profil

Czy należy ściągać na sprawdzianach?

poleca 84% 1210 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Od dawna słowo "sprawdzian" budziło we mnie trochę, strachu, obawy, bo przecież to sprawdzenie mojej wiedzy, moich umiejętności. Po raz pierwszy spotkałam się z nim w klasie pierwszej szkoły podstawowej i towrzyszy mi ono do dnia dzisejszego. Często przed klasówką zadaję sobie pytanie: "Czy należy ściagac na sprawdzianach?".
Uważam, że należy ścigac na sprawdzianach ponieważ - nie ucząc się, nie marnujemy czasu, który możemy spędzic na dużo przyjemniejszych zajęciach, np: wyjściem ze znajomymi do parku, kina lub oglądaniu różnych filmów w trelewizji. Również przyjemniejsze od nauki jest spędzenie czasu na dyskotekach.
Kolejnym argumentem, który przemawia za tym, aby ściągac na sprawdzianach, jest możliwośc uzyskania lepszej oceny. Nie każdy z nas jest geniuszem, któremu wystarczają przkazane nauczycila wiadomości na lekcjach. Dla niektórych język nauczyciela jest niezrozumiały i sami muszą w domu przeglądac temat po raz drugi, co jest męczące, beznadziejne pochłania dużo energii - a przecież nikt nie zagwarantuje uczącemu się, że dostanie pozytywna ocenę.
Dzięki ściąganiu możemy uzyskac lepszą ocenę i uznanie nauczyciela, który jest dumny, że wyciłek jaki wkłada w prowadzenie lekcji skutkuje dobrymi ocenami jego ucznia. Pedagog nie jest świadomy z kim ma doczynienia.
Jeżeli uczeń sam pisze ściagi, to w ten sposób powtarza sobie meteriał do sprawdzianu i wiele informacji zapamiętuje, co skutkuje często tym, że na klasówce rzadziej zagląda do "nielegalnych" pomocy naukowych.
Pisanie ściąg z niektórych przedmiotów powinno byc nawet wskazane, gdyż nie warto męczyc usmysłu wiadomościami, których w życiu nie wykorzystamy. Jeżeli wiem, że w przyszłosci będę chciała wykonywac zawód księgowej, to zbędna mi będzie znajmośc prawa Columba z fizyki lub wartościowosc pierwiastków chemicznych na sprawdzianie więc mogę je ściagac.
Powyżej przedstawione argumenty przemawiają za tym, że warto ściągac, poniewż są tego plusy. Uczniowie mają więcej czasu na wykonywanie innych zajęc niż uczenie się. Uzyskamy lepszą ocenę i w oczach nauczyciela będziemy postrzegani jako uczniowie zainteresowani jego lekcjami. Dydaktyk będzie dumny, że wiedza, jaką "wykazalismy się" podczas sprawdzianu, jest w dużym stopniu jego zasługą.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie
Opracowania powiązane z tekstem

Czas czytania: 2 minuty