profil

Restauracja

poleca 85% 121 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Dane firmy

Firma Pitek
Siedzibą firmy jest Częstochowa.
Adres: 42-200 Częstochowa. ul. Krakowska 5
Tel. 34/ 12341343 fax 34/ 43523432
e-mail: [email protected]
Obszarem działalności firmy jest miasto Częstochowa.
1. Streszczenie
Przygotowany przez właścicieli biznes plan służyć ma określeniu opłacalności inwestycji i planowanej działalności gospodarczej. Już od najmłodszych lat pasjonowała mnie kuchnia krajów całego świata i chciałam założyć własną, dobrze prosperująca firmę. Jestem przykładem na to, że jeśli ma się marzenia, to można je wcielić w życie, tylko trzeba bardzo chcieć.
Lokal ?Pitek? oferuje doskonałe menu (kuchnia śródziemnomorska, starożytnych majów i Azteków, regionalna) oraz możliwość spędzenia dnia w klimacie pełnym czaru i ekspresji.

Specjalizujemy się w organizowaniu wesel, komunii, studniówek, wieczorków zapoznawczych oraz wszelkiego rodzaju imprez tanecznych, bowiem posiadamy parkiet (30m*30m) najnowszej generacji z podświetleniem w trzech różnych kolorach.

Do comiesiecznego utrzymania lokalu bedzie potrzebne około 18000 zł. Wykaz:
* wynagrodzenia 8 600 zł
* rachunki:
- światło 350 zł
- woda 500 zł
- gaz 500 zł
- telefon 250 zł
* zakup towarów 8000 zł
Nakłady inwestycyjne:
-remont lokalu 3 500 zł
- sprzęt AGD firmy LG (kuchenka gazowa, kuchenka mikrofalowa, chłodziarko-zamrażarka, zamrażarka, krajalnica, robot kuchenny, ekspres do kawy, czajnik bezprzewodowy) ? 5 000 zł.
- meble kuchenne ? 1 000 zł
- sprzęt kuchenny (sztućce, zastawa obiadowa na 55 osób, zastawa szklana i przybory kuchenne) ? 1 800 zł.
- regały barowe szklane ? 1 500 zł.
- sprzęt barowy (zastawa szklana, przybory do przygotowywania drinków) ? 1 000 zł.
- meble barowe (wysoka lada barowa, stołki barowe 5 szt.) ? 1 200 zł.
- stoliki kute 9 szt. ? 2 300 zł.
- krzesła kute 45 szt. ? 5 500 zł.

RAZEM: 22 800 zł
Czyli do rozpoczęcia mojej działalności potrzebne bedzie około 40 tysiecy złotych.

2. Opis firmy
Hasłem przewodnim mojej firmy jest "Przyjemność dla mnie i dla innych". Chce poprzez moja działalność zapewnic ludziom jak najlepszej jakości potrawy i miejce jak najlepszej zabawy.
Przedmiotem działalności firmy bedą:
a) IMPREZY- organizowanie wesel, komunii, studniówek, wieczorków zapoznawczych
b) RESTAURACJA- posiłki o każdej porze dnia: kuchnia śródziemnomorska, starożytnych Majów i Azteków, regionalna)
c) SZKOLENIA- szkolenie w zakresie kucharzy, kelnerów, barmanów
f) DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA ZAMÓWIENIE- dostawa gotowych potraw do domu na zamówienie oraz wynajmowanie obsługi.
Reklama, promocje, liczne upusty dla stałych klientów na pewno przywiodą gości. Wspaniały klimat wnętrza, dobra lokalizacja, wyśmienite menu i grzeczna obsługa pozostawią u nas ludzi energicznych i pełnych życia, lecz niekoniecznie bogatych.
To główne atuty, jakie wróżą powodzenie przedsięwzięcia.
3. Zarządzanie
Jedynym właścicielem jest Mariusz Okrasa. Finansami dysponuje głowny księgowy. Płaci on za produkty jak i za utrzymanie całej firmy. Reszta pieniedzy (zysk) przechodzi na jedynego własciciela. Ja jako własciciel nie mam zadnego doswiadczenia. Jest to moj pierwszy biznes. Głowny ksiegowy ma 20 letnie doswiadczenie. Aktualnie pracuje w kilkudziesieciu firmach, łacznie z moja. Moim zadaniem jest utrzymywanie ogolnego ładu w restauracji i podejmowanie pewnych kroków w jej rozwoju. Doradca finansowy pomaga mi w zarzadzaniu finansami w kierunku rozwoju biznesu.
Zespól:
- kelnerzy - przyjmowanie zamówień, podawanie potraw, napoi klientom i ogolne usługiwanie
- kucharze - przygotowywanie potraw i trzymanie porzadku w kuchni. Ukończyli wyższe szkoły gastronomiczne
- barman - podawanie napoi alkoholowych przy barku
- ochroniarze - ochrona klientów w czasie imprez. Ukonczyli szkoły ochroniarskie
- sprzątaczki - sprzatanie lokalu po dniu pracy
- DJ - zapewnienie rozrywki klientom w czasie impre itd.
PLAN ZATRUDNIENIA

