym razie wyglądaj jak osoba zainteresowana,chętna ,gotowa do pomocy i konkretna. przede wszystkim pokaż, że umiesz słuchać.
Nie wszyscy klienci sa łatwi we współpracy , nie do każdego bezproblemowo można uzyskac informacje,niektórzy bywaja rozgniewani,gdyż czekali zbyt długo na wizytę ,albo niezadowoleni z fryzury.Inni nie potrafia wyjasnic ,czego chcą lub nie rozumieja o co pytasz.Stylista musi pozostać spokojny i rozwiązac każdą sytuację w sposób profesjonalny.Nie łatwo jest obsłużyc klienta niezadowolonego trzeba użyć wszystkich swój umiejętności żeby yuspokojc klienta.
Podczas rozmowy fryzjer powinien umiec dopasowac sposób mówienia i słownictwo do klienta.Słownictwo używane w rozmowie z młodą osobą i zorientowana na mode będzie inne niż w rozmowie z konserwatywna starsza pania.Zawsze należy jak najmniej używać zwrotów zaczerpniętych z mowy potocznej.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 4 minuty