profil

Scenki typ B

poleca 85% 682 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

B. Relacjonowanie wydarzeń

1.Wracając z zajęć na kursie językowym w Anglii byłeś/-aś świadkiem wypadku drogowego. Relacjonujesz to zdarzenie swoim gospodarzom. Opowiedz im:
 jak doszło do wypadku
 jakie były jego skutki
 kto udzielił pomocy ofiarom wypadku
( rozmowę rozpoczyna zdający)

2.Przybyłeś/ -as na lotnisko w Londynie. Wita Cię angielska rodzina, u której będziesz mieszkać. Są ciekawi twoich wrażeń z podróży.
 wyjaśnij, jaki był powód spóźnienia samolotu
 opowiedz, jak przebiegał lot
 opowiedz o dociekliwości urzędnika imigracyjnego
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

3.Właśnie kupiłeś wymarzone mieszkanie. Twoim pierwszym gościem jest znajomy/znajoma z Nowego Yorku. Opowiedz mu/jej:
 dlaczego chciałeś/-aś wyprowadzić się od rodziców
 jak długo trwały poszukiwania mieszkania
 o problemach w czasie przeprowadzki
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

4.W czasie wakacyjnego pobytu u kolegi/ koleżanki w Anglii wyjechałeś na weekend do Walii. Wróciłeś/-as kilka dni później. Opowiedz mu/jej
 dlaczego wróciłeś/-as później
 jaka była pogoda
 jak spędzałeś/-aś czas
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

5.Będąc u znajomych w Anglii opowiadasz im o pożarze, który wybuchł w domu Twojego kolegi/ Twojej koleżanki. Powiedz o
 przyczynie pożaru
 stratach poniesionych przez domowników
 udzielonej im pomocy
(rozmowę rozpoczyna zdający)

6.Właśnie wróciłeś/-aś z teatru. Opowiedz swojemu angielskiemu gospodarzowi/swojej angielskiej gospodyni o
 rodzaju spektaklu
 treści sztuki
 grze aktorów
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

7.Podczas pobytu na kursie językowym w Hasting zachorowałeś/-as. Po kilku dniach odwiedza Cię kolega/koleżanka z grupy. Opowiedz mu/jej
 jakie miałeś/-aś dolegliwości
 jak przebiegała wizyta u lekarza
 na ile stan Twojego zdrowia uległ poprawie
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

8.Przyjechałeś/-aś do kolegi/koleżanki do Londynu autobusem. Opowiedz mu/jej o
 trasie podróży
 awarii autobusu
 wrażeniach z podróży
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

9.Przyjechałeś/-aś na wakacje do znajomego/znajomej w Nowym Yorku. Niestety, nie mógł/mogła odebrać Cię z lotniska. Kiedy docierasz do jego/jej domu, opowiadasz o
 kłopotach związanych z dojazdem
 pomocy udzielonej Ci przez przypadkowego przechodnia
 spotkaniu Polaka/ Polki studiującego/ -ej w USA
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

10.Spędzasz święta Bożego Narodzenia u znajomego/ znajomej w Glasgow. Opowiedz mu/jej o zeszłorocznych świętach w Twoim domu
 jak Twoja rodzina przygotowywała się do świąt
 jakie tradycyjne potrawy pojawiły się na stole
 jak spędziliście świąteczne dni
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

11.Podczas ostatnich wakacji podróżowałeś/- aś po Anglii. Po powrocie do szkoły nauczyciel języka angielskiego prosi, abyś zdał/-a relacje z tej podróży. Opowiedz
 jakie miejsca zwiedziłeś/-aś
 jak podróżowałeś/-as
 co Ci się nie podobało
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

12.Spędzasz ferie zimowe w Anglii. Znajomy/znajoma jest ciekaw/-a jak spędziłeś sylwestra. Opowiedz o
 miejscu zabawy
 atrakcjach wieczoru
 sposobie przywitania Nowego Roku
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

13.W Twoim mieszkaniu został przeprowadzony remont. Opowiedz znajomemu/znajomej z USA
 dlaczego mieszkanie wymagało remontu
 co zostało zmienione
 jak inni ocenili efekty zmian
( rozmowę rozpoczyna zdający)


14.Brałeś/-aś udział w konkursie. Opowiedz nauczycielowi języka angielskiego
 jaki to był konkurs
 jak oceniasz poziom uczestników
 jaką nagrodę zdobyłeś/-aś
(rozmowę rozpoczyna zdający)

15.Rozmawiasz z kolega/koleżanką z kursu językowego w Anglii na temat konfliktu pokoleń. Opowiedz mu/jej o swoim ostatnim konflikcie z rodzicami
 powiedz, jak doszło do konfliktu
 opisz reakcję rodziców
 powiedz o swoich odczuciach w związku z konfliktem
(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

