profil

satysfakcja 56 % 63 głosów

Cechy produktu i ich klasyfikacja marketingowa.

drukuj
Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

1. Cechy komponentów rzeczowych i usługowych
a) cechy fizyczne (gabaryty, ciężar świeżość smak itp)
b) cechy techniczne i technologiczne (trwały niezawodny skuteczny)
c) cechy chemiczne (skład surowców materiałów i ich właściwości)
d) cechy organoleptyczne ( smak zapach)
e) cechy funkcjonalne ( zastosowanie łatwość obsługi serwis uniwersalność)
f) cechy ekonomiczne ( cena koszt eksploatacji wydajność )
g) cechy estetyczne (kształt kolor styl )
h) cechy bezpieczeństwa ( zdrowotność urazowość szkodliwość)
Na korzyści z usług wpływa wizerunek usługodawcy i jakość jego działalności a przede wszystkim terminowość i sposób świadczonych usług a także nowoczesność wyposażenia technicznego dobrze wykwalifikowani pracownicy.
2. Dla celów marketingu produkty klasyfikuje się następująco:
a) produkty 1 potrzeby (cedziennego zakupu)
b) produkty ogólnego użytku (okresowego zakupu)
c) produkty specjalnego przeznaczenia (epizodycznego, sporadycznego zakupu)
3. Cykl życia produktów


Przydatna praca? Tak Nie
(0) Brak komentarzy
Nauki


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.