profil

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

Ostatnia aktualizacja: 2021-10-14
poleca 85% 639 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Szczegółowy plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu na nauczyciela dyplomowