profil

BIZNESPLAN

poleca 85% 151 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

KONSTANCIN 2003-04-12

BIZNESPLAN
BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH
TRAP
Z SIEDZIBA W LESZNIE



OPRACOWANY PRZEZ
XXX
KLASA IIIBL

________________ ____________TRAP

DANE O INWESTORZE



 SIEDZIBA INWESTORA

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP POWSTAŁO W KWIETNIU 2003 ROKU
SIEDZIBĄ FIRMY JEST LESZNO
ADRES:
64-100 LESZNO
UL. JANA PAWŁA II
TEL. 0-65 520 TRAP czyli 0-65 520 8272
WWW. TRAP.PL
[email protected]
OBSZAREM DZIAŁANIA B.U.T. TRAP JEST CAŁY ŚWIAT


 PRZEDMIOT DZIALALNOLCI

- ORGANIZACJA IMPREZ WAKACYJNYCH DLA DZIECI, MŁODZIERZY I DOROSŁYCH
- ORGANIZACJA OBOZÓW JĘZYKOWYCH W KRAJU I ZA GRANICĄ
- PRAKTYKI SZKOLNE ZA GRANICĄ A TAKŻE ROK SZKOLNY W USA
- SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH ORAZ LEGITYMACJI ISCI I IYTC

 STRUKTURA KAPITALOWA FIRMY

JEDYNYM WŁAŚCICIELEM JEST TOMASZ MILEWSKI
BIURO POSIADA RACHUNEK BANKOWY W KREDYT BANKU
NR RACHUNKU 123000-124569-111-353


 POZYCJA FINANSOWA INWESTORA

BIURO JEST WŁASNOŚCIĄ PRYWATNĄ.
KWOTA PRZEZNACZONA NA DZIAŁALNOŚĆ I ZDEPONOWANA NA RACHUNKU BANKOWYM BIURA WYNOSI 50,000 ZŁOTYCH

 SPRAWY SADOWE I ZOBOWIAZANIA

WŁAŚCICIEL FIRMY NIE POSIADA ŻADNYCH ZOBOWIĄZAŃ SĄDOWYCH TAK W KRAJU JAK I ZA GRANICĄ WŁAŚCICIEL NIE POSIADA RÓWNIEŻ ŻADNYCH WIERZYTELNOŚCI DŁUGO TERMINOWYCH.

________________ ____________TRAP

CEL I ZAKRES INWESTYCJI

 CEL

BIURO STAWIA SOBIE ZA CEL OFEROWANIE SZEROKIEGO WACHLARZA USŁUG TURYSTYCZNYCH O WYSOKICH WALORACH WYPOCZYNKOWYCH.
BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ORGANIZUJE TAKŻE WYJAZDY NA ROK SZKOLNY DO USA A TAKŻE PRAKTYKI WAKACYJNE ZA GRANICĄ.
OPRÓCZ SPRZEDAŻY OFERT TURYSTYCZNYCH TRAP BĘDZIE OFEROWAŁO TAKŻE LEGITYMACJE ISCI I IYTC A TAKŻE BILETY LOTNICZE.
BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP MA TAKŻE NA CELU ZDOBYCIE PRZEWAGI NA RYNKU A TAKŻE ROZSZERZENIE DZIAŁALNOŚCI O INNE MIASTA.

 LOKALIZACJA FIRMY

FIRMA MA SIEDZIBĘ W LESZNIE W CENTRUM HANDLOWYM „CENTRUM” PRZY ULICY JANA PAWŁA II.

 SRODKI REALIZACJI

- POŚREDNICTWO SPRZEDAŻY IMPREZ TURYSTYCZNYCH FIRM ALMATUR, TRIADA, NECKERMAN
- PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW O WYRÓB LEGITYMACJI ISCI ORAZ IYTC ORAZ ICH REALIZACJA
- POŚREDNICTWO W SPRZEDAŻY BILETÓW LOTNICZYCH
- KAMPANIA REKLAMOWA

 UZASADNIENIE DLA INWESTYCJI

- ZWIEKSZAJĄCE SIĘ ZAPOTRZEBOWANIE NA ZORGANIZOWANE IMPREZY TURYSTYCZNE
- BRAK FIRMY O PODOBNEJ DZIAŁALNOŚĆI W LESZNIE
- DUŻY POPYT NA PRAKTYKI ZAWODOWE POZA GRANICAMI POLSKI
- DUŻY POPYT NA PRACĘ AU-PAIR W OKRESIE WAKACYJNYM






