profil

Scharakteryzuj wybraną spółkę lub firmę

poleca 88% 107 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

I. PODSTAWOWE INFORMACJE O FIRMIE
1. Imię i Nazwisko właściciela
Jan Kowalski
2. Nazwa firmy Kafejka internetowa ,,Offis-nett? Ul. Błotna 22 66-999 Kraków
tel. 48(032) 738 38 40 tel. Kom. 48 507 286 960 www.offis-nett.com NIP: 400689129 REGON: 1236849076
3. Forma własności W czynnościach prawnych firmę reprezentuje- Jan Kowalski, jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
4. Obszar działania Województwo Wielkopolskie Lipno ok. 18 tyś mieszkańców
5. Branża firmy: Rozrywkowo- usługowa
II.CHARAKTERYSTYKA FIRMY
Firma zatrudnia cztery osoby. Głównym celem kawiarenki jest udostępnienie komunikacji z internetem oraz rozrywki w postaci gier komputerowych. Wysoka jakość naszych usług i konkurencyjne ceny skuszą każdego.
1.Opis sektorów: Produktem oferowanym przez naszą firmę jest tani dostęp do internetu w zacisznym miejscu oraz miejsce spotkań młodzieży w celu zagrania w ulubione gry. Pracownicy są przeszkoleni do świadczenia usług:
a) Podstawowe: - Profesjonalna pomoc w obsłudze komputera oraz programów użytkowych, internetu oraz gier - Wcześniejsza rezerwacja stanowiska
b) Dodatkowe: - organizacja nocek, tuniki - prowadzenie usług tj. przepisywanie tekstów i budowanie prezentacji multimedialnych
c) Produkty znajdujące sie w ofercie: BRAK DANYCH
2. Zasoby techniczne Zasobami technicznymi są 20 zestawów komputerowych wysokiej klasy, 5 stanowisk z konsolami PS2, 2 z konsolami Xbox360, 2 chłodziarki do napojów oraz samochód dostawczy Citroen Berlingo
3. Zapotrzebowanie Wśród celów krótkoterminowych uważamy: a) wyposażenie sklepiku i sal w urządzenia techniczne b) remont pomieszczeń użytkowych c) prowadzenie szkoleń dodatkowych personelu
4. przebieg organizacji procesu usługowego
Praca w kawiarence jest 2 zmianowa pierwsza zmiana od 10.00 -16.00,druga zmiana od 16.00-22.00. W przyszłości prawdopodobnie będzie konieczność zwiększenia ze względu na szybki rozwój firmy.
5. Organizacja pracy- struktura organizacyjna
Każdy pracownik fizyczny (4 osoby) odpowiada bezpośrednio przed dyrektorem- Arletą Tyczyńską. Kontrola finansowa firmy należy do dyrektora pełniącego również jednocześnie funkcję głównego księgowego. Wszystkie sprawy prawne rozwiązywane są przez Biuro Radcy Prawnego (Julian Gładysz (032) 73 800 56 ul. Kotłowicza 124a/21)
6. Kontrola procesu produkcyjnego Bieżąca kontrola świadczonych usług oraz oferowanych produktów jest prowadzona okresowo. Towarzyszy temu również sprawdzanie jakości dostaw oraz ich terminowości.
III. PLAN DZIAŁALNOŚCI MARKENTIGOWEJ
1. Cele marketingowe -wizja firmy a) wejście na rynek nowo powstałego punktu b) zdobycie największej liczby klientów c) pobicie cen konkurencji d) maksymalizacja działalności rynkowej e) maksymalizacja zysku- minimalizacja ryzyka g) jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów
2. Analiza bliższego otoczenia Sektor w którym działa nasza firma kawiarenka internetowa charakteryzuje sie szerokim zakresem działalności, dlatego to powoduj wysoką barierze wejścia.
Bariera wejścia: a) duży kapitał potrzebny do uruchomienia działalności gospodarczej- kawiarenka oraz sklepik b) wysoki kapitał początkowy c) odpowiednio wyszkolony personel do powierzonych im funkcji
Bariera wyjścia: a) mało miejsc do spędzania wolnego czasu w formie rozrywki b) korzystna lokalizacja zakładu
3. Dostawcy Główni dostawcy świadczący dla nas usługi: a) firmy komputerowe zaopatrujące nas w zestawy komputerowe oraz oprogramowanie b) firmy zaopatrujące sklepik kawiarenki w napoje oraz artykuły spożywcze
4. Odbiorcy Odbiorcami naszych usług są głównie osoby młode, które chcą poznać nowych ludzi na czacie, pograć, szukać cennych informacji w internecie. Wychodząc im na przeciw dostosowaliśmy godziny otwarcia lokalu na takie które najbardziej odpowiadają klientom. Od zadowolenia naszych klientów uzależnione będzie czy powiedzą o naszej firmie znajomym, rodzinne, przypadkowym osobom i wrócą wraz z nimi do nas.
5. Substytuty BRAK DANYCH
6. Konkurencja Największym konkurentem jest niedaleka kawiarenka ,,Pinokio?. Jednakże dobre położenie oraz dobra promocja naszego zakładu może ten problem załatwić. Jednakże nie wygórowane ceny maja szansę na przyciągnięcie wielu klientów.
a) Mocne strony konkurencji: - długa działalność na ryku - doświadczenie - stali zaufani klienci
b) słabe strony konkurencji: - zła lokalizacja - wygórowane ceny - złe godziny otwarcia
7. Analiza przedsiębiorstwa a) Silne strony - nowoczesne zestawy komputerowe - szeroko pasmowy Internet - duża ilość gier - miła atmosfera - dobra lokalizacja( centrum handlowe) - wcześniejsza rezerwacja b) Słabe strony - niepewność na rynku - małe doświadczenie właściciela
8. Klienci Kawiarenka,,Offis-nett? jest usytuowana w świetnej części miasta, gdzie dostęp ma wielkie grono ludzi ponieważ znajduje sie na pasażach centrum handlowego w centrum miasta.
9. Rozwój przedsiębiorstwa 10. Ustalenie cen i zasad (cena zakupu i cnena sprzedaży)
1. Napoje bezalkoholowe:
2. Soki:
Pomarańczowy 0,5l -1,80zł - 2,00zł
Jabłkowy 0,5 - 1,89zł - 2,00zł
Wiśniowy 0,5l - 1,85zł - 2,00zł
3. Napoje gazowane:
Woda mineralna 0,5l - 1,00zł - 1,25zł
Coca cola 0,5l - 3,00zł - 3,50zł
Coca cola 0,33l - 2,30zł - 2,60zł
4. Napoje niegazowane:
Nestea 0,5l - 2,50zł - 3,00zł
Woda mineralna - 1,00zł - 1,25zł
6. Inne:
Kawa 2,00 2,50
Kawa rozpuszczalna 2,00 2,50
Paluszki 0,80 1,00
Chipsy 1,50 2,00
Suma: 21,64 25,6