16.Kolega/koleżanka z Austrii przyjechał/-a dzień później na kurs językowy w Anglii. Jest ciekawy/-a, co wydarzyło się pierwszego dnia
 zrelacjonuj przebieg zajęć obowiązkowych
 opowiedz o wrażeniach, jakie zrobili na Tobie inni studenci
 powiedz, co robiliście wieczorem
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

17.Gościsz u siebie kolegę/koleżankę z Anglii. Rozmawiacie o przyjęciu weselnym, na którym os tanio byłeś/-aś. Opowiedz mu/jej
 kto Ci towarzyszył
 jakie potrawy były serwowane
 jak bawili się goście
(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

18.W czasie pobytu w Brighton padłeś/-aś ofiara kradzieży. Opowiedz policjantowi
 gdzie wydarzyła się kradzież
 jak doszło do kradzieży
 co Ci ukradziono
( rozmowę rozpoczyna zdający)

19.Opowiadasz znajomemu/znajomej o zakupach, które dzisiaj robiłeś/-aś. Powiedz
 w jakich sklepach byłeś/-aś
 co kupiłeś/-aś
 jaki incydent zdarzył się w sklepie, w którym byłeś/-aś
( rozmowę rozpoczyna zdający)

20.Byłeś/-aś na przedpremierowym pokazie filmu. Opowiedz lektorowi na obozie UNESCO.
 jak się tam znalazłeś/-aś
 jakich znanych ludzi tam spotkałeś/-aś
 jaka była reakcja publiczności po projekcji
( rozmowę rozpoczyna zdający)



21.Obejrzałeś/-as w telewizji reportaż na temat klęski żywiołowej. Opowiedz koledze/koleżance z kursy językowego w Anglii
 gdzie zaszło to zdarzenie
 jakie były przyczyny tragedii
 jakie były skutki
(rozmowę rozpoczyna zdający)

22.Byłeś/-aś świadkiem bójki, do której doszło między kibicami na meczu piłkarskim. Opowiedz znajomemu Anglikowi/znajomej Angielce o
 przyczynie incydentu
 przebiegu wydarzeń
 skutkach bijatyki
(rozmowę rozpoczyna zdający)

23.Gościsz u siebie kolegę/koleżankę w ramach wymiany młodzieżowej ze szkołą w Anglii. Kilka dni przed jej przyjazdem włamano się do Twojego mieszkania. Opowiedz mu/jej
 jakie były okoliczności włamania
 co włamywacze ukradli
 jakie kroki podjęli rodzice, aby uchronić się przed kolejnym włamaniem
( rozmowę rozpoczyna zdający)

24.dzwoni do Ciebie kolega/koleżanka z Anglii o pyta, jak udało się Twoje przyjęcie urodzinowe. Opowiedz mu/jej
 gdzie odbyła się impreza
 jak bawili się goście
 jakie prezenty dostałeś/-aś
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

25.Rozmawiasz z kolega/koleżanką o pierwszym spotkaniu z rodzicami Twojej/Twojego dziewczyny/chłopaka. Opowiedz
 gdzie odbyło się spotkanie
 co robiliście
 jakie wrażenie zrobili na Tobie rodzice
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

26.Rozmawiasz ze znajomym/znajomą z Anglii o zimowych wakacjach. Opowiedz mu/jej
 gdzie je spędziłeś/-aś
 kto Ci towarzyszył
 jak spędzałeś/-aś czas
( rozmowę rozpoczyna egzaminator)

27.Jesteś na dworcu kolejowym w Londynie. Nagle zauważyłeś/-aś, że skradziono Ci torbę. Udajesz się na posterunek policji. Opowiedz policjantowi/policjantce
 w jakich m miejscach byłeś/-as od rana
 jak dotarłeś/-aś na dworzec
 jak wyglądała torba
(rozmowę rozpoczyna zdający)
28.Przyjechał/-a do Ciebie kolega/koleżanka z Anglii. Kilka dni wcześniej urządziłeś/-aś bardzo nieudane przyjęcie. Opowiedz mu/jej
 z jakiej okazji wydałaś/-eś przyjęcie
 co niefortunnego się wydarzyło
 jak zakończyła się impreza
( rozmowę rozpoczyna zdający)

29.Podczas podróży do Anglii przydarzyła Ci się niezwykła przygoda. Opowiedz swojemu opiekunowi/swojej opiekunce w Eton
 gdzie wydarzył się incydent
 co dokładnie się wydarzyło
 jak się wtedy czułeś/-aś
( rozmowę rozpoczyna zdający)

30.W Londynie byłeś/-aś świadkiem napadu na przechodnia. Przybyłemu na miejsce policjantowi powiedz o
 okolicznościach zdarzenia
 wyglądzie napastnika
 reakcji świadków napadu
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

