profil

Projekt Marketingowy

poleca 85% 107 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

PROJEKT MARKETINGOWY

Spis treści

I. Ogólny opis firmy?????????????..2
II. Elementy otoczenia firmy??????????..3
III. Wybór lokalizacji firmy ???????????4
IV. Polityka asortymentowa???????????.4
V. Polityka cenowa??????????????.5
VI. Działania promocyjne????????????5
VII. Personel i zasady obsługi??????????.. 6
VIII. Fizyczne otoczenie?????????????.7


I. Ogólny opis firmy

Przedmiotem naszego projektu będzie stworzenie firmy usługowej a mianowicie salonu fryzjersko- kosmetycznego o nazwie ?EWELINA?.

Celem działalności firmy będą profesjonalne usługi z zakresu strzyżenia, modelowania i farbowania włosów, prócz tych podstawowych zabiegów upiększających, ważną ofertą będzie doradztwo w zakresie doboru fryzur dla indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.

Salon ?EWELINA? będzie również oferował szeroki zakres usług kosmetycznych ? zabiegi upiększające takie jak: makijaż tradycyjny i makijaż permanentny, bezbolesne przekuwanie uszu, zabiegi pedicure i manicure, przedłużenie i zdobienie paznokci, depilacja i henna.
Podstawowym celem naszej firmy będzie uzyskanie dużej ilości klientów i zdobycie ich zadowolenia poprzez wysoką jakość i poziom świadczonych usług .







II. Elementy otoczenia firmy

Klienci - poprzez liczne ulotki reklamowe i ogłoszenia w internecie będziemy dążyć do zdobycia potencjalnych klientów głównie wśród osób odwiedzających i kupujących Galerię Bałtycką. Jednak przede wszystkim oferta będzie skierowana do kobiet w różnym wieku, ponieważ to panie odwiedzają salony piękności. Oczywiście dla panów salon będzie stał otworem, ze względu na różnorodność oferowanych usług.

Konkurenci ? na rynku obejmującym obszar naszej działalności istnieją już dwa salony fryzjerskie, w związku z tym musimy przyciągnąć klientów wyższym i bardziej wszechstronnym poziomem usług niż konkurencyjne zakłady. Planujemy wprowadzić profesjonalne porady w zakresie doboru kolorów włosów, fryzur i makijażu. Ponadto chcemy zachęcić i zaangażować klienta do aktywnego uczestnictwa w tworzeniu swojego wizerunku. Chcemy również wprowadzić zniżkę dla stałych klientów.
Dostawcy ? odnośnie zaopatrzenia salonu we wszystkie niezbędne materiały i produkty jest wiele firm i hurtowni, ale my skorzystamy z ofert firm, które przede wszystkim udzielają kredytów kupieckich , np. firma L?oreal i firma Wella .

III. Wybór lokalizacji firmy
Miejscem działania naszej firmy byłaby Galeria Bałtycka znajdująca się w Gdańsku-Wrzeszczu przy ul. Grunwaldzkiej. Jest to największe centrum handlowe na Pomorzu, w którym można zrobić zakupy ale także się zrelaksować się w salonie piękności. Godziny otwarcia naszego salonu byłyby takie same jak godziny otwarcia Galerii tj. poniedziałek? sobota 9 00 ? 21 00 , natomiast w niedzielę 10 00 - 20 00.


IV. Polityka asortymentowa
Firma nasza oferuje pełen zakres usług fryzjerskich:
Modne strzyżenie
Różnorodną technikę koloryzacji włosów
Trwała ondulację
Fantazyjne i okazyjne fryzury.
Dla panów szczególna oferta to zabiegi przywracające naturalny kolor włosów.
Firma nasza oferuje również szereg zabiegów kosmetycznych:
Makijaż tradycyjny i permanentny
Bezbolesne przekuwanie uszu
Zabiegi pedicure i manicure
Przedłużenie i zdobienie paznokci
Zabiegi depilacyjne
Henna.
Salon piękności ?EWELINA? działał będzie wyłącznie na bazie ekskluzywnych kosmetyków firmy L?oreal i firmy Wella. Są to bezpieczne, nowoczesne i skuteczne kosmetyki.