W okresie uruchamiania działalności zostaną zatrudnieni: kelnerzy, kucharze, barman, sprzątaczki na umowe czasu okreslonego a ochroniarzy i DJ na zlecenie poniewaz nie zawsze bede imprezy itd. Ksiegowy jak i doradca finansowy bedza pracowali takze na umowe czasu określonego ale w swojej siedzibie.

TECHNICZNY PLAN PRACY

-Podpisanie umowy wstępnej z właścicielem budynków na instalacje wodociagu, siły
-Podpisanie umowy z telekomunikacja.
-Podpisanie umowy z pracownikami
-Rozpoczęcie kampanii informacyjnej.
-Podpisanie umowy z hurtowniami o stałej współpracy.
4. Plan marketingowy
a) W okolicy można zauwazyc potencjalną konkurencje. Są to:
- Bar Mleczny "mleko"
- Sklep Spożywczo - chemiczny
- Restauracja "Pysznie"
- Pizzeria
- Super market "lewiatan"
b) Indetyfiakacja klientów:
?Pitek? swe usługi kierować będzie zarówno do ludzi młodych, w średnim wieku, jak i starszych. Nie ma żadnej ograniczeń
c) Lokalizacja:
Restauracja jest zlokalizowana w Częstochowie, dzielnicy Północ, na rogu dość ruchliwych ulic: Krakowskiej i Warszawskiej.
d) Dystrybucja:
- korzystna lokalizacja firmy
- duży wybór potraw i dań w menu
- możliwość organizowania imprez okolicznościowych
e) Promocja:
- reklama poprzez ulotki, plakaty, poprzez zadowolonych klientów
- rabaty
- banery internetowe
- karta stałego klienta
- upust dla Pań w ciąży i emerytów
- oficjalna strona internetowa
- uspusty sezonowe
f) Ceny oferowanych dóbr i usług
Ceny są jednymi z najniższych w tej okolicy, dostosowane do kieszeni klientów.
Średnie ceny:
-śniadanie- 5 zł
-obiad- 15 zł
-kolacja- 10 zł
-barek saładkowy (bez oraniczeń) - 15 zł
-wynajęcie sali wraz z posiłkami- 1 500 zł
-wstęp na dyskotekę- 3 zł
5. Plan organizacyjny
a) Pracownicy:
Firma zatrudnia 16 pracowników:
-4 kelnerów
-2 kucharzy
-1 barman
-3 ochroniarzy
-2 sprzątaczki
-DJ

b) Dostawcy

Po zapoznaniu się z otrzymanymi ofertami wybrano następujących dostawców oferujących produkty wysokiej jakości przy stosunkowo niewygórowanej cenie:
- Hurtownia art. spożywczych - "ELAN"
- Hurownia alkoholi - "Promil"
- Hurtownia art. chemicznych - "chempol"
- "Makro" - sprzęt gastronomiczny

