profil

BiznesPlan Baru "Ma-Kol-And'

poleca 85% 203 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1. Rodzaj działalności gospodarczej:
Biznes plan zawiera projekt otwarcia baru o nazwie „Ma-Kol-And” . Będzie to miejsce, gdzie będzie mogła spotykać się młodzież, dlatego oferta skierowana jest głównie do nich.

Lokal będzie otwarty przez 7 dni w tygodniu:
- od poniedziałku do czwartku – 1200 - 2200
- od piątku do niedzieli – 1200 - 2400

2. Forma działalności gospodarczej:
Przedsiębiorstwo będzie prowadzone w formie spółki partnerskiej:
- Genowefa Kowalska – technolog żywienia
- Piotr Nowak – ekonomista
- Zenon Kwiatkowski – gastronom

3. Planowany czas rozpoczęcia działalności:
- 1 maja 2007 r. (rozpoczęcie sezonu letniego)

4. Środki finansowe:
- KAPITAŁ WŁASNY: działalność rozpoczniemy z własnym kapitałem uzyskanym z oszczędności w wysokości 70 tys. zł., który pomoże nam na pokrycie kosztów na początku działalności.
- KAPITAŁ OBCY: bezprocentowa pożyczka u rodziny – 15 tys. zł.

KOSZTY:
- zakup niezbędnego wyposażenia:

- lodówka 2000 zł.
- 7 stołów 2800 zł.
- chłodziarka do napojów 1000 zł.
- 28 krzeseł 2500 zł.
- kuchenka mikrofalowa 900 zł.
- kasa fiskalna 1500 zł.
- chłodziarko-zamrażalka 1500 zł.
- dekoracje (kwiaty, obrazy, obrusy itp.) 1000 zł.
- piekarnik 1100
- oświetlenie (lampy, żyrandole) 2500 zł.
- zakup towaru
- zmywarka 1000
- stół bilardowy 2000 zł.
- meble kuchenne 3500 zł.
- 2 automaty do gry 3000 zł.
- zlew 300 zł.
- kosz 100 zł.
- garnki, sztućce, naczynia, szklanki, itp. 3000 zł.
- oświetlenie (żyrandole) 2000 zł.
- inne (np. słomki) 500 zł.

SUMA 16900

- zakup towaru

- surówki 100 zł.
- kawa 50 zł.
- wyroby mięsne 290 zł.
- herbata 30 zł.
- warzywa 150 zł.
- gorąca czekolada 50 zł.
- pieczywo 50 zł.
- woda niegazowana 15 zł.
- nabiał 70 zł.
- woda gazowana 15 zł.
- owoce 240 zł.
- soki 200 zł.
- sosy 30 zł.

SUMA 1425

- inne koszty

- wynajem lokalu – 150 m2 – miesięczny koszt 2000 zł.
- remont lokalu, czyli farby, pędzle, fachowcy itp. – 4000 zł.
- czynności formalno-prawne – 2000 zł.
- opłaty za energie, gaz, wywóz śmieci, wodę – 1500 zł.
- reklama, marketing – 4000 zł.

RAZEM: 47 115 zł.

5. Lokalizacja:
Ul. Kołłątaja - Umiejscowienie to wybrane zostało z tego powodu, że w niedługim czasie w tym rejonie ma zostać zrealizowany projekt sieci sklepów i domów. Z tego względu w tym miejscu przewidywane jest duże skupisko turystów.

6. Pracownicy:
- dyrektor – Zenon Kwiatkowski (3000 zł.*),
- kierownik – Genowefa Kowalska (2400 zł.*),
- menager – Piotr Nowak (2000 zł.*),

-- należy zatrudnić:

- barman (2 osoby) – ukończona szkoła gastronomiczna z maturą, dodatkowo znajomość języka niemieckiego, muszą to być osoby komunikatywne (1000 zł.*),
- szef kuchni – ukończona szkoła gastronomiczna z maturą (co najmniej 3 lata), musi być osobą kompetentną (1 500 zł.*),
- kucharz (2 osoby) – ukończenie szkoły gastronomicznej z maturą, staż pracy (co najmniej 2 lata) (1100 zł.*),
- pomoc kuchenna (2 osoby) – ukończenie szkoły gastronomicznej (900 zł.*),
- dostawca – prawo jazdy, musi być osobą komunikatywną (1100 zł.*),
- sprzątaczka (850 zł.*).

