profil

satysfakcja 88 % 32 głosów

W wiejskiej zagrodzie - kura. Konspekt zajęć rewalidacyjno- wychowawczych przeznaczony jest dla nauczycieli pracujących z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu znacznym i głębokim.

drukuj
Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

KONSPEKT ZAJĘĆ REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZYCH Konspekt zajęć rewalidacyjno- wychowawczych przeznaczony jest dla nauczycieli pracujących z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu znacznym i głębokim Autor: mgr Katarzyna Wilk 1. TEMAT : W wiejskiej zagrodzie - kura 2. DATA : 27. 02.2009r. 3. CZAS TRWANIA ZAJĘĆ : 4 x 45 min 4. OSOBA PROWADZĄCA: mgr Katarzyna Wilk 5. CELE ZAJĘĆ : • utrwalanie znajomości i atrybutów związanych z aktualną porą roku • zapoznanie uczniów z wyglądem i dźwiękami wydawanymi przez kurę • zapoznanie uczniów z cechami jaja kurzego • usprawnianie motoryki dużej i małej poprzez wykonywanie ćwiczeń ruchowych • osłuchanie uczniów z prostymi wierszykami i piosenkami dotyczącymi kury • kształtowanie w uczniach poczucia sprawstwa poprzez wykonywanie pracy plastycznej 6. METODY PRACY: • metoda kręgu polisensorycznego według pór roku • metoda ćwiczeń praktycznych • pokaz 7. FORMY PRACY : • grupowa zindywidualizowana • indywidualna jednolita 8. ŚRODKI DYDAKTYCZNE : świeczka zapachowa, oliwka dla dzieci, śnieg, miska, kartki białego papieru, biała chusta, olejek miętowy, dzwoneczek, ilustracja zimy, herbata miętowa, ilustracja i zdjęcie kury, płyty CD z piosenkami i odgłosami zwierząt, postacie do przedstawienia: kurka, kogucik, naturalne kurze pióra, dwie kury siedzące w koszykach, jaja surowe, jaja gotowane na twardo, kurze czapeczki, stojąca tablica do rysowania, kartka A4 z narysowanym konturem jaja, mała tablica do rysowania mazakiem, dwie miski, jedna miska z ziarnem, garnuszek i łyżka do przesypywania ziarna, lejek, patyczek, karty pracy z narysowaną świeczką sylwetą kury, pędzle, farba koloru brązowego, ilustracja świnki, kaczki, koguta, gęsi, kury. I CZĘŚĆ WSTĘPNA SPRAWDZENIE OBECNOŚCI Po przyjściu do klasy nauczyciel zwraca uwagę uczniów na ich zdjęcia. Wymawia imiona uczniów i prosi ich o wskazanie siebie na zdjęciu. Nauczyciel zawiesza zdjęcia na tablicy. PORANNY KRĄG 1. Rozpoczęcie zajęć – zapalenie świeczki zapachowej. Wymawianie imion dzieci, zwrócenie uwagi na cechy ognia – ciepły, jasny. N. przybliża i oddala lampkę zapachową od oczu uczniów, a także zachęca do wodzenia wzrokiem za światłem poprzez wykonywanie lampką ruchów poziomych i pionowych. 2. Śpiewanie powitalnej piosenki. N. prosi każdego ucznia o podanie dłoni (polecenie słowne, gest), a następnie śpiewa piosenkę powitalną w której wymienia imię każdego ucznia : „Witaj..., jak się masz ? Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię kochamy, bądź wśród nas.”. 3. Masaż dłoni. N. masuje dłonie poszczególnych uczniów olejkiem, mówiąc wierszyk : „Olejek, olejek pachnący mam. Olejek, olejek krąży tu i tam. O jak przyjemnie, o jak miło w rączkach...(imię ucznia) się zrobiło.” Następnie zachęca uczniów do powąchania swoich rąk – wydaje polecenie słowne, prowadzi dłonie uczniów do nosa. 4.

Data dodania: 2011-05-25

Przydatna praca? Tak Nie
Komentarze (0) Brak komentarzy zobacz wszystkie


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.