c) Księgowość
- Własciciel Mariusz Okrasa
-doradca fiannsowy Janusz Ferdas
- Główny księgowy Karol Sztrasburger
6. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia
Na samym początku trzeba wyremontować lokal gdyż jest w nienajlepszym stanie. Nastepnie trzeba go udekorować w odpowiedni sposób aby klimat restauracji był taki jak chciałem. Nie powinno to trwać dłuzej niż jeden miesiac. Do tego celu zatrudnie (na zlecenie) odpowiednie słuzb remontowe i dekoratorke wnetrz. Wyposarzenie zakupie sam z pomoca doradcy finansowego. Bada to:
- sprzęt AGD firmy LG (kuchenka gazowa, kuchenka mikrofalowa, chłodziarko-zamrażarka, zamrażarka, krajalnica, robot kuchenny, ekspres do kawy, czajnik bezprzewodowy)
- meble kuchenne
- sprzęt kuchenny (sztućce, zastawa obiadowa na 55 osób, zastawa szklana i przybory kuchenne) .
- regały barowe szklane
- sprzęt barowy (zastawa szklana, przybory do przygotowywania drinków)
- meble barowe (wysoka lada barowa, stołki barowe 5 szt.)
- stoliki kute 9 szt.
- krzesła kute 45 szt.
Nastepnie zakupienie towaru do sporzadzania potraw i napojów. Zostana one dostraczone przez dostawców odpowiednich hurtowni

7. Analiza ryzyka

SZANSE POWODZENIA:
- rozszerzenie swojej działalności na rynku krajowym
- pojawienie się nowych źródeł finansowania
- wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wysokiej jakości usługi
- duża grupa lojalnych klientów
Konsekwencje: zwiekszenie obrotu pieniędzmi i rozwiniecie firmy na terenie miasta


SZANSE RYZYKA:
- pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji
- ubożenie niższego segmentu klientów- potencjalnych nabywców usług
- rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, którzy adresują swą ofertę do tych samych grup odbiorców co nasza firma
Konsekwencje: brak potencjalnych nabywców czyli uniemożliwienie obrotu pieniędzmi
DZIAŁANIA:
Rozpoczęcie działąlności firmy jak najwcześcnie aby uprzedzić konkurentów. Zacząć jak najszybciej rozwijać firme aby stała sie ona dominujaca w rejonie.i nie miała sobie równych. Rozsławić ja w całym miescie a takze za miastem.

8. Plan finansowy

Planowane przychody miesięczne:
- 4 x wesele itp. 10 000zł
- restauracja 25 000zł

RAZEM: 35 000zł

Koszty miesięczne:
* wynagrodzenia 8 600 zł
-kelner 600 zł
-kucharz 800 zł
-barman 600 zł
-ochroniarz 700 zł
-sprzątaczka 500 zł
-DJ 1 000zł
* rachunki:
- światło 350 zł
- woda 500 zł
- gaz 500 zł
- telefon 250 zł
* zakup towarów ok 8000 zł
* napoje:
- bezalkoholowe (soki, napoje gazowane, napoje niegazowane) 2 800 zł.
- alkoholowe (piwo, wódka, wino, półprodukty do drinków) 3 900 zł.
- półprodukty do przygotowywania napojów (herbata, kawa naturalna, kawa rozpuszczalna) 550 zł.
* jedzenie:
- produkty gotowe (pieczywo, mrożonki fast-food) 700 zł.
- półprodukty do przygotowywania posiłków (warzywa, wędlina, pieczywo, wyroby tłuszczowe) 490 zł.
* desery:
- produkty gotowe (lody, ciastka, ciasta) 350 zł.
- półprodukty do przygotowywania deserów (polewy do lodów, bakalie, bita śmietana, owoce) 270zł.
* przekąski i dodatki:
- produkty gotowe (paluszki, chipsy, owoce) 120 zł.

RAZEM: 18 200 zł


Planowany zysk miesięczny:
PRZYCHODY ? KOSZTY = ZYSK
35 000 zł ? 18 200 zł = 16 800 zł
Rachunek przepływów środków pieniężnych (cash flow):
?Pitek? otrzymało zgodę na zaciągnięcie kredytu rozwojowego w wysokości 30 000 zł. Kredyt zaciągnięty został w Banku PKO S.A. I oddział w Częstochowie.
Koszty kredytu przedstawiają się następująco:
- odsetki od kredytu w wysokości 10 % w skali roku,
- prowizja banku w wysokości 4 %.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 8 minut