V. Polityka cenowa
W naszym salonie ceny będą ustalone w zależności od ilości zużytego materiału, od długości włosów i od czasu trwania zabiegu .
Nasi klienci będą mogli płacić kartą płatniczą i kartą kredytową, również będziemy przyjmować bony podarunkowe ( obecnie często zakłady pracy oferują swoim pracownikom).

VI. Działania promocyjne
Chcąc otrzeć do jak największej liczby klientów, zamierzamy w dużym stopniu zainwestować w reklamę. Polegałaby ona na licznych ogłoszeniach zamieszczanych w internecie, również w formie plakatów na budynkach i tablicach ogłoszeń. Ponadto chcielibyśmy również rozesłać pocztą oraz przez akwizytorów broszury informujące o otwarciu salonu oraz o jego szerokiej ofercie, wraz z krótkimi, zachęcającymi komentarzami, dotyczącymi szerokiej i kompleksowej gamy usług oraz o występujących promocjach.
Innym elementem promocji, który chcielibyśmy zastosować to sprzedaż osobista, polegająca na rozpoznaniu oczekiwań naszych klientów, oraz profesjonalne doradztwo w podjęciu decyzji odnośnie np. wyboru odpowiedniej fryzury.
Kolejnym elementem promocji jest promocja sprzedaży, która polegałaby na obniżce cen za uczesanie w nadchodzącym okresie karnawału. Drugim sposobem byłoby zastosowanie karty stałego klienta.
Kreowanie wizerunku firmy poprzez przekazanie informacji na temat naszych usług przy użyciu mediów - prasa i radio lokalne.
(public relations).

VII. Personel i zasady obsługi

Dla prawidłowego funkcjonowania naszej firmy należy staranne dobranie personelu, bowiem powodzenie firmy zależy nie tylko od planu działania, ale również od osób zatrudnionych, które będą w stanie jak najlepiej go wykonać.
Ponieważ bardzo zależy nam aby oferowane w naszym salonie usługi były na wysokim poziomie, co wiąże się z wysokimi umiejętnościami zatrudnionych pracowników, wobec tego niezbędnym jest więc przeprowadzenie właściwej rekrutacji.
Rozpoczniemy ogłoszeniem o naborze wykwalifikowanych osób na stanowiska fryzjerów i kosmetyczek w lokalnej pasie i radio.
Następnie zaprosimy chętnych na rozmowę kwalifikacyjną, w czasie, której zapoznamy się z prezentowanymi przez nich umiejętnościami i kwalifikacjami zawodowymi potwierdzonymi odpowiednimi dokumentami i referencjami.
Wymagania, stawione wobec pracowników to :
Doświadczenie zawodowe: praktyka w innych salonach fryzjersko-kosmetycznych,
Umiejętności dotyczące obsługi komputera i kasy fiskalnej.
Odnośnie zaś predyspozycji osobistych przyszłych pracowników oczekujemy:
Uprzejmości,
Łatwości w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi,
Poczucia taktu.
Kolejnym krokiem z naszej strony będzie analiza wszystkich kandydatów i wybranie tych najodpowiedniejszych, którym zaproponujemy zatrudnienie.

VIII. Fizyczne otoczenie

Wobec wciąż rozwijającej się techniki i elektroniki nie sposób odizolować się od nowoczesnej technologii i równocześnie zaspokoić wymagania potencjalnych klientów w sposób umożliwiający ich zachęcenie do korzystania z naszych usług . Dlatego naszym zamiarem będzie nowoczesne wyposażenie salonu, co z pewnością ułatwi zaistnienie nam na rynku .
Podstawowym sprzętem, w który zamierzamy wyposażyć nasz salon to:
meble tworzące stanowiska fryzjerskie i kosmetyczne,
łóżka do zabiegów kosmetycznych,
lampy naświetlające,
urządzenie do nowoczesnej trwałej,
nożyczki, szczotki, grzebienie, maszynki fryzjerskie, miseczki, pędzle, rękawice, ręczniki,
suszarki ręczne i stojące,
lustra i fotele fryzjerskie,
umywalki i wyposażenie sanitarne
zabudowa i wyposażenie mini kawiarni,
dwa komputery i oprogramowanie,
kasa fiskalna i drukarka,
aparat telefoniczny,
biurko, fotel, szafy, odzież dla pracowników,
podstawowe produkty kosmetyczne i fryzjerskie.

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 6 minut

Typ pracy