profil

satysfakcja 79 % 73 głosów

W Świecie Reklam. Omów Perswazyjną Funkcje Języka Reklam na Wybranych Przykładach.

drukuj
Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Temat mojej prezentacji brzmi następująco: W świecie reklam. Omów perswazyjną funkcję języka reklam na wybranych przykładach. Swoją wypowiedź rozpocznę od objaśnienia definicji reklamy, co kryje się pod jej pojęciem, jakie są jej podstawowe cele i strategie oraz wstępnie zdefiniuję zagadnienie perswazji ściśle związane z całym procesem powstawania reklamy. Od dawna producenci i sprzedawcy podejmowali pewne działania w stosunku do swych klientów. Zwracali uwagę na swoje usługi czy towar poprzez krzyk sprzedawcy i używanie symboli producentów i usługodawców; tak Np. klucz oznaczał ślusarza, but-szewca a beczka-piwiarnię lub winiarnię.) Termin reklama wywodzi się z łacińskich słów: clamo, clamare, które oznaczają: "krzyczeć", "głośno wołać", a także "wyraźnie wskazywać" - "świadczyć"." W dzisiejszych czasach obcujemy z reklamą niemal na każdym kroku: spacerując ulicami miasta, gdzie by nie spojrzeć dostrzegamy billboardy, plakaty reklamowe, reklamy na autobusach i samochodach. Wracając do domów na wycieraczkach i skrzynkach na listy znajdujemy różnego rodzaju ulotki i katalogi. Czy wreszcie słuchając radia, przeglądając prasę, oglądając telewizję jesteśmy dosłownie zalewani masą zachęcających reklam. Istotą reklamy jest pewien przekaz informacyjny, którego przedmiot stanowią oferty rynkowe a jej celem jest kształtowanie zapotrzebowania i skuteczne zainteresowanie klienta danym produktem. To swoistego rodzaju pomost przerzucony pomiędzy oferującym a zainteresowanym odbiorcą, który liczy na przekazanie mu szeroko rozumianej informacji o użyteczności danego produktu. Sama informacja o danej usłudze lub towarze to jednak nie wszystko. Reklama nie była by skuteczna gdyby nie zawarty w niej komunikat perswazyjny ? najistotniejszy czynnik oddziaływujący na odbiorcę. Perswazja to przekonywanie kogoś do czegoś z przytoczeniem argumentów popierających słuszność zdania. Funkcja perswazyjna w reklamie polega na wytworzeniu w odbiorcy pewnego stanu przekonania, ukształtowaniu w nim ocen i poglądów. Uzyskuje się go głównie przez przekaz emocji i ocen ukrytych w stosowanych zwrotach. Istotnym elementem perswazji jest jej skrytość i pośredniość działania. W każdym działaniu perswazyjnym nadawca stara się, by odbiorcy: - zauważyli jego wypowiedź - zainteresowali się nią - zrozumieli ją właściwie - zaakceptowali zawartą w niej treść - zapamiętali treść - zachowywali się zgodnie z intencją autora. Funkcja perswazyjna w reklamie osiąga swój cel, gdy wzbudzi w świadomości odbiorcy określone potrzeby, które zaspokoić można przez nabycie reklamowanego towaru bądź usługi. Twórcy reklam posługują się różnymi środkami perswazji, aby przekonać odbiorcę. Rozpiętość tychże środków językowych jest ogromna: od żartu, gry słownej, środków poetyckich, aż po apele, wezwania czy niby-rzeczowe dowody.

Autor kenio_tychy
Przydatna praca? Tak Nie
Komentarze (8) Brak komentarzy zobacz wszystkie
20.9.2013 (14:34)

@pannanaparnasie Piszę prace maturalne tanio i ekspresowo.

Witam, jestem studentką 4 roku polonistyki, posiadam doświadczenie w pisaniu prezentacji maturalnych, wszystkie które stworzyłam na przestrzeni 4 lat zostały ocenione wzorowo przez komisje egzaminacyjne.

Prezentacje posiadają:

- Bibliografię

- Konspekt

- Pracę

Po napisaniu prace wysyłam jej połowę do weryfikacji klientowi.