11. Promocja i reklama
a) reklama w prasie b) ulotki c) wizytówki e) Internet f) za pośrednictwem zadowolonych klientów
12. Dystrybucja a) bezpośrednia ?BRAK b) pośrednia -BRAK
IV. INNOWACJE
Mając na celu przyciągnięcie jak największej liczby klientów kupiliśmy lokal w centrum handlowym. W najbliższym czasie nie jest planowane otwarcie innego punktu
2. Cel innowacji
W projekcie jest rozbudowa kafejki o następne 20 stanowisk, dzięki którym będziemy mogli obsłużyć większą liczbę klientów a co za tym idzie wzrosną zyski uzyskiwane przez firmę
3. Koszty a)Opłaty stałe: - opłaty (internet, czynsz, gaz, woda, energia elektryczna, internet,) - amortyzacja środków trwałych - paliwo - ubezpieczenia - wynagrodzenia
b) Opłaty zmienne: - zakup środków trwałych - amortyzacja urządzeń - koszt reklamy - zakup zestawów komputerowych - wyposażenie sklepiku kawiarenki ( ekspres do kawy, chłodziarko-zamrażarka)
V. PODSUMOWANIE Reklama oraz potrzeba dostępu do internetu lub komputera przyniosą wiele gości. Miła atmosfera oraz świetna obsługa przyciągną ludzi lubiących odpocząć od miejskiego huku i pośpiechu. Takie atuty wróżą powodzenie w powstawaniu własnej działalności

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 5 minut