profil

Plan marketingowy dla przykładowego solarium

poleca 88% 136 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Spis treści:

I Charakterystyka firmy
1.Ogólne informacje o firmie
1.2.Forma własności.
2.Ogólne cele i zasady działania firmy

II Plan marketingowy
1.Streszczenie
2.Analiza sytuacji wyjściowej
2.1.Rynek docelowy
2.2.Analiza otoczenia konkurencyjnego
2.3.Żródła zakupu
2.4.Charakterystyka makrootoczenia
2.4.1.a)Otoczenie ekonomiczne
b)Otoczenie technologiczne
c)Otoczenie społeczne i demograficzne
2.4.2.Ocena siły przedsiębiorstwa i atrakcyjności rynku zbytu
2.5.Analiza SWOT
2.6.Rozwinięcie analizy SWOT
2.7.Charakterystyka usług
3.Cele marketingowe
4.Określenie strategii cenowej
5.Promocja
6.Budżet
7.Wdrożenie i kontrola

III Zakończenie

I. Charakterystyka firmy:

1.Ogólne informacje o firmie



Piekary Śląskie, dnia…6.03.06…………



PODANIE O WPIS DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI
GOSPODARCZEJ




Oznaczenie przedsiębiorcy:..KOSSOWSKA JUSTYNA……………………

Jego adres zamieszkania: …UL. JAGIELLOŃSKA 152……………………

Nazwa:… SOLARIUM „DOMINIKANA”………………………………………


1.Przedmiot wykonywanej działalności zgodnie z Polska Klasyfikacją Działalności:

…..SOLARIUM „DOMINIKANA” – FRYZJERSTWO I POZOSTAŁE ZABIEGI KOSMETYCZNE; KOD PKD: 93.02.Z


2.Siedziba i adres zakładu głównego oddziału lub innego miejsca:

…………UL. JAGIELLOŃSKA 152,…41-948 PIEKARY ŚLĄSKIE……………….

3.Data rozpoczęcia działalności:

…………10 GRUDZIEŃ 2005 r…………………………………………………….




Podpis przedsiębiorcy

1.2.Forma własności.
W czynnościach prawnych firmę reprezentuje właściciel, jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą. Wybór takiej właśnie formy prawnej motywowany jest małymi rozmiarami firmy i łatwością procedury rozliczeniowej. Właścicielem zakładu usługowego jest Justyna Kossowska.



2.Ogólne cele i zasady działania firmy

Produktem oferowanym przez solarium „Dominikana” jest świadczenie kompleksowych usług kosmetycznych. Kierując się wcześniej postawioną misją, założeniem jest dostarczanie i świadczenie usług o wysokiej jakości, w sposób rzetelny i kompleksowy.
Celem przedsiębiorstwa jest jego rozwój. Warunkiem rozwoju natomiast- pomnażanie zadowolenia klientów z świadczonych usług poprzez doskonalenie kadry pracowniczej, stosowanie doskonałej jakości kosmetyków i urządzeń, a także profesjonalną obsługę i doradztwo w kwestiach kosmetyczno-dermatologicznych. Głównym celem solarium jest udzielanie wartościowych usług.
Chcemy, aby nasza oferta była skierowana do ludzi na każdej płaszczyźnie wiekowej i materialnej.
Najwyższa jakość i szeroki asortyment naszych usług będzie stanowił o renomie naszej działalności.


II. Plan marketingowy


1.Streszczenie

Plan marketingowy Solarium „Dominikana” zawiera wszystkie najważniejsze informacje dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej przez nasza firmę. Celem poniższego planu jest stworzenie zarysu procesu decyzyjnego dotyczącego takich elementów marketingu jak: strategia cenowa, strategia promocji czy dystrybucji. Innym celem stworzenia poniższego planu jest dostarczenie zarządowi pełnej informacji o przedsiębiorstwie, dzięki czemu możliwe będzie rozsądne podejmowanie właściwych decyzji dotyczących rozdysponowania zasobów majątkowych firmy. Ze względu na kształtowanie się nowego trybu życia i mody związanej z zdrowym trybem życia, dbałością o wygląd zewnętrzny i dobre samopoczucie przedsięwzięcie ma ogromną szansę powodzenia. Nasza oferta charakteryzuje się wysoką jakością (związaną z wyspecjalizowaną kadrą) i korzystną ceną. Podstawowym celem naszej firmy jest zdobycie rynku, pozyskanie jak największej liczby klientów. Zamierzamy osiągnąć ten cel dzięki wyjątkowej ofercie usług. Chcielibyśmy wiec uzyskać silną pozycje, która pozwoli nam na pozyskiwanie nowych klientów, a co najważniejsze rozprzestrzenianie naszej jednostki w innych dzielnicach miasta.


2.Analiza sytuacji wyjściowej

2.1.Rynek docelowy
Rynek docelowy dla przedsiębiorstwa „Dominikana” tworzą osoby lubiące dbać o swój wygląd oraz kondycję fizyczną. Są to osoby głównie młode, najczęściej pomiędzy 15 a 35 rokiem życia. Ponadto firma oferuje także usługi przeznaczone dla klientów z szerszego przedziału wiekowego takie jak: masaże lecznicze, aromaterapia.

