profil

Rachunkowość

poleca 85% 138 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1.podstawowe formy organizacyjne przedsiębiorstwa:
a)własność prywatna osoby fizycznej-przedsiebiorca jako jedyny właściciel odpowiada całym swoim majątkiem za zobowiązania wobec wierzycieli
b)spoldzielnie-dobrowolne i samowolne zrzeszenie nieograniczonej liczby osób posiadających własne fundusze, wyróżniamy spółdzielnie użytkowników i spółdzielnie wytwórcze
c)przedsiębiorstwo panstwowe-samozadny, samodzielny i samofinansujący sie podmiot mający osobowość prawna, założycielem przedsiębiorstwa sa naczelne lub terenowe organy administracji państwowej
d)fundacja-organizacja stworzona do realizacji celów społecznie lub gospodarczo użytecznych takich jak: ochrona zdrowia, nauka, kultura, sztuka, opieka i pomoc społeczną, rozwój gospodarki, itp.
e)stowazyszenia-dobrowolne lub samorządne zrzeszenia o celach nie zarobkowych, może być powołane przez 15 osób, a po uchwaleniu statutu musi być zarejestrowane w sadzie, działalność stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej
f)spółki zamkniete-umowny związek osób i ich kapitałów stworzony w celu prowadzenia działalności gospodarczej
2.Rodzaje i charakterystyka spółek:
W zależności od przepisów prawnych, jakim podlegają spółki wyróżnia się:
a)spółki cywilne-podlegaja postanowieniom kodeksu cywilnego i nie maja osobowości prawnej do założenia wystarczy zawarcie pisemnej umowy
b)spółki handlowe-podlegaja przepisom kodeksu spółek handlowych i reguluje on: tworzenie, organizacje, funkcjonowanie, rozwiązywanie, łączenie, podział, przekształcenie spółek
3.Zarzadzanie spółka akcyjna:
a)walne zgromadzenie akcjonariuszy
b)rada nadzorcza
c)zarząd
4.Charakterystyka związku spółek:
a)korporacje
b)monopole
c)holdingi
d)koncerny
5. Procedura zakładania firmy:
a) Urząd Gminy lub Sąd Rejonowy
b)organ koncesyjny lub właściwy organ wydający zezwolenia
c) Urząd Statystyczny (REGON)
d) Bank
e) Urząd Skarbowy (NIP)
f) ZUS
g) PiP IH Sanepid
6. Marketing – to zespół zintegrowanych działań i instrumentów związanych z badaniem i kształtowanie produkcji mających na celu również kształtowanie produkcji i obrotu towarowego z punktu widzenia potrzeb rynku. W procesie gosp, działania marketingowe zlokalizowane są pomiędzy produkcją, a konsumpcją a więc występują w sferze wymiany wkraczając zarówno w jedna i drugą stronę
7. Marka firmy – jest znakiem handlowym umożliwiającym łatwiejsze rozpoznawanie produktu i firmy przez nabywcę. Składa się on zwykle z nazwy i charakterystycznego znaku. Wywiera duży wpływ na decyzję zakupów stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów zakupu, wyróżnienia produktu i firmy na rynku.
8. Kolory:
• czerwony - odwaga, pasja, ciepło, śmiałość
• niebieski - zaufanie, doświadczenie, profesjonalizm, solidność, świeżość, czystość
• granatowy - luksus, profesjonalizm, doświadczenie, wysoki poziom
• zielony – harmonia, zaufanie, kompetencja
• żółty– ożywia, inspiruje
• pomarańczowy – energia, świeżość,
• czarny – zaduma, zdyscyplinowanie, solidność, bezpieczeństwo
• szary – ostrożność, kompromis
• złoty – zasobność, pewność
• srebrny – rozwaga, kalkulacja w podejmowaniu decyzji
• różowy – troska, opieka
9. Reklama – to każda forma promocji produktu lub firmy za pomocą odpowiedniej propagandy oddziałującej na zjawisko rynkowe głównie na motywy, postawy i sposób postępowania nabywców
10. Obsługa klienta
a) konsument - w ekonomii i prawie osoba nabywająca od przedsiębiorcy towar lub usługę
b) reklamacja - żądanie klienta kierowane do sprzedawcy lub wykonawcy usługi, pozostającym w związku z niezadowalającą jakością towaru lub usługi- przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak również żądanie zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, bądź obniżenia ceny.
c) rękojmia - odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy
d) gwarancja - to ogół dodatkowych uprawnień, których zbywca rzeczy lub prawa może udzielić jego nabywcy. Sprowadzają się one zazwyczaj do zobowiązania, że zbywca zapewni nabywcy możliwość korzystania z rzeczy lub prawa bez zakłóceń (np. bez awarii).
11. Podstawowe formy obsługi klienta
a) samoobsługa
b) wstępny wybór (samoobsługa z pomocą)
c) pełna obsługa
12.Instytucje powołane do ochrony praw konsumenta
a) Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji
b) Inspekcja handlowa
c) Państwowa Inspekcja sanitarna
d) Federacja Konsumentów i Stowarzyszenie konsumentów Polskich
13. Podstawowe zasady rachunkowości w firmie:
a) prowadzenie ewidencji księgowej
b) chronologiczne zapisywanie wszystkich operacji gosp
c) sprawdzanie prawidłowości zapisów, które powinne być oparte na prawidłowo wystawionych dowodach księgowych
d) dokonywanie w odpowiednich terminach prawidłowych zapisów w księgach i uzgadnianie ksiąg ze sobą
14. Funkcje rachunkowości:
- informacyjna
- kontrolna
- analityczna
15. Kreatywna księgowość – tym terminem określa się przede wszystkim ukrywanie strat przedsiębiorstwa i przedstawienie w pozytywnym świetle jego wyników finansowych w celu wprowadzenie w błąd akcjonariuszy i przyciągnięcia inwestorów. Można w ten sposób określić wszelkie przypadki księgowanie operacji finansowych przedsiębiorstwa sprzeczne z zasadami księgowanie lub ze stanem faktycznym. Niektóre przyczyny stosowania kreatywnej księgowości:

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 4 minuty