*brutto

7. Metody zarządzania firmą:
- wprowadzenie nowoczesnych metod i technologii,
- zachowanie zasad podziału, koncentracji, harmonii i ciągłości pracy,
- zapewnianie pracownikom szkoleń oraz doskonalenie ich kwalifikacji,
- podpisanie przez pracowników zgody na obowiązujące ich przepisy,
- sprawiedliwe wynagrodzenie dla pracowników jak i pracodawców,
- linie władzy w organizacji przebiegają od naczelnego kierownictwa do najniższego szczebla w instytucji,
- kierownicy odnoszą się do podwładnych w sposób przychylny i sprawiedliwy,
- podwładni powinni mieć swobodę w tworzeniu i realizacji swoich planów.

8. Obszar działania:
W obrębie miasta. W przyszłości, przy rozwoju przedsiębiorstwa, można myśleć nad rozszerzeniem obszaru działania.

9. Metody działania konkurencji:
- monitorowanie cen produktów u konkurencji,
- zmniejszanie cen w stosunku do cen konkurencji

10. Rodzaj i struktura sprzedaży
- napoje bezalkoholowe

Soki, napoje, koktajle, gorące napoje, Coca-cola, Miodowy raj, kawa, Fanta, Owocowy ogród, herbata, 7-up, Kolorowe niebo, czekolada, Pepsi, Waniliowe szaleństwo, Ice tea, Wystrzałowa mieszanka, Oranżada, Cytrusowe słońce, Sama słodycz, Pyszne orzeźwienie.

- dania gorące

Pizza, fast food’y, sałatki po grecku, hamburger, hamburger wegetariański z kapustą pekińską,
hamburger z serem, hamburger z czerwoną kapustą, hamburger z oliwkami, hot – dog, zestaw surówek, kebab, owocowa zapiekanka.

- desery

Lody, ciastka, gofry orzechowe, z bitą śmietaną, z dodatkami, z cukrem pudrem, pucharek mały, pucharek duży, deser Fantazja, sernik z owocami, lody Meksykańskie, karpatka, murzynek z orzechami.

11. Reklama i marketing:
- roznoszenie ulotek
- reklama w gazecie
- reklama w telewizji regionalnej
- rozwieszanie plakatów

12. Określenie wyniku finansowego przedsięwzięcia:
1 miesiąc:
- przypuszczamy, że utarg w 1 miesiącu wyniesie ok. 22 tys. zł.,
- pensja pracowników (łącznie) wyniesie 16 850 zł.,
- po uwzględnieniu kosztów zysk będzie wynosił ok. 1 600 zł.

WNIOSKI:
- w 1 miesiącu bar nie przyniesie dużej ilości zysków, gdyż działalność dopiero rozwija się.

6 miesiąc:
- przypuszczamy, że utarg po 6 miesiącach wyniesie 140 tys. zł.,
- pensja pracowników (łącznie) będzie wynosiła 101 100 zł.,
- po uwzględnieniu kosztów zyski będą wynosić ok. 18 tys. zł.

WNIOSKI:
- mamy nadzieję, że po pewnym okresie czasu zwiększymy, dlatego nasze zyski wzrosną.

1 rok:
- przypuszczamy, że utarg po 1 roku wyniesie ok. 300 tys. zł.,
- pensja pracowników (z uwzględnieniem podwyżek) będzie wynosiła ok. 210 tys. zł.
- po uwzględnieniu kosztów zyski będą wynosić ok. 48 tys. zł., jednak zakup nowoczesnych technologii (ok. 8 000 zł.) sprowadzi tą sumę do kwoty ok.. 40 tys. zł.

WNIOSKI:
- przypuszczamy, że dzięki naszym staraniom pozyskamy stałych konsumentów i zainteresowanie wśród turystów odwiedzających nasze miasto.

13. Bariery:
Problemem może być uzyskanie satysfakcjonującej liczby klientów, jednak uważamy, że z naszej oferty skorzysta duża liczba młodych osób, do których ta oferta jest skierowana, nie obawiamy się zbytnio konkurencji, gdyż w Lipcach nie ma dużej liczby przedsiębiorstw o podobnym kierunku działalności.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 5 minut