profil

Wymarzony hotel

poleca 85% 2695 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Hotel jest to obiekt posiadający co najmniej 10 pokoi, w tym jedno i dwuosobowych, świadczący dla swoich klientów szeroki zakres usług. Na świecie istnieje wiele hoteli spełniające te wymogi, lecz nie każdy jest uznawany przez turystów za wymarzony, ponieważ każdy turysta ma własne wyobrażenia idealnego hotelu. Dla jednych ważny jest wygląd zewnętrzny obiektu, dla drugich wygląd wewnętrzny pomieszczeń, a dla jeszcze innych najważniejszy jest poziom świadczonych usług. Mój wymarzony hotel powinien spełniać wszystkie te elementy w najwyższym standardzie.
Jeżeli miałabym możliwość otworzenia hotelu nazywałby się on „Marzenie”, ponieważ jego głównym celem byłoby spełnianie marzeń i oczekiwań odwiedzających. Powinien posiadać 100 jednostek mieszkalnych w tym: jednoosobowe , dwuosobowe i apartamenty. Powinien być usytuowany w słonecznym kraju, nad morzem, dlatego najlepszym miejscem byłaby Hiszpania, a dokładniej Playa de Palma. Jest to urocza, tętniąca życiem miejscowość wakacyjna. Wybrzeże miasteczka jest piaszczyste i rozłożyste, w wielu miejscach bezpieczne również dla dzieci, ze względu na łagodny spadek do morza. Hotel oznaczony byłby pięcioma gwiazdkami, ponieważ byłby to luksusowy obiekt najwyższej klasy z doskonałym serwisem. Indywidualne podejście do potrzeb każdego gościa i spełnianie jego życzeń, zanim zostaną one przez niego wypowiedziane dałoby gwarancję sukcesu.
Wygląd zewnętrzny hotelu powinien przykuwać uwagę potencjalnych gości, ponieważ jest on wizytówką hotelu i najbardziej utrwala się w pamięci turystów. Mógłby przypominać jakiś starodawny zamek. Wszystkie elementy wyposażenia powinny być ustawione pod kątem ułatwień, czytelności i bezpieczeństwa. Przed hotelem powinien znajdować się ogród z wieloma kwiatami i zieloną trawą, a także z dużą ilością lamp oświecających całość. Ogród z grillem, altaną i ławkami mógłby na brzegu przypominać las, a po wejściu w dalszą część mógłby znajdować się sztuczny wodospad, kolorowe kamienie oraz oczko wodne.
Hotel „Marzenie” świadczyłby dla swoich klientów szeroki zakres usług. Każdy mógłby znaleźć coś dla siebie. Na pewno nie zabrakłoby podstawowych usług, które także mają wpływ na zadowolenie turysty tj. bezpłatny parking, depozyt na cenne przedmioty, usługa bagażowa , codzienne budzenie. Goście byliby budzeni w nietypowy sposób. Po podniesieniu słuchawki dzwoniącej w celu obudzenia gościa, usłyszałby szum morza oraz śpiew ptaków, z zraszaczy zamontowanych w pokoju poczułby wydobywający się zapach świerków, a zasłony okien odsłaniałyby się automatycznie. W ten sposób gość od razu po przebudzeniu czułby się wyspany i rześki. Recepcja byłaby czynna 24 godziny na dobę aby każdy w razie potrzeby miał możliwość skorzystania z pomocy personelu. Dodatkowymi udogodnieniami byłby usługi pralnicze i prasownicze.
Ceny w hotelu nie powinny być wygórowane, lecz dostosowane do różnorodności zamożności klientów. W zależności od wybranego pokoju ceny za dobę mogłyby się wahać od 160Euro do 280 Euro.
Na wybrzeżu hotelu panują doskonałe warunki do uprawiania sportów - windsurfingu, żeglarstwa i lotniarstwa. Dlatego do dyspozycji gości będzie niezbędny sprzęt, a także instruktorzy tych sportów. Amatorzy sportów elitarnych będą mieli okazję skorzystać z pola golfowego z jednym greenem na patowanie – na odległość około 70 metrów, boiska do gry w squasha i kortów tenisowych ze sztuczną nawierzchnią, i jednocześnie boisko do footballtennisa. Hotel będzie dysponował także boiskiem do siatkówki, wypożyczalnię rowerów z kompletnym serwisem dla rowerzystów (przechowalnie rowerów, narzędzia do naprawy, wyposażenie rowerów itp.). Dodatkową atrakcją byłoby pole do paintballu oraz możliwość wypożyczenia sprzętu.
Również w wewnątrz obiekt oferowałby dla swoich turystów wiele atrakcji. W centrum wypoczynkowym mogli by korzystać z krytego parku wodnego, posiadającego wiele zjeżdżali i basenów, a także z jacuzzi, 3 saun, siłowni i solarium oraz sztucznego lodowiska. Wszystko to byłoby wliczone w cenę pobytu. Ponadto goście mogli by się skusić na różnego rodzaju masaże, kosmetyczkę i zabiegi kosmetyczne, jak również jogę lunarną i hormonalną.
