profil

Strategia marketingowa firmy cateringowej

poleca 85% 960 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

ORIENTACJA PRZEDSIĘBIORSTWA NA RYNEK

Firma zamierza stosować koncepcję marketingową. Jest to wybór oparty na przeświadczeniu, że w ten sposób uda się jej skupić na oczekiwaniach klientów. Ciągłe monitorowanie potrzeb klientów i dostosowywanie do nich naszej oferty pozwoli na dynamiczny i elastyczny rozwój firmy.
Uważamy, że pozostałe koncepcje nie gwarantowałyby osiągnięcia tego celu:
• Koncepcja produkcji kładzie nacisk na produkcję masową i naszym zdaniem nie przywiązuje należytej uwagi do jakości
• Koncepcja produktu jest silnie związana z wyjątkowością oferowanego wyrobu. W przypadku naszej firmy nie będziemy oferować szczególnie wykwintnych lub wymyślnych dań. Jednak pewne elementy tej koncepcji chcemy zastosować w firmie "BRIDGET" poprzez nadawanie oferowanym daniom szczególnych cech smakowych i jakościowych.
• Koncepcję sprzedaży odrzucamy z tego względu, że jej założenia są przydatne przede wszystkim w przypadku oferowania produktów mniej poszukiwanych.
Zastosowanie tej koncepcji wymuszałoby na naszej firmie koncentrowanie się na reklamie produktu i działaniach promocyjnych. Oferowany przez nas produkt - jedzenie - nie wymaga tych działań w tak wysokim stopniu.

ZAŁOŻENIA PLANU MARKETINGOWEGO

Podstawowe założenia dotyczące działalności

Branża, w której firma chce działać to usługi cateringowe.
Nisza rynkowa, którą chce zająć firma "BRIDGET", to segment rynku dostarczania posiłków pracownikom firm. Firma zamierza zajmować się również oferowaniem usług typowych dla branży cateringu: organizacją dużych przyjęć, bankietów i ich obsługą.
Wielkość udziałów w rynku, które firma chce osiągnąć w ciągu najbliższych 3 lat to 40%. Uważamy, że jest to założenie możliwe do osiągnięcia, gdyż na rynku jest niewiele wyspecjalizowanych firm, które zajmowałyby się organizacja i obsługa przyjęć.
Współpraca firmy „BRIDGET” ze specjalistycznymi firmami oferującymi usługi w zakresie obsługi finansowej, prawnej oraz marketingowej jest spowodowane chęcią obniżenia kosztów zatrudnienia.


Cechy produktu akceptowanego przez klientów:

• Punktualność dostarczania posiłków
• Wysoka jakość (wysokie walory smakowe i odpowiednia wartość odżywcza)
• Utrzymywanie odpowiedniej do typu posiłku temperatury dania
• Estetyczne i funkcjonalne opakowania
• Zapewnienie możliwości wyboru dania z szerokiego menu

Produkty komplementarne i substytucyjne

Produktami komplementarnymi dla oferty naszej firmy są:
• dostarczanie napojów
• dostarczanie deserów
W produktach komplementarnych nie dostrzegamy zagrożeń dla naszych działań. Na razie nie widzimy też w ich oferowaniu zdecydowanych korzyści - ich oferowanie pociągnęłoby za sobą konieczność poczynienia dość kosztownych inwestycji, na co firmy "BRIDGET" w początkowym etapie rozwoju nie stać.

Produkty substytucyjne:
• dostarczanie żywności przez firmy oferujące dania na wynos (pizzerie, restauracje, bary)
• dostarczanie żywności na zasadach podobnych do tych oferowanych przez firmę "BRIDGET" (konkurencja)
Tego typu produkty mogą zmniejszyć udział w rynku naszej firmy. To zagrożenie determinuje wysiłki firmy mające na celu zapewnienie sobie jak najlepszej pozycji poprzez ciągły rozwój, zwiększanie jakości i obniżaniu cen.

Ceny wyrobów. Założenia polityki cenowej firmy

Ceny produktów firmy są ustalane jedynie na podstawie kosztów produkcji powiększonych o marżę zysku, przy czym firma "BRIDGET" zamierza różnicować poziom cen w zależności od:
• terminu zapłaty
• wielkości zamówienia
Na początku działalności zakładamy marżę zysku na poziomie 25%. Dla odbiorców indywidualnych wynosi ona 25% + koszty transportu (wliczone w cenę).
W miarę zwiększania udziału w rynku marżę planujemy stopniowo zmniejszać (są to przygotowania do ewentualnej konkurencji cenowej z mogącymi pojawić się w przyszłości konkurencyjnymi firmami).

Zasady dystrybucji

Zamierzamy rozprowadzać nasze produkty poprzez sieć przedstawicieli, których zadaniem będzie docieranie do potencjalnych kontrahentów, przedstawianie oferty i podpisywanie kontraktów.
Początkowo przedstawicielem naszej firmy będzie Joanna Goleniowska – współwłaściciel firmy.
Planujemy wprowadzenie specjalnych warunków sprzedaży w zależności od czasu trwania podpisanej umowy i wielkości kontraktu. Za dostarczanie produktów będzie odpowiedzialnych czterech pracowników, którzy korzystać będą z odpowiednio przystosowanych samochodów dostawczych.

Działania na rzecz promocji i reklamy
1. Sposoby wejścia firmy na rynek:
o poprzez przedstawicieli handlowych - zdobywa klientów w sposób bezpośredni
o ulotki z ofertą dostarczane pracownikom biur
2. Sposób prowadzenia reklamy i promocji:
o w Internecie - za pomocą witryny reklamowej (z możliwością zamawiania posiłków)
o metody tradycyjne: ulotki, wysyłanie ofert handlowych, prospekty
3. Półroczne koszty prowadzenia promocji i reklam:
o baner reklamowy w Internecie: 300 zł
o półroczna reklama na kanale informacyjnym TELKABU: 600 zł
o półroczna reklama w „Gazecie Tczewskiej”: 1680 zł
o półroczna reklama w „Dzienniku Bałtyckim”: 2400 zł
o szyld nad wejściem do firmy: 1600 zł
o reklama na samochodzie: 2000 zł
o reklama stała w okolicach NOMI: 6000 zł
o kalendarze, długopisy firmowe: 1300 zł
o reklamy na słupy ogłoszeniowe: 1800 zł
o wizytówki: 900 zł
o półroczna reklama radiowa: 3000 zł
o koszty listów, ulotek, folderów(5000 ulotek) _1000 zł_
RAZEM: 22580 zł

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 4 minuty