profil

Zadania sekretariatu

drukuj
satysfakcja 82 % 100 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Komentarze

Zadania sekretariatu
Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub sekretarz).
Do najważniejszych zadań sekretarki sekretarza należą:
? gromadzenie i przechowywanie informacji,
? wykonywanie prac administracyjno ? biurowych,
? przyjmowanie interesantów i załatwianie ich niektórych spraw,
? samodzielne prowadzenie korespondencji,
? przyjmowanie, segregowanie i przekazywanie korespondencji,
? redagowanie krótkich pism,
? zapisywanie pism dyktowanych przez szefa,
? uczestniczenie w planowaniu prac szefa,
? przyjmowanie i łączenie telefonów,
? prowadzenie kontroli terminów,
? prowadzenie i przechowywanie akt,
? przygotowanie i obsługa konferencji, zebrań i odpraw,
? gospodarowanie materiałami biurowymi,
? gromadzenie i przygotowywanie materiałów dla szefa,
? przygotowywanie poczęstunków, w tym drobnych przekąsek.

Zadania te możemy podzielić na:
? zadania recepcyjne
? zadania asystenckie
Zadania recepcyjne
Zadaniem recepcyjnym sekretariatu jest przyjmowanie interesantów. Wyobrażanie o firmie często kształtuje się przy pierwszym kontakcie, który najczęściej następuje w sekretariacie. To sekretarka lub sekretarz wywiera pierwsze (złe lub dobre) wrażenie na interesancie, które potem rzutuje na wizerunek firmy.
? Przyjmowanie interesantów
Przyjmowanie interesantów to jedno z recepcyjnych zadań sekretariatu. Dlatego sekretarka (sekretarz) powinna zachowywać się taktownie wobec interesanta i nie wchodzić z nim w konflikty. Musi również wykazywać zainteresowanie sprawą z jaką przyszedł.
Sprawy z którymi przychodzą interesanci do sekretariatu można podzielić na dwie grupy:
Sprawy które sekretarka (sekretarz) załatwia od razu i sprawy które muszą zostać omówione z kierownikiem. W przypadku tych drugich interesanta umawia się na konkretny dzień i godzinę. Jeśli sprawa jest bardzo pilna można spróbować natychmiast zorganizować spotkanie z kierownikiem.
Jeżeli w sekretariacie zjawia się interesant, jest on witany przez sekretarkę lub sekretarza. Już w sekretariacie prosi się gościa o zdjęcie wierzchniego okrycia. Jeżeli gość nie może być od razu przyjęty przez szefa, należy poprosić go, by usiadł, i zaproponować kawę lub herbatę. Można podać mu do przejrzenia bieżącą prasę albo materiały firmowe lub branżowe (np. czasopisma branżowe). Osoba zatrudniona w sekretariacie wprowadza gościa do pokoju szefa i przedstawia go.

Przydatna praca? Tak Nie
Podobne prace:
Wersja ściąga: zadania_sekretariatu_.doc
(0) Brak komentarzy