Cena za napisanie pracy to 90 zł

Gwarantuje dobry kontakt i ekspresowe działanie

Oto kontakt kubislawa@wp.pl



Posiadam również gotowe tematy Cena za gotowy temat to 45 zł



1. Motyw dziecka w literaturze i sztuce.

2. Pieniądz- źródło szczęścia czy demoralizacji człowieka?

Rozwiąż problem, analizując celowo dobrane utwory literackie

4. Omów środki językowe i ich funkcje we współczesnych tekstach kabaretowych

5. Codzienność i odświętność szlachecka w literaturze XVI i XVII wieku . Rozważ temat przywołując wybrane

Przykłady

6. Filmy Andrzeja Wajdy jako interpretacje dzieł literatury polskiej. Omów wybrane przykłady.”

7. Pieniądz- źródło szczęścia czy demoralizacji człowieka?

Rozwiąż problem, analizując celowo dobrane utwory literackie.

8. Rycerz w literaturze średniowiecznej i współczesnej. Przedstaw temat analizując wybrane utwory

9. Motyw syna marnotrawnego w literaturze i malarstwie

10. Postawa Prometejska w wybranych utworach literackich. Dokonaj analizy materiału rzeczowego.

11. Literackie spojrzenie na polską wieś.

12. Dekadenckie nastroje i postawy w literaturze

Młodej Polski. Scharakteryzuj je na podstawie dowolnie wybranych utworów

13. Motyw apokalipsy w literaturze

14. Motyw Boga

15. Motyw szaleństwa

16. Wojna i okupacja

17. Kobieta Boroku i Renesansu

18. Motyw końca świata

19. Motyw zdrady małżeńskiej

20. Motyw animalistyczny w literaturze

21. Impresjonizm w literaturze i sztuce

22. Zdrada kochanków w literaturze

23. Impresjonizm w literaturze i sztuce

24. Motyw Uzależnienia

25. Motyw animalistyczny

26. Rola dedykacji w literaturze

27. Bohater literacki i jego filmowe wcielenie

28. Motyw pracy

29. Motyw Pożegnań

30. Adaptacja filmowa, Bohater literacki w adaptacji filmowej

31. Motyw miasta w literaturze

32. Motyw mogiły powstańczej

33. Kraina dzieciństwa w poezji XIX i XX wieku

34. Język reklamy

35. Motyw Powstania Warszawskiego

36. Motyw sceny finałowej w literaturze

37. Sen w literaturze staropolskiej

38. Sen, teatr, labirynt

39. Człowiek w świecie uzależnień. Rozpatrz problem odwołując się do literatury i filmu.

9.12.2011 (17:49)

jakie pytanie zadawali egzamonatorzy??? ;)

12.10.2011 (11:44)

@dianuska4033 TANIE i PROFESJONALNE PISANIE PRAC !!!!

Jestem na 3 roku filologii polskiej i od 3 lat zajmuje się pisaniem prac maturalnych i licencjackich. Jestem uczciwa i tego samego wymagam od innych, mam spore doświadczenie i duże grono zadowolonych osób- Z MOJĄ POMOCĄ KAŻDY ZDAJE NA MIN. 60%. Czas pisania pracy licencjackiej ok. 2 tyg. Stały kontakt i współpraca, zero kopii i plagiatu. Prezentacja maturalna tj. praca, bibliografia, ramowy plan wypowiedzi (konspekt), materiały pomocnicze oraz przykładowe pytania komisyjne, czas pisania 2-3 dni. KAŻDĄ PRACĘ PISZĘ INDYWIDUALNIE, nie sprzedaje jej dwa razy, więc płacąc mi masz pełną gwarancję, że PRACA JEST TYLKO TWOJA !! Zero ryzyka, pełna satysfakcja :)



Napisz- na pewno się dogadamy ;)

Kontakt, nr. Gg: 5552961.

12.8.2011 (01:16)

Nie do końca mogę zgodzić się z opisem reklamy Coca-Coli, gdyż świat zmienia się na lepsze w momencie kiedy gangster wchodzi do sklepu i wypija butelkę Coca-Coli. Produkt nie jest utajony :)

11.3.2009 (17:28)

@montania Mój temat maturalny:) Maturę zdawałam rok temu, więc mogę przesłać moją pracę na maila, jeśli jest ktoś w potrzebie:) podam nr gg jakby ktoś chciał- 13907785 :)

Materiały do matury


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.