31.Jesteś na obozie językowym na Malcie. W grupie dzielicie się wspomnieniami z dzieciństwa. Opowiedz
 co kolekcjonowałeś/-aś
 jak duża była kolekcja
 co się z nią stało
( rozmowę rozpoczyna zdający)

32.Opowiedz goszczącemu Cię Anglikowi/goszczącej Cię Angielce o uroczystości rodzinnej, która obchodziłeś/-as w domu. Powiedz
 z jakiej okazji odbyła się uroczystość
 kto w niej uczestniczył
 jak spędziliście czas
( rozmowę rozpoczyna zdający)

33.Podczas pobytu na kursie językowym w Londynie widziałeś/-aś festiwal uliczny. Opowiedz współlokatorowi/współlokatorce o
 wydarzeniach festiwalu
 strojach uczestników
 oprawie artystycznej
( rozmowę rozpoczyna zdający)

34.Rozmawiasz ze współlokatorem/współlokatorka o sposobach spędzania wakacji. Opowiedz mu/jej o Twojej wycieczce autostopem. Powiedz
 jakie miejsca zwiedziłeś/-aś
 jakie problemy miałeś/-aś w drodze
 z jakimi ludźmi się zetknąłeś/-aś
(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

35.Wróciłeś/-aś do domu swojego znajomego/znajomej z Anglii z reka w gipsie. Opowiedz mu/jej
 gdzie wydarzył się wypadek
 jak do niego doszło
 kto udzielił Ci pomocy
(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

36.Jesteś na obozie językowym w Hastings i mieszkasz u rodziny angielskiej. Cały dzisiejszy dzień spędziłeś/-as na wycieczce w Londynie. Gospodarz/ Gospodyni pyta Cię o wrażenia. Opowiedz
 jakie miejsca zwiedziliście
 gdzie zjedliście obiad
 co robiłeś/-as podczas dwóch godzin wolnego czasu
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

37.Opowiadasz współlokatorowi/współlokatorce na obozie językowym w Portsmouth o imprezie sportowej, w której uczestniczyłeś/-aś jako widz
 powiedz, co to była za impreza
 zrelacjonuj krótko jej przebieg
 opisz zachowanie kibiców
(rozmowę rozpoczyna zdający)

38.Opowiadasz nauczycielowi/nauczycielce języka angielskiego o balu maskowym, w którym uczestniczyłeś/-as na obozie UNESCO. Powiedz
 jak się przebrałeś/-aś
 jak wyglądały najciekawsze stroje
 jak przebiegał bal
( rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

39.Podzcas pobytu w Anglii byłeś/-as świadkiem włamania do sklepu. Opowiedz współlokatorce/współlokatorowi.
 w jaki sposób sprawcy dostali się do sklepu
 jak wyglądali
 jaka była Twoja reakcja
( rozmowę rozpoczyna zdający)

40.Brałeś/-aś udział w zbiórce pieniędzy w ramach „Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy”. Opowiadasz o tym koledze/koleżance z kursu językowego w Anglii. Powiedz
 dlaczego zdecydowałeś/-as się na udział w kweście
 gdzie zbierałeś/-as pieniądze
 jakich ludzi spotkałeś/-as
(rozmowę rozpoczyna egzaminujący)

41.W czasie pobytu na kursie językowym w Bostonie Twoja grupa zorganizowała piknik. Niestety, twój współlokator/Twoja współlokatorka nie mógł/nie mogła wziąć w nim udziału. Po powrocie opowiadasz mu/jej o imprezie. Powiedz
 gdzie odbył się piknik
 co przygotowaliście do jedzenia i do picia
 jakie były dodatkowe atrakcje
(rozmowę rozpoczyna zdający)

42.Udałeś/-as się na posterunek policji w Londynie w sprawie swojego samochodu, który na Twoich oczach został skradziony. W rozmowie z policjantem/policjantką
 powiedz, gdzie doszło do kradzieży
 co usiłowałeś/-aś zrobić
 w jakim kierunku złodziej odjechał
( rozmowę rozpoczyna zdający)

43.W czasie zagranicznej wycieczki zgubiłeś/-aś paszport. Opowiadasz o tym wydarzeniu znajomemu/znajomej z USA. Powiedz
 o okolicznościach utraty dokumentu
 co zrobiłeś/-aś w zaistniałej sytuacji
 jak brak paszportu wpłynął na Twój dalszy pobyt
( rozmowę rozpoczyna zdający)

44.Rozmawiasz z Amerykaninem/Amerykanką o koncercie, na którym ostatnio byłeś/-aś
 powiedz, jak zdobyłeś/-aś bilet
 przedstaw przebieg koncertu
 opisz reakcje publiczności
( rozmowę rozpoczyna zdający)


Źródła:
Gąsiorkiewicz- Kozłowska I.: Matura 2005, Kraków 2004

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 10 minut