profil

Konspekt zajęć - pedagogika

drukuj
satysfakcja 78 % 57 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Pedagogika opiekuńcza z arteterapią rok II gr. I

KONSPEKT ZAJĘĆ

INDYWIDUALNY PROGRAM TERAPEUTYCZNO - SYMULACYJNY

TEMAT: ĆWICZENIA PERCEPCJI WZROKOWEJ I KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ. STYMULACJA DOTYKOWA I SŁUCHOWA.

CELE:
- ćwiczenie koncentracji uwagi
-doskonalenie percepcji wzrokowej
-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
-stymulacja dotykowa i słuchowa
-doskonalenie umiejętności naśladowania prostych czynności
-rozumienie pojęcia ?Połóż na taki sam?, ?Zrób tak?, ?Dopasuj?, ?Połóż tu?
-kształtowanie umiejętności dopasowania i sortowania

FORMY PRACY: Indywidualna
UCZESTNIK ZAJĘĆ: Chłopiec z autyzmem lat 6
CZAS TRWANIA ZAJĘC 45 min

POMOCE: piłeczka ?jeżyki?, lizak, bańki mydlane, lustro, gwizdek, 3 pary obrazków z kategorii owoce, balon wypełniony ryżem, plastelina, patyczki, puzzle 4-5 elementów, układanki drewniane, 2 tacki, 4 kredki, 4 koraliki, 5 pospolitych przedmiotów i obrazki, które je przedstawiają.

1.POWITANIE: powitanie dziecka przez podanie dłoni, głośne wymawianie jego imienia.

2.NAWIAZANIE KONTAKTU WZROKOWEGO:

PROCEDURA: terapeuta siada naprzeciw dziecka. Wypowiada jego imię , stara się zwrócić uwagę dziecka poprzez wodzenie przed jego oczami atrakcyjnym dla niego przedmiotem. Stara się zaglądać w twarz dziecka .

3.MASAŻ UCISKOWY DŁONI:(stymulacja dotykowa)
Terapeuta wykonuje masaż dłońmi lub piłeczką ? jeżykiem?. Masuje dłonie dziecka mocno uciskając .Czas stymulacji : 1min (po 30 sekund na każdą rękę)

4.NAŚLADOWANIE PROSTYCH RUCHÓW RAK:
-klaskanie
-podnoszenie rąk do góry

PRZEBIEG ĆWICZENIA: Terapeuta siada naprzeciw dziecka mówi: ?Zrób tak? i powoli pokazuje np. :klaśnięcie w dłonie . Następnie bierze ręce dziecka i klaska nimi, po czym natychmiast nagradza dziecko .
Terapeuta musi upewnić się czy dziecko go obserwuje gdy klaszcze. Jeśli dziecko nie chce go naśladować , terapeuta musi mu w tym pomóc i natychmiast je nagrodzić. Terapeuta stopniowo ogranicza swój udział.

5.NAŚLADOWANIE PROSTYCH CZYNNOŚCI USTAMI:
- wysuwanie języka na zewnątrz
-dmuchanie

PROCEDURA: Terapeuta siada naprzeciwko dziecka i skupia jego uwagę .Wydaje polecenie ?Zrób tak? i prezentuje ruch ust , jaki dziecko ma wykonać. Podpowiada dziecku jak ma to zrobić i daje mu nagrodę za każdą próbę wykonania.
POMOCE: lizak, banki mydlane , lustro, gwizdek.

6.ŁĄCZENIE IDENTYCZNYCH OBRAZKÓW:
Realizacja polecenia ?połóż na taki sam?

POMOCE: 3pary obrazków z kategorii ? owoce.
Nakładanie dwóch identycznych obrazków na siebie.

Przydatna praca? Tak Nie
Podobne prace:
(0) Brak komentarzy
Typ pracy


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.