profil

Narzędzia i instrumenty lobbingu

drukuj
satysfakcja 59 % 12 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Skuteczność kampanii w ramach grassroots lobbingu: - od czasu jej przeprowadzenia - znajomość adresata - skali kampanii - wiarygodności wykorzystywanych materiałów Standardowe metody poparcia na ?najniższym poziomie? - masowe przesyłanie listów - zbieranie podpisów pod petycjami - inspirowanie artykułów w prasie - inspirowanie oraz udział w programach radiowych i telewizyjnych - wizyty u adresatów kampanii ( decydentów, liderów opinii) - przesyłanie listów do ?ważnych osób? ( politycy, autorytety profesjonalne) - telefony od przyjaciół do adresatów kampanii popierające ?naszą sprawę? - przekazanie informacji za pomocą Internetu, faksów - telefony od przedstawicieli grup interesów (organizacji, stowarzyszeń) - organizowanie marszów, manifestacji, demonstracji - bojkot ( towarów, usług, firm) V KAMPANIA LOBBYSTYCZNA 1. Główne założenia kampanii. a) ustalenie wspólnych interesów i identyfikacja głównego celu. Co chcemy osiągnąć? Jakie cele są dla nas najważniejsze. b) określenie celi końcowego. Po spełnieniu jakich warunków uznamy że osiągnęliśmy nasze cele. Jakie są kryteria ich osiągnięcia c) sformułowanie przesłania wyrażającego istotę zagadnienia. Jaka jest główna idea kampanii lobbystycznej. d) określenie celów pośrednich. Jakie zadania trzeba wykonać żeby osiągnąć główny cel kampanii. e) działania. Jak działać, co zrobić żeby osiągnąć założony cel. Sposoby wyboru powyższych priorytetów: - przeprowadzanie ankiety wśród członków - głosowanie w zespołach - doroczne walne zgromadzenie Plan strategiczny zawiera: - cel końcowy i cele alternatywne - zakres i kolejność działań - koordynacje działań - oszacowanie kosztów źródła finansowania - ustalenie terminu Zalecana jest aktualizacja planu. VI WSPÓŁPRACA ZE ŚRODKAMI MASOWEGO PRZEKAZU. 1. W przygotowaniu do spotkania z dziennikarzem należy: - określić adresata informacji - określić kluczowe punkty problemu - być przewidującym nie dać się zaskoczyć 2. Wywiad. O jego skuteczności świadczą poniższe elementy: - kontrola sytuacji - umiejętność przekształcenia negatywnych pytań podawania pozytywnych odpowiedzi - unikanie specjalistycznego , technicznego słownictwa - czujność podczas dyskusji przy wyłączonych mikrofonach - udzielanie uczciwych odpowiedzi, umiejętność nie odpowiadania Rodzaje wywiadów: - prasowe (skan tabeli nr 7.15) - telewizyjne ( tu należy zwrócić uwagę na ubiór postawę, wypowiedź) - radiowe ( ton głosu i długość pauz mają tu zasadnicze znaczenie) Ważne działanie po zakończeniu kampanii lobbystycznej: Poinformowanie członków organizacji i sprzymierzeńców o wynikach kampanii Podziękować za udział w kampanii, pogratulować sukcesu w zależności od wyniku Przygotować dla władz organizacji krótkie sprawozdanie Sporządzić rejestr kontaktów 10 GŁÓWNYCH ZASAD SKUTECZNEGO LOBBINGU NA PODSUMOWANIE: -Nie zapominaj o głównym przesłaniu, -Zbuduj sieć swoich zwolenników, -Bądź wiarygodny, UCZCIWY i konsekwentny, -Stawiaj sobie realne cele, -Poznaj stanowisko swoich oponentów, -Osoba informująca jest równie ważna jak treść informacji, -Staraj się być przygotowany lepiej od przeciwnika, -Wkraczaj w jak najwcześniejszej fazie procesu decyzyjnego, -Nie zostawiaj innym pola manewru, precyzyjnie formułuj stanowisko -Znajdź sposób na oddanie przysługi (pomagaj, pomagającym Ci osobom)

Przydatna praca? Tak Nie
(0) Brak komentarzy
Typ pracy


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.