________________ ____________TRAP

 WSPÓLPRACOWNICY BIURA USLUG TURYSTYCZNYCH TRAP

PO WSTĘPNYCH ROZMOWACH O WSPÓŁPRACY Z BIURAMI TURYSTYCZNYMI ORAZ BIURAMI SPRZEDAŻY BILETÓW LOTNICZYCH WYBRANO NASTĘPUJĄCE FIRMY OFERUJĄCE WYSOKI STANDARD USŁUG W WYŻEJ WYMIENIONYM ZAKRESIE USŁUG

- ALMATUR - ORGANIZATOR OFERT TURYSTYCZNYCH DLA MŁODZIEŻY I STUDENTÓW .
- TRIADA - BIURO PODRÓŻY I CENTRUM KSZTAŁCENIA
- NECKERMAN POLSKA – ORGANIZATOR OGÓLNO ŚWIATOWYCH IMPREZ TURYSTYCZNYCH
- LOT – LINNIE LOTNICZE – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH
- BRITISH AIRLINES – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH
- BELAVIA AIRLINES – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH






























________________ ____________TRAP

OTOCZENIE INWESTYCJI

 SYTUACJA PODATKOWA

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP BĘDZIE DZIAŁAĆ NA NORMALNYCH ZASADACH PODATKOWYCH WEDŁUG OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA.
WSZELKIE USŁUGI ZOSTANĄ OPODATKOWANE WEDŁUG TARYFIKATORA

 ZASADY POSREDNICTWA SPRZEDAZY

ZASADY POŚREDNICTWA SPRZEDAŻY USŁUG W KTÓRYCH SPECJALIZUJE SIĘ BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ZOSTANIE USTALONA INDYWIDUALNIE, Z KAŻDĄ Z WYMIENIONYCH W PUNKCIE „WSPÓŁPRACOWNICY BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP” - STRONA 4.






























________________ ____________TRAP

ANALIZA MARKETINGOWA

 OPIS I ANALIZA KONKURENCJI

NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE BRAKUJE FIRM SPECJALIZUJĄCYCH SIĘ W SPRZEDAŻY USŁUG TURYSTYCZNYCH, ZATEM W POCZĄTKOWEJ FAZIE FUNKCJONOWANIA BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP BIURO TO BĘDZIE MONOPOLISTĄ JEŚLI CHODZI O RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE. WYNEGOCJOWANIE W FIRMACH WSPÓŁPRACUJĄCYCH ODPOWIEDNIO NISKICH CEN NA USŁUG TURYSTYCZNE ORAZ POPYT NA TE USŁUGI W MIEŚCIE LESZNO I OKOLICY MOŻE SPOWODOWAĆ POWSTANIE INNYCH JEDNOSTEK ZAJMUJĄCYCH SIĘ POŚREDNICTWEM TURYSTYCZNYM. MOŻNA SIĘ JEDNAK SPODZIEWAĆ, ŻE WYPRACOWANA W TYM CZASIE PRZEZ B.U.T TRAP POZYCJA NA RYNKU SPOWODUJE ŻE BIURO TO STANIE SIĘ CZOŁOWYM SPRZEDAWCĄ USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE.
PLANOWANY ROZWÓJ B.U.T. TRAP O INNE MIASTA W POLSCE MOŻE SPOWODOWAĆ KAMPANIE OBNIŻENIA CEN NA USŁUGI TURYSTYCZNE OFEROWANE PRZEZ FIRMY DZIAŁAJĄCE JUŻ NA TYCH RYNKACH

 OPIS I ANALIZA RYNKU

 ODBIORCY USLUG

ODBIORCAMI USŁUG BIURA TRAP BĘDĄ PRZEDE WSZYSTKIM MIESZKAŃCY LESZNA ORAZ OKOLIC


 CZYNNIKI WPLYWAJACE NA WZROST ZAPOTRZEBOWANIA NA USLUGI TURYSTYCZNE

- WZROST ZAINTERESOWANIA LUDZI PODRÓŻAMI ORAZ UDANYM WYPOCZYNKIEM BEZ PLANOWANIA I MARTWIENIA SIĘ O BAZE NOCLEGOWĄ, POSIŁKI ITP.
- ŚWIADZCZENIE USŁUG NA WYSOKIM POZIOMIE I W UMIARKOWANEJ CENIE
- POSZERZANIE OFERTY TURYSTYCZNEJ
- RELATYWNE OBNIŻANIE CEN OFERT W OPARCIU O NEGOCJACJE Z FIRAMAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI


________________ ____________TRAP

 OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA (WSPÓLPRACOWNIKÓW)

NA OGÓLNOPOLSKIM RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH KONKURENCJA W ZAKRESIE OFEROWANIA IMPREZ TURYSTYCZNYCH O WYSOKIM STANDARDZIE TO KONKURENCJA POMIĘDZY CZTEREMA KONKURENTAMI, Z CZEGO B.U.T. TRAP BĘDZIE STALE WSPÓŁPRACOWAŁO Z TRZEMA:
NECKERMANEM, ALMATUREM ORAZ Z TRIADĄ.
WSPÓŁPRACA Z LINNIAMI LOTNICZYMI KTÓRYCH RYNEK NACECHOWANY JEST DUŻĄ KONKURENCYJNOŚCIĄ CO POWODUJE ŁATWOŚĆ W NEGOCJACJI CEN ZAKUPU BILETÓW OCZYWIŚCIE W ZALEŻNOŚCI OD ICH ILOŚCI.

ZARÓWNO W PRZYPADKU LINNI LOTNICZYCH JAKI I BIUR TURYSTYCZNYCH KTÓRYCH IMPREZY OFERUJE B.U.T. TRAP PŁATNOŚĆI BĘDĄ DOKONYWANE PO ZAWARCIU UMOWY Z KLIENTEM ORAZ ZABUKOWANIU MIEJSCA DLA TEGOŻ KLIENTA W BAZIE DANEJ FIRMY.
ODBYWAĆ SIĘ TO BĘDZIE ZA POMOCĄ INTERNETU, ZATEM B.U.T. TRAP BĘDZIE W STALYM KONTAKCIE Z WSPÓŁPRACOWNIKAMI, CO POZWOLI DOSTOSOWAĆ OFERTĘ OPTYMALNIE DO ILOŚCI ZAJĘTYCH MIEJSC.
PŁATNOŚCI TE BĘDĄ ODBYWAŁY SIĘ WEDŁUG INDYWIDUALNYCH USTALEŃ Z KAŻDYM Z KOOPERANTÓW.









________________ ____________TRAP

plan marketingowy

 strategia marketingowa

W MOMENCIE POSIADANIA ZEZWOLEŃ ORAZ W MOMENCIE ZAKOŃCZENIA PRAC WYKOŃCZENIOWYCH W BIURZE PRZY ULICY JANA PAWŁA II ROZPOCZĘTA ZOSTANIE KAMPANIA REKLAMOWA W LESZNIE ORAZ OKOLICACH.
WYPRODUKOWANE ULOTKI ZOSTANĄ DOSTARCZONE PRZEZ POCZTE DO KAŻDEGO MIESZKAŃCA GMINY LESZNO. DODATKOWO PLAKATY REKLAMUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ BIURA ZOSTANĄ ROZWIESZONE NA SŁUPACH OGLOSZENIOWYCH. RÓWNOLEGLE W LOKALNEJ PRASIE ZOSTANĄ ZAMIESZCZONE OGŁOSZENIA O DZIAŁALNOŚCI NOWO OTWARTEGO BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP.
KAŻDA Z OSÓB KTÓRA ZOSTWI NAM SWÓJ ADRES CO SEZON OTRZYMA POCZTĄ NAJNOWSZE KATALOGI ZAWIERAJĄCE AKTUALNĄ OFERTĘ.
KAŻDA Z OSÓB POWTÓRNIE KORZYSTAJĄCA Z USŁUG B.U.T TRAP ZOSTANIE WŁACZONA DO PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO OFERUJĄCEGO ZNIŻKI ORAZ UPOMINKI.

 Marza

NA POCZĄTKU DZIAŁALNOŚĆI BIURA ZYSKO POWINIEN OSCYLOWAĆ NA POZIOMIE 5-10% ZE WZGLĘDU NA DUŻE KOSZTY UTRZYMANIA PROFESJONALNEGO BIURA OBSŁUGI BEZPOŚREDNIEJ.
ROZWÓJ BIURA ORAZ PRZEWIDYWANY WZROST SPRZEDAŻY IMPREZ SPOWODUJE WZROST ZYSKU DO OKOŁO 35%.
WZROST ZYSKU BĘDZIE OBSERWOWANY TAKŻE W OKRESIE GRUDZIEŃ-STYCZEŃ ORAZ KWIECIEŃ-MAJ, ZE WZGLĘDU NA WZRASTAJĄCY POPYT NA USŁUGI TURYSTYCZNE Z POWODU WAKACJI.