Dużo osób decyduje się na wyjazdy rodzinne z dziećmi, ale często zdarza się, że hotele proponują tylko atrakcje dla dorosłych. Mój hotel gwarantowałby także udaną zabawę dla najmłodszych, poprzez otwarcie klubów dla dzieci, które byłyby prowadzone przez wyszkolonych animatorów. Dzieci pod opieką personelu mogłyby korzystać z zewnętrznego placu zabaw ze ślizgawką, dwiema huśtawkami i piaskownicą, a także z placu wewnętrznego wyposażonego w wiele atrakcji. Najmłodsi mieli by możliwość zabawy wspólnie z rówieśnikami, a rodzice mogliby w tym czasie cieszyć się chwilą dla siebie. Dla młodzieży proponowalibyśmy zabawę w nocnym klubie i dyskoteki, znajdujących się w hotelu. Każdego wieczoru byłyby organizowane zabawy tematyczne np. lata 80, baśnie, karaoke
Poza zapewnieniem gościom szerokiego zakresu atrakcji turystycznych bardzo ważne są usługi noclegowe i gastronomiczne. Dlatego pokoje, czy restauracje musiałby charakteryzować się wyjątkowo bogatą ofertą i wysokim komfortem.
Każdy pokój powinien być wyposażony w klimatyzację, łazienkę z prysznicem, wanną i wc, telewizję kablową, telefon, komputer z Internetem, minibarek i sejf oraz balkon. Pokoje urządzone byłby w nowoczesnym stylu, w jasnych, ciepłych kolorach. Każdy pokój powinien posiadać widok z okien nad morze, aby turysta mógł cały czas podziwiać piękno krajobrazu i tym samym poprawiać swoje samopoczucie.
Aby zjeść, napić się lub posiedzieć gości mieliby do dyspozycji: restaurację serwującą potrawy kuchni świata, bar czynny całą dobę, winiarnię oferującą ponad 100 gatunków win, grill zewnętrzny z altaną, a także tarasy letnie. W restauracji codziennie w godzinach od 18 do 23 przygrywały by na żywo zespoły muzyczne. Gościom, którzy chcieliby zaplanować romantyczną kolację proponowalibyśmy zorganizowanie tego wieczoru nad brzegiem morza lub w głębi ogrodu. Organizacją tego zajmował by się nasz personel, a podczas kolacji goście mogliby korzystać z usług kelnera oraz zespołu muzycznego.
Ilość i jakość świadczonych usług jest najlepszą drogą do sukcesu hotelu, ale aby turysta był w pełni zadowolony z hotelu musi być obsługiwany przez odpowiedni personel. Pierwszy kontakt z gościem miałby portier, którego zadaniem jest miłe przywitanie gości i odprowadzenie do recepcji. Stanowisko to powinno być usytuowane możliwie na wprost wejścia, by obsługa mogła od razu przejąć opiekę nad gościem i jego bagażem. W hallu recepcyjnym powinno znajdować się dużo zieleni, dobre sztuczne oświetlenie, sprawnie działająca klimatyzacja a na ścianach mogłyby wisieć dzieła malarskie, wówczas wnętrze to wywierałoby niezapomniane wrażenia, przyczynia się do dobrego samopoczucia gości oraz chęć pozostania w hotelu. Na ladzie recepcyjnej powinien znajdować się komputer, kasa, faks, telefon i inne niezbędne przedmioty. Osoba pracująca na stanowisku recepcjonisty musiałaby odznaczać się przede wszystkim wysoką kulturą osobistą, miłą prezencją i umiejętnością komunikowania się. Musiałaby to być osoba zadbana, przykuwająca wzrok turysty, tak aby ją zapamiętał z jak najlepszej strony. Ważne jest aby recepcjoniści znali kilka języków obcych, aby goście wchodzący do hotelu nie czuli dyskomfortu z powodu bariery językowej. Osoby pracujące na tym stanowisku ubrane byłby w służbowe, eleganckie stroje. W hallu recepcyjnym powinno znaleźć się miejsce do wypoczynku gości: fotele, sofy itp. Niedaleko recepcji powinny znajdować się punkty handlowo-usługowe.
Dla prawidłowego funkcjonowania recepcji konieczny byłby wewnętrzny podział stanowisk.
Personel służby pięter miałby za zadanie codzienne sprzątanie pokoi, a także codzienną wymianę pościeli oraz inne obowiązki należące do zakresu ich obowiązków. Wszyscy pracownicy mający kontakt z gościem musieliby robić wszystko aby gość był zadowolony z pobytu. Bardzo ważna jest opieka nad gościem w trakcie jego całego pobytu i służenie pomocą w każdej sytuacji.
W części wewnętrznej hotelu powinno znajdować się zaplecze biurowe oraz szatnia, węzeł higieniczno-sanitarny, pomieszczenie socjalne oraz pomieszczenia gospodarcze.
Aby można było nazwać mój hotel wymarzonym musiałby być także przystosowany dla osób niepełnosprawnych oraz zapewniać im atrakcje w miarę możliwości. Na drodze do wejścia głównego do recepcji nie powinno być schodów, stopni lub dużych nierówności. Drzwi wejściowe, a szczególnie przedsionek powinien uwzględniać gabaryty wózka, a przy stosowaniu automatycznego systemu - przewidzieć wydłużony czas zamykania i otwierania. Jedno stanowisko w recepcji powinno być odpowiednio obniżone i cofnięte, by istniały warunki do wygodnego podjazdu wózka inwalidzkiego oraz obsługi. Telefon ogólnodostępny, tablice informacyjne muszą uwzględniać potrzeby gości o różnym stopniu niepełnosprawności. Dla gości z wadą wzroku stosowalibyśmy karty menu opracowane pismem Braille'a, mapę plastyczną całego hotelu i przystosowanych pokoi. Osobom z wadą słuchu pomoglibyśmy stosując sprzęt elektroniczny przetwarzający nawet zwykłe pukanie do drzwi lub dzwonka telefonicznego na sygnały świetlne.
Uważam, że gdyby mój hotel spełniał wszystkie te wymogi mógłby być nazwany wymarzonym przez niejednego gościa a także przeze mnie.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 8 minut