2.2.Analiza otoczenia konkurencyjnego
„Dominikana” jest jedynym salonem kosmetycznym na terenie Piekar Śląskich-Dąbrówki Wielkiej świadczącym tak kompleksowe usługi w swojej dziedzinie. Konkurentami dla salonu są 2 zakłady fryzjerskie, które jednak dopiero zaczynają poszerzać swój asortyment usług o kosmetykę. „Dominikana” jest jedynym solarium na terenie miasta.

2.3.Żródła zakupu
przedsiębiorstwo prowadzi dobrze zorganizowaną współpracę z dużymi firmami kosmetycznymi takimi jak: Loreal, Eveline Laboratories, Joanna. Firmy te zaopatrują salon w kosmetyki i produkty uzupełniające. Zawarte w umowie warunki współpracy są korzystne w równym stopniu dla obu stron.



2.4.Charakterystyka makrootoczenia

2.4.1.
a)Otoczenie ekonomiczne przedsiębiorstwa to małe firmy oraz gospodarstwa domowe o bardzo zróżnicowanej strukturze ekonomicznej. Większość z nich to średnio zamożne gospodarstwa domowe charakteryzujące się dużą skłonnością i chęcią rozwojową.

b)Otoczenie technologiczne może stwarzać pewne problemy dla rozwoju firmy. Dzielnica, w której znajduje się solarium słabą sieć połączeń drogowych z większymi miastami, co utrudnia transport zaopatrzenia. Poza tym na terenia dzielnicy nie ma firm produkujących kosmetyki czy niezbędny sprzęt kosmetyczny. Wszystkie potrzebne produkty trzeba przywozić z innych miast, co wiąże się z wydatkami dotyczącymi transportu.

c)Otoczenie społeczne i demograficzne tworzą ludzie reprezentujący każdą z poszczególnych grup wiekowych. Duża liczba osób dbających o swój wygląd, kondycję fizyczną i psychiczną tworzą szeroki rynek zbytu dla przedsiębiorstwa „Dominikana”.


2.4.2.Ocena siły przedsiębiorstwa i atrakcyjności rynku zbytu
Solarium „Dominikana” jest przedsiębiorstwem działającym na rynku od sześciu miesięcy. Już na początku swojej działalności przyniosło właścicielowi satysfakcjonujące zyski. W chwili obecnej szybko się rozwija. Ponadto znikoma konkurencja pozwala na szybkie pozyskiwanie nowych klientów. Rynek zbytu na usługi solarium rozszerza się nie tylko w obrębie dzielnicy, ale także dzielnic sąsiadujących, powodując systematyczne powiększanie zysków oraz utwierdzając założyciela przedsiębiorstwa o słuszności decyzji dotyczącej jego lokalizacji.



2.5.Analiza SWOT

zalety:
• Dobra lokalizacja
• Wykwalifikowany personel
• Doskonała jakość świadczonych usług
• Najlepszej klasy kosmetyki i urządzenia
• Konkurencyjne ceny
• Dobra opinia u klientów
• Bardzo dobre rozpoznanie źródeł zaopatrzenia
• Stosowanie różnych form promocji

wady:
• Niewielka powierzchnia lokalu w stosunku do ilości świadczonych usług
• Mało rozwinięta własna baza transportowa
• Niewielka liczba stałych klientów

szanse:
• Przewidywalny wzrost popytu na świadczone usługi
• Pojawienie się nowych klientów
• Możliwość konkurowania z obecnymi na danym rynku zakładami kosmetycznymi
• Szybki rozwój dzielnicy, w której znajduje się „Dominikana”
• Możliwość poszerzenia warunków współpracy z dostawcami

zagrożenia:
• Ograniczone możliwości zwiększenia powierzchni lokalu
• Możliwość pojawienia się nowych groźnych dla przedsiębiorstwa konkurentów



2.6.Rozwinięcie analizy SWOT

Solarium „Dominikana” jest bardzo dobrze prosperującym przedsiębiorstwem o dobrych rokowaniach na przyszłość. Firma zdecydowała się na sporą inwestycję dotyczącą najlepszej jakości sprzętu i kosmetyków, reklamę oraz wykwalifikowany, ambitny personel, co bardzo szybko przyniosło przedsiębiorstwu satysfakcjonujące zyski i niewątpliwie nadal stanowi dużą szansę dla dalszego rozwoju firmy. Największym zagrożeniem dla „Dominikany” są ograniczone możliwości wykupu większej powierzchni lokalu, co w przyszłości może zahamować poszerzanie wachlarza świadczonych usług. Rekompensatę za to stanowi jednak lojalność i stale rosnąca liczba klientów.