 PLAN ZATRUDNIENIA

W OKRESIE URUCHOMIANIA DZIAŁALNOŚCI BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ZOSTANIĄ ZATRUDNIENI W SIEDZIBIE FIRMY DWAJ PRACOWNICY ZATRUDNIENI NA OKRES PRÓBNY NA PEŁNY ETAT.
POCZĄTKOWA FAZA ROZWOJU FIRMY ORAZ ZWIĄZANA Z TYM POTRZEBA REKLAMY POWODUJE ŻE ZOSTANĄ ZATRUDNIENI NA UMOWĘ ZLECENIE ROZNOSICIELE ULOTEK REKLAMOWYCH.

_____________________________TRAP

 TECHNICZNY PLAN PRACY

- ZAINTERESOWANIE POTENCJALNYCH NABYWCÓW OFERTY
- DORADZENIE ODPOWIEDNIEJ IMPREZY BĄDŹ ODPOWIEDNIEGO POŁĄCZENIA LOTNICZEGO
- SPRAWDZENIE CZY OFERTA NADAL JEST AKTUALNA (ZA POŚREDNICTWEM INTERNETU)
- PODPISANIE UMOWY Z KLIENTEM ORAZ POBRANIE ZALICZKI
- WPŁATA ZALICZKI NA KONTO ORGANIZATORA IMPREZY BĄDŹ SPRZEDAWCY USŁUGI
- SFINALIZOWANIE PŁATNOŚCI PIENIĘŹNEJ Z NABYWCĄ ORAZ SFINALIZOWANIE PŁATNOŚCI PIENIĘZNEJ Z FIRMĄ WSPÓŁPRACUJĄCĄ






































_____________________________TRAP


ANALIZA S.W.O.T.

MOCNE STRONY PRZEDSIEWZIECIA

 USLUGI

WYSOKI STANDARD ŚWIADCZONYCH USŁUG POPRZEZ WSPÓŁPRACĘ Z NAJLEPSZYMI FIRMAMI ZAJMUJĄCYMI SIĘ ZARÓWNO PRZEWOZEM JAK I ORGANIZACJĄ IMPREZ WYPOCZYNKOWYCH BĘDĄCYCH PODSTAWĄ FUNKCJONOWANIA BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP.

 ODBIORCY

MIESZKAŃCY LESZNA I OKOLIC BĘDĄ W KOŃCU POSIADALI PROFESJONALNE BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH W ZASIĘGU RĘKI.
BIURO ZOSTANIE ZLOKALIZOWANE W CENTRUM MIASTA W UCZĘSZCZANYM CENTRUM HANDLOWYM
ZADOWOLENI ODBIORCY POLECĄ NAS INNYM

 BADANIA MARKETINGOWE I ROZWOJOWE

PRZEPROWADZONE BADANIA MAJĄCE NA CELU WYKAZANIE POTENCJALNYCH KLIENTÓW WYKAZAŁY DUŻE ZAPOTRZEBOWANIE NA TEGO TYPU USŁUGĘ, JAK RÓWNIEŻ ROKUJĄ DOBRY ROZWÓJ BIURA.

 PRACOWNICY

ZATRUDNIONE OSOBY POSIADAJĄ WIEDZĘ NA TEMAT OFEROWANYCH USŁUG, POTRAFIĄ NAWIĄZAĆ KONTAKT Z KLIENTEM I SŁUŻA POMOCĄ W DOBORZE ODPOWIEDNIEGO DO POTRZEB KLIENTA ZAKUPU. MIŁA OBSŁUGA POWODUJE ZADOWOLENIE KLIENTA.








