profil

satysfakcja 72 % 7 głosów

Edukacja ekologiczna w szkole (niekompletna)

drukuj
Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Przed nowoczesną, europejska szkołą stawiane są od kilku lat nowe wyzwania. Szkoła musi obecnie sprostać wyzwaniom, jakie stawia przed nią współczesny świat. Wiek w którym musimy żyć, to okres wielu katastrof i kryzysów środowiskowych, zanieczyszczeń powietrza, które powodują zmiany klimatu, powodzie i różne kataklizmy. Wybierając odpowiedni styl życia i postępowania w życiu i w pracy zawodowej, można znacząco wpłynąć na środowisko. Właściwie prowadzona edukacja środowiskowa, może w znaczący sposób przyczynić się do zapobiegania wielu niekorzystnym zmianom. Odgrywa ona znaczącą rolę w kształtowaniu świadomości ekologicznej, stanowiącej podstawę utrzymania prawidłowego poziomu życia we współczesnym świecie. Edukacja ekologiczna jest bardziej rozbudowaną nauką o przyrodzie i o nauce o ochronie przyrody, jest ona nośnikiem wiedzy o świecie. Kształtuje nie tylko myślenie, ale pozwala rozwijać wartości, motywacje, postawy, a także codzienne nawyki i umiejętności. Daje sposobność poznania współzależności całego życia na naszej planecie, wpływu człowieka na teraźniejszość i przyszłość, na zasoby naturalne, społeczność i środowisko jako całość w skali lokalnej i globalnej. Celem niniejszej pracy jest dogłębna analiza literatury i innych źródeł w celu zgłębienia problemu edukacji ekologicznej. W pracy zostanie przedstawiona edukacja ekologiczna na przykładzie gimnazjum w Strykowie. I. Edukacja ekologiczna Sytuacja środowiska w naszym kraju i na świecie jest alarmująca. Niewątpliwie problemy wynikają z sytuacji społeczno-ekonomicznej i nieodpowiednich wzorców zachowania się ludzi. Tylko poprzez oddziaływanie na systemy wiedzy i wartości możemy mieć nadzieję na znalezienie odpowiednich rozwiązań problemów środowiskowych . Na kształceniu i oświacie spoczywa obowiązek przewidywania celów i metod prowadzących do uczynienia społeczeństw bardziej świadomymi, odpowiedzialnymi i funkcjonalnie lepiej przygotowanymi do stawiania czoła wyzwaniom związanym z zachowaniem jakości środowiska i życia. Rozwój świadomości na temat środowiska powinien więc postępować wśród wszystkich ludzi na całym świecie. Dorośli i dzieci powinni więc znać plany i cele ekorozwoju. Muszą odczuwać wartości, jakie płyną z ochrony środowiska. II. Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej Geneza i historia edukacji ekologicznej jest ściśle związana z międzynarodowymi inicjatywami skierowanymi w trakcie konferencji odbywających się pod auspicjami Organizacji Narodów Zjednoczonych. Temat zrównoważonego rozwoju nie od razu znalazł się w centrum międzynarodowych projektów strategii edukacji ekologicznej. Sytuacja uległa zmianie w latach 90- tych. Za moment przełomowy w rozumieniu celów edukacji ekologicznej należy uznać konferencje w 1992 roku .

Data dodania: 2010-05-18

Autor invasion
Przydatna praca? Tak Nie
(0) Brak komentarzy
Typ pracy


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.