Wiersz spięty klamrą kompozycyjną, czyli 1 i ostania zwrotka się powtarzają.
Poeta użył tego zabiegu , aby pokazać nam jak w młodym wieku przeżył wojnę.
Wiersz reprezentuje likrykę bezpośrednią. Podmiot liryczny można utożsamic z autorem , dlatego że występuje w 1 os.l.poj.
Elementy biografii :rok urodzenia , które świadczą , że podmiot liryczny miał tę samą date urodzenia.
Wiersz ma charakter smutny , przygnębiony wbrew temu , że z zakończeniem wojny powinna emanować radość.
Podmiot liryczny nie może się radować , ponieważ wciąż wracają wspomnienia z wojny.
Wiersz jest bardziej zbliżony do mowy potocznej niż zwroty zbliżone do poezji.
Wiersz pozbawiony jest metaforyki .Oparty o liczne wyliczenia .Podmiot liryczny wymienia pojęcia mimo iż są kontrastowe nie są już go w stanie zaskoczyć. Tytuł sam mówi nam o tym , że przeżył fizycznie ale jego psychika uległa zmianie.
Jedynie sens jego zapomnieniu jest znalezienie nauczyciela , który przywróci mu wzrok i słuch i nazwie rzeczy i pojęcia ( cytat z książki ) .
Mistrza i nauczyciela trudno jest znaleźć, gdyż większość ludzi została tak okaleczona jak autor . Wiersz kończy się powtórzeniem , które sugeruje pogłębieniu się w apatii .
proszę o naj :)