_____________________________TRAP

 ZAOPATRZENIE

- WSPÓŁPRACA Z FIRMAMI ZNANYMI Z WYSOKIEGO POZIOMU ŚWIADCZONYCH USŁUG
- USTALONE DOBRE WARUNKI WSPÓŁPRACY

 FINANSOWANIE INWESTYCJI

INWESTYCJA ZOSTANIE SFINANSOWANA Z KREDYTU DLA MAŁYCH I ŚREDNICH FIRM UDZIELONEGO PRZEZ KREDYT BANK.










































_____________________________TRAP


SLABE STRONY PRZEDSIEWZIECIA


 RYNEK USLUG W MIESCIE

BRAK PODOBNYCH USŁUG W MIEŚCIE I NAJBLIŻSZEJ OKOLICY JEST CZYNNIKIEM POZYTYWNYM ALE RÓWNIEŻ WYMAGA PRZEPROWADZENIA SPRAWNEJ AKCJI REKLAMOWO-MARKETINGOWEJ WŚRÓD MIESZKAŃCÓW- POTENCJALNYCH NABYWCÓW A TAKŻE ZWIĄZANA Z NIEOBECNOŚĆIA PODOBNYCH INSTYTUCJI W MIEŚCIE NIEUFNOŚĆ POTENCJALNYCH NABYWCÓW, KTÓRYCH TRZEBA SKŁONIĆ DO KORZYSTANIA Z PROFESJONALNYCH USŁUG.

 FINANSOWANIE INWESTYCJI

KOSZT URUCHOMIENIA BIURA W TYM JEGO WYPOSAŻENIE WYMAGA NAKŁADÓW FINANSOWYCH PODOBNIE JAK PLANOWANA KAMPANIA REKLAMOWA KTÓRA POCHŁONIE CZĘŚĆ PIENIĘDZY ZGROMADZONYCH NA RACHUNKU BANKOWM.
FINANSOWANIE Z KREDYTU BANKOWEGO ZAWSZE RODZI NIEPEWNOŚĆ ZWIĄZANĄ Z PŁYNNOŚCIĄ FINANSOWĄ ZWIĄZANĄ MIĘDZY INNYMI ZE ZMIENNYM KURSEM DOLARA BĘDĄCEGO PODSTAWOWYM SRODKIEM PLATNICZYM ZA USŁUGI W KRAJACH GDZIE ORGANIZOWANE SĄ IMPREZY.

























_____________________________TRAP

SZANSE I ZAGROZENIA DLA INWESTYCJI

 SZANSE DLA INWESTYCJI

- BRAK BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH W NAJBLIŻSZEJ OKOLICY A WIĘC MONOPOLIZACJA RYNKU
- ROZBUDZENIE W MIESZKAŃCACH CHĘCI SPĘDZENIA UDANYCH WAKACJI BEZ ZBĘDYCH PROBLEMÓW

 ZAGROZENIA DLA INWESTYCJI

- WEJŚCIE NA RYNEK SILNEJ KONKURENCJI
- ZUBOŻENIE SPOŁECZEŃSTWA.
































_____________________________TRAP

SPIS TRESCI BIZNES PLANU DLA
BIURA USLUG TURYSTYCNYCH TRAP

DANE O INWESTORZE..................................................................................................2
1. Siedziba inwestora
2. Przedmiot działalności
3. Struktura kapitałowa firmy
4. Pozycja finansowa inwestora
5. Sprawy sądowe i zobowiązania.

CEL I ZAKRES INWESTYCJI......................................................................................3-4
1. Cel
2. Lokalizacja firmy
3 .Środki realizacji
4. Uzasadnienie dla inwestycji
5. Współpracownicy biura usług turystycznych TRAP

OTOCZENIE INWESTYCJI.............................................................................................5
1. Sytuacja podatkowa
2. Zasady pośrednictwa sprzedaży

ANALIZA MARKETINGOWA.......................................................................................6-8
OPIS I ANALIZA KONKURENCJI
OPIS I ANALIZA RYNKU
1. Odbiorcy usługi
2. Czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługę
OPIS I ANALIZA RYNKU WSPÓŁPRACOWNIKÓW
PLAN MARKETINGOWY
1. Strategia marketingowa
2. Marża

PLAN ZATRUDNIENIA..................................................................................................8
TECHNICZNY PLAN PRACY

ANALIZA S.W.O.T...................................................................................................9-13
MOCNE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Usługi
2. Odbiorcy
3. Badania marketingowe i rozwojowe
4. Pracownicy
5. Zaopatrzenie
6. Finansowanie inwestycji
SŁABE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Rynek usług w mieście
2. Finansowanie inwestycji
SZANSE DLA INWESTYCJI
ZGROŻENIA DLA INWESTYCJI

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 11 minut