profil

Nauczanie poślizgu do kraula na grzbiecie i na piersiach

poleca 85% 763 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Cele główne:

· umiejętności – oswojenie się z wodą i nauczanie poślizgu na grzbiecie, doskonalenie
oddychania

· wiadomości – znajomość podstawowych elementów pływania z zakresu działania siły wyporu wody

· sprawność motoryczna – dynamika, orientacja w wodzie, koordynacja, siła rąk i nóg

· akcent wychowawczy – współpraca w grupie, rywalizacja, dyscyplina

Miejsce zajęć: kryta pływalnia 25x12m

Ilość uczniów: 16

Wiek: II klasa (8lat)

Czas trwania: 45’

Przybory: deski i obręcze


Tok lekcji Zadania szczegółowe Dozowanie Uwagi
Część wstępna1.Część organizacyjna2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji3.Rozgrzewka 1. Zbiórka grupy2. Powitanie3. Sprawdzenie obecności i liczby ćwiczących1. Podanie tematu i krótkie omówienie zajęćNa lądzie1. Naprzemianstronne ruchy ramion w przód i w tył2. W opadzie tułowia naprzemian-stronne wymachy ramion3. Siad rozkroczny, skłony tułowia do NL i NP4. W siadzie prostym podpartym na przedramionach nożyce poziome i pionowe5. 5 przysiadów6. siad skrzyżny, krążenie stopy P i L w prawą i lewą stronę, zginanie grzbietowe i podeszwoweW wodzie1. „Ławica śledzi” – dzieci w luźnej gromadce biegają w wodzie – na sygnał wywracają się na twarz2. „Pływaki” – dzieci odliczają do dwóch. Jedynki kładą się na plecach i trzymają się za ręce dwójek. Na sygnał dwójki zwalniają uchwyt. Później następuje zmiana 2’1’7’ Nie ćwiczący siadają na ławce„Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się nauką poślizgu na grzbiecie, element ten jest niezbędny do poprawnego pływania kraulem na grzbiecie”Ćwiczenia wykonywane w rozsypceRozpoczęcie i ukończenie ćwiczenia na znak nauczycielaUstawienie w rozsypceIlość osób parzysta, ustawienie w szereguMożna wprowadzić element rywalizacji, która grupa ćwiczących utrzyma się dłużej w leżeniuRozpoczęcie i zakończenie zabawy na sygnał prowadzącego
Część główna4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności 1. „Transport drewna” – jeden z pary kładzie się na plecach a drugi podtrzymuje go rękami za głowę. Gdy leżący przyjmie właściwą pozycję – współćwiczący idąc tyłem holuje go do wyznaczonego miejsca2. „Wyścig motorówek” – 1 z pary kładzie się na piersiach podając proste ramiona współćwiczącemu stojącemu przed nim. Na sygnał stojący uczniowie (motorówki) biegną ciągnąc za sobą kolegów leżących. (Następuje zmiana)3. „Torpeda: - dwójka ćwiczących stojąc przodem do siebie, kładzie się na wodzie na grzbiecie, chwyta się za ręce i opiera się stopami. Na sygnał zwalniają chwyt rąk i mocno odpychają się nogami i przechodzą w poślizg na grzbiet4. „Ślizgacze” – na sygnał ćwiczący odbijają się obunóż od dna basenu i „ślizgają” się na powierzchni wody. Ćwiczenie wykonujemy na grzbiecie i na piersiach5. Ćwiczeniaa) poślizg na piersiach:- z deską: ćwiczący odbijają się od dna basenu, głowa między ramionami i deską- bez deski: ćwiczący odbijają się od dna basenu, głowa między ramionamib) poślizg na grzbiecie:- z deską: odbicie od dna basenu, ręce przy biodrach- odbicie od dna basenu, ręce w górze- bez deski: odbicie od dna basenu, ręce wzdłuż tułowia- ręce w górze (z tyłu)c) poślizg na piersiach:- z deską: odbicie od ściany- bez deski: odbicie od ścianyd) poślizg na grzbiecie:- z deską: odbicie od ściany (ręce wzdłuż tułowia)- bez deski: odbicie od ściany (ramiona wzdłuż tułowia) oraz (ręce w górze)7. „Pluskający łosoś” – ćw. wykonują przysiad poczym wyskakują do góry wykonując głęboki wdech a następnie wracają do pełnego zanurzenia w przysiadzie tam wypuszczając powietrze8. „Skoki do dziupli” – prowadzący trzyma na wodzie obręcz, do której skaczą ćwiczący. Po skoku wynurza się na zewnątrz obręczy. 30’ Liczba uczestników parzystaUstawienie parami (dowolne)Liczba ćw. parzystaUstawienie parami po jednej stronie basenuGłowy leżących mają być schowane pod wodąWygrywa najszybsza motorówkaLiczba ćw. parzystaUstawienie w parachPoczątek i koniec zabawy na sygnał prowadzącegoUstawienie w szeregu, przy ścianie basenuWprowadzenie formy rywalizacji – kto dalejnauczyciel koryguje błędyWykorzystanie desekUstawienie dowolnePrzybory i obręczeUstawienie w rzędzie na brzegu basenu
Część końcowa5.Uspokojenie organizmu6.Czynności organizacyjno – porządkowe7.Nastawienie do aktywności w wolnym czasie 1. Leżenie na grzbiecie – głębokie wdechy, wydechy2. „Gotująca się woda” – na sygnał ćwiczący wykonują głęboki wdech i przysiad zanurzając się w wodzie. Powoli wypuszczają powietrze do wody co przypomina gotującą się wodę3. Po dojściu do brzegu uczniowie pojedynczo wychodzą z basenu po drabinkach1. Zbiórka2. Nie ćwiczący odnoszą sprzęt na miejsce3. Omówienie i ocena lekcji i grupyZachęcanie do korzystania z pływalni w czasie wolnym 3’1’1’ Deska pod biodramiWdrażanie do dyscypliny po zakończeniu zajęćPochwały dla najlepszych

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 4 minuty