profil

Co wpływa na relacje międzyludzkie?

drukuj
satysfakcja 50 % 4 głosy

Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Czy kiedykolwiek ktoś z was zastanawiał się, dlaczego z jednymi osobami łatwo nawiązujesz kontakt, a z innymi trudniej? Może warto przyjrzeć się temu, w jaki sposób próbujesz się porozumieć z innymi. To, w jaki sposób komunikujemy się z wpływa na to czy ludzie chcą z nami przebywać, dzielić się swoimi troskami i radościami. Niektóre sposoby formułowania wypowiedzi mogą powodować trudności w porozumiewaniu się. Nieumiejętne komunikowanie się pogarsza relacje z innymi, wywołuje negatywne uczucia u rozmówców .Czasami nie zdajemy sobie sprawy z błędów, jakie popełniamy w tracie rozmów z innymi. To jako jedna z najważniejszych rzeczy wpływa na relacje międzyludzkie. Wiele spraw zależy od tego w jaki sposób do nich podejdziemy . Nieodpowiedni ton głosu lub znudzenie które słuchacz może bardzo łatwo wyczuć, wpływa na to jak jesteśmy postrzegani i traktowani.
Częstym problemem są zajęcia lekcyjne na których uczniowie bardzo często rozmawiają. Według mnie wina nie leży tu tylko po stronie ucznia. Bardzo duży wpływ na to ma nauczyciel. Jeżeli lekcja jest ciekawa a osoba prowadząca zajęcia potrafi zainteresować ucznia, od razu poprawia się jego stosunek do przedmiotu. W trakcie interesującej lekcji uczeń stara się uważać, żeby dowiedzieć się wielu wartościowych rzeczy. Jeśli jednak nauczyciel prowadzi monotonne zajęcia nie urozmaicając ich w żaden sposób uczeń po prostu zaczyna się nudzić i stara się znaleźć inne zajęcie. Co powoduje że najczęstszym jakie może znaleźć jest rozmowa z kolegą lub koleżanką z ławki. Przez co potem bardzo dużo traci, nie uważanie na lekcji przekłada się na to że nie rozumie wielu rzeczy a skutkiem tego są jego oceny. Również dużym minusem jest to iż nauczyciel zaczyna inaczej postrzegać taką osobę. Traktuje ją inaczej ponieważ nie daje jej żadnych ulg. Uczniowie którzy łatwiej przyswajają informacje gdy nie będą umieli czegoś nauczyciel „przymknie na to oko”. Zaś ktoś kto rozmawiał nie starał się pokazać że próbuje zrozumieć temat lekcji i osoba prowadząca wie że jest to przyczyna rozmów a nie niedouczenia się jakiejś rzeczy. Dlatego bez wahania wstawi temu komuś słabszą ocenę. Również od zawsze mówione było „Jak jeden mówi drugi słucha.”, „Nie przerywamy sobie nawzajem.” lub „Jeśli chcemy coś powiedzieć to podnosimy rękę.”. Słyszymy te słowa bardzo często, może i wydają nam się niepotrzebne ponieważ już znamy je na pamięć, ale zastanówmy się . Ilu z Was się do nich stosuje zawsze . Takich osób jest niewiele, a to bardzo źle. Żeby były pomiędzy nami dobre relacje należy pokazać że szanujemy siebie nawzajem. Przerywając komuś, lub nie słuchając go pokazujemy że nie mamy do drugiej osoby szacunku.
W sztuce porozumiewania się dużą rolę odgrywa umiejętność słuchania. Ludzie, którzy potrafią słuchać innych zazwyczaj otoczeni są gronem przyjaciół. Umieć słuchać oznacza aktywne pełne zaangażowania wysłuchanie tego, co chce powiedzieć nam osoba wypowiadająca się. Pozornie może wydawać się, że w rozmowie najważniejsze jest tylko mówienie, sposób formułowania wypowiedzi. To jest istotne, ale słuchanie jest równie cenną, umiejętnością. Sprawia ono, że lepiej możemy kogoś poznać i zrozumieć. Słuchając, z jednej strony okazujemy rozmówcy nasze zainteresowanie, z drugiej również szacunek.
Jest wiele czynników utrudniających porozumiewanie się. Są to między innymi: niedopuszczanie innych do głosu, przerywanie, zajmowanie się innymi rzeczami, założenie z góry że nie dogadamy się z daną osobą, niewłaściwe miejsce lub czas rozmowy.
Nie oszukując się wszyscy jesteśmy ludźmi, i każdy stara się unikać nudy. Siedząc przed telewizorem jeżeli leci nieciekawy program telewizyjny, zmieniamy kanał. Na lekcji niestety tak się nie da. Gdy nauczyciel poprowadzi lekcję w ciekawy sposób oraz jeśli będzie dla uczniów sprawiedliwy, oni na pewno odwdzięczą się tym samym. Więc po co doprowadzać do niepotrzebnych sporów, kłótni i dyskusji. Obydwie strony powinny dojść do porozumienia i zrobić wszystko żeby poprawić swoje relacje. Może to iść również w obie strony. To znaczy jeśli uczniowie poprawią swój stosunek do nauczyciela, to on postara się aby zajęcia były ciekawe i wszyscy z chęcią na nie przychodzili.

Data dodania: 2010-05-18


Przydatna praca? Tak Nie
W słownikach:
(0) Brak komentarzy
Formy wypowiedzi


Nieaktywny
Język polski 50 pkt 53 minuty temu

Czy mógłby mi to ktoś rozwiązać ?(logarytmy)

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 38 rozwiązań 0 z 2
Rozwiązuj

Karmelowyyoyoy0 rozwiązanych zadań
Język polski 10 pkt 1 godzinę 6 minut temu

Jaką postawę w obec represji przyjmuję Tomasz Zan z III części dziadów ?

Rozwiązań 0 z 2
punktów za rozwiązanie do 8 rozwiązań 0 z 2
Rozwiązuj

Masz problem z zadaniem?

Tu znajdziesz pomoc!
Wyjaśnimy Ci krok po kroku jak
rozwiązać zadanie.

Zaloguj się lub załóż konto

Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.