profil

satysfakcja 85 % 182 głosów

Czynniki kształtujące wizerunek firmy

drukuj
Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Każde przedsiębiorstwo chce znaleźć swoje miejsce w świadomości klientów i zdobyć ich zaufanie oraz aby pracownicy identyfikowali się z tym, czym jest, co robi, dokąd zmierza. Można to osiągnąć jeśli zadba się o utworzenie wyraźnego, spójnego i pozytywnego wizerunku firmy na rynku. Pozytywny wizerunek pozwala m.in. na: ? Różnicowanie produktów, marek i przedsiębiorstw, ? Tworzenie więzi z klientami, ? Tworzenie więzi z pracownikami, ? Budowanie zaufania firmy. W przypadku przedsiębiorstw usługowych, a w szczególności przedsiębiorstw zajmujących się usługami profesjonalnymi może okazać się, że dobra reputacja i pozytywny wizerunek to cały majątek firmy. Kiedy wizerunek ten zostaje podważony przedsiębiorstwo przekracza granicę za którą nie ma już nic, bo nie ma firmy. POJĘCIE WIZERUNKU Wizerunek to jeden z kluczowych aktywów firmy. Wizerunek oznacza najczęściej obraz, podobiznę, symbol, wyobrażenie. Stanowi zbiór przekonań, myśli i wyrażeń danego podmiotu (osoby lub grupy) o jakimś obiekcie (firmie, produkcie, marce, miejscu, osobie). Ten stworzony obraz może być prawdziwy lub fałszywy oraz może wynikać zarówno z własnego doświadczenia, jak i ze słyszanych pogłosek. Zależy od tęsknot, życzeń, obaw, doświadczeń i przesądów człowieka. Obraz wizerunku obejmuje wszystkie rzeczy widzialne, postrzegane świadomie lub nieświadomie przez otoczenie. Wizerunek nigdy nie jest pojęciem statycznym. Ulega zmianie wraz ze zmianą poglądów i upodobań. Powstaje i rozwija się niezależnie od chęci i woli zainteresowanych, nie zawsze też odzwierciedla rzeczywistość. Pewne obrazy zostają w świadomości klientów mimo widocznych zmian. Każde przedsiębiorstwo posiada wiele wizerunków ? wizerunek w oczach klientów, pracowników i udziałowców. Wizerunek jak każde działanie w sferze komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem powinien być dokładnie zaplanowany a jego kształtowanie powinno odbywać się po dokładnej analizie sytuacji oraz podlegać kontroli. Czynnikami, które skłaniają do zarządzania wizerunkiem są: ? Brak lojalności klientów lub zmniejszenie udziału w rynku ? Przestarzały wizerunek ? Wewnętrznie sprzeczny wizerunek ? Zmiany w strukturze organizacji ? Nowe produkty, nowe rozwiązania i nowe usługi ? Zmiana w krajobrazie współzawodnictwa ? Zmiana charakterystyki klientów ? Wejście na nowe rynki ? Większe zasoby. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE WIZERUNEK Najbardziej istotnym punktem zarządzania wizerunkiem w przedsiębiorstwie usługowym jest zidentyfikowanie czynników mających wpływ na kształtowanie wizerunku. W przypadku wizerunku, który powstaje wśród klientów można wyróżnić 5 kluczowych czynników: 1. Tożsamość firmy: - Nazwa, - Logo, - Ceny, - Poziom i jakość reklamy. 2. Reputację: - Styl zarządzania i przywództwa, - Gwarancja poziomu świadczenia usług, - Kultura organizacyjna skupiona na potrzebach nabywcy. 3.

Przydatna praca? Tak Nie
Komentarze (2) Brak komentarzy zobacz wszystkie
15.9.2013 (15:16)

@Pi_Uch Według mnie zdecydowana większość firm ma przestarzały wizerunek, a jeśli już zdecyduje się na jego unowocześnienie, "to z przesadą". Nie jest przecież najważniejsze to aby "tylko mieć" stronę www, ale także o to, aby była ona odbierana pozytywnie przez odwiedzających (zbyt duża ilość technologii, to utrudnia).

27.3.2009 (11:42)

@Marcin.Sz83 Witam , mam pytanko odnośnie tej pracy - czy jest do niej jakaś bibliografia bo w sumie tylko o nią mi chodzi, ponieważ piszę pracę o wizerunku medialnym klubu sportowego i każda książka się przyda. W sumie na tym etapie najbardziej mi zależy na samym pojęciu wizerunku i ew wizerunku medialnego. Pozdro

Typ pracy


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.