2.7.Charakterystyka usług

Przedsiębiorstwo świadczy usługi z dziedziny kosmetyki i dermatologii. Można je podzielić na:
 Usługi podstawowe (solarium)
 Usługi uzupełniające (pielęgnacja paznokci, depilacja woskiem, kosmetyka skóry twarzy)
 Usługi dodatkowe – wprowadzone niedawno na okres próbny ( masaże lecznicze i relaksacyjne)


Cennik:
 Solarium: 1min.- 1PLN
 Solarium z kartą stałego klienta: 1min.- 0.85 PLN
 Manicure: od 10 PLN (z kartą stałego klienta 10 % zniżki)
 Pedicure: od 10 PLN (z kartą stałego klienta 10 % zniżki)
 Zabieg oczyszczający skórę twarzy: 80 PLN
 Zabieg ujędrniający skórę twarzy: 50 PLN
 Regulacja brwi: 8 PLN
 Masaż leczniczy lub relaksacyjny: 0.5 godziny – 25 PLN
 Depilacja woskiem:
łydki - 20 PLN
uda - 20 PLN
pachy - 15 PLN
bikini - 20 PLN



3.Cele marketingowe

Celem działania przedsiębiorstwa jest pomnażanie zadowolenia klientów z jakości i rodzaju świadczonych usług. Narzędziem służącym do realizacji tego celu jest dobrze wykwalifikowana kadra specjalistów w dziedzinie kosmetologii i dermatologii, a co za tym idzie – nienaganna, pomocna, fachowa i pozytywnie nastawiona do klienta obsługa Kolejnym celem „Dominikany” ma być pomnażanie zasobów finansowych przedsiębiorstwa oraz jego nieustanny rozwój.

4.Określenie strategii cenowej

W pierwszym okresie działalności prowadzimy sprzedaż usług na poziomie minimalnym: koszty + 5 % zysku. W dalszym okresie, po uzyskaniu odpowiedniej pozycji na rynku i obniżaniu stopniowym kosztów stałych zamierzamy utrzymywać świadczenie usług na poziomie 10% zysku. Docelowo zamierzamy doprowadzić zysk ze sprzedaży do poziomu 30 % (netto). Dla stałych odbiorców zamierzamy wprowadzić specjalne preferencje cenowe, które będą polegały na obniżaniu cen w zależności od systematyczności korzystania z naszych usług. Ponadto zamierzamy wprowadzi promocje sezonowe (np. w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Wielkiej nocy czy Dnia Kobiet). Obecnie opracowuje się stosowny regulamin.

5.Promocja

W pierwszym okresie przeznaczono znaczną kwotę zasobów finansowych przedsiębiorstwa na reklamę poprzez dostarczanie ulotek reklamowych na terenie całego miasta Piekary Śląskie a w szczególności na terenie Dąbrówki Wielkiej. Materiały te zostały rozniesione do poszczególnych gospodarstw domowych. Charakteryzowały się one wysokim poziomem poligraficznym i merytorycznym. Dodatkowo planujemy rozdawanie bezpłatnych próbek naszym potencjalnym klientom. Dodatkowo przez pierwszy tydzień działania przedsiębiorstwa przewidziane były 20% zniżki dla wszystkich klientów, którzy skorzystali z naszych usług w tym okresie. Zamierzamy przeznaczać na promocję i reklamę 10 % zysku ze sprzedaży naszych usług.

6.Budżet

Budżet przedsiębiorstwa „Dominikana” przewiduje wydatki i koszty, ponoszone na następujące elementy:
Dochody wynikające z prowadzonej działalności gospodarczej
Minus:
1. koszt wynagrodzenia dla pracowników (pracownik obsługi łóżek solarium, 4 kosmetyczki, lekarz dermatolog, masażysta, sprzątaczka, kierownik ds. zarządzania)
2. koszt wynajęcia i utrzymania lokalu (energia elektryczna, woda)
3. koszt utrzymania i konserwacji urządzeń,
4. koszt zakupu kosmetyków
5. koszty marketingu i promocji,
6. inne koszty związane z doszkalaniem pracowników i dalszym rozwojem ich kompetencji zawodowych,

7.Wdrożenie i kontrola

Zarząd przewiduje comiesięczne spotkania pracowników solarium, mające na celu systematyczne omawianie bieżących spraw dotyczących przedsiębiorstwa. „Dominikana” w swojej ofercie posiada usługi wprowadzone na okres próbny (3 miesiące).usługi te są wprowadzane w cenach kosztów +5% zysku. Celem takiego postępowania jest sprawdzenie czy usługi te spotkają się z zainteresowaniem odbiorców i czy warto je wprowadzić do asortymentu usług stałych.

III. Zakończenie

Solarium „Dominikana” proponuje usługi, które na obecnym rynku cieszą się ciągle rosnącą popularnością. Usługi te są popularne wśród ludzi w każdym wieku. Doskonały wybór lokalizacji już na początku działalności zaprocentował przychylnością i lojalnością dużej liczby klientów i satysfakcjonującym zyskiem ze świadczonych usług. Daje to przedsiębiorstwu szansę na szybki rozwój, a także na pozyskanie trwałej pozycji lidera wśród innych zakładów podobnego typu na omawianym rynku. Racjonalnie i rzetelnie przeprowadzona analiza SWOT potwierdza duże szanse na osiągniecie długoterminowych korzyści z prowadzonej działalności, poprzez wykazanie znacznej przewagi zalet i szans nad wadami i zagrożeniami.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 10 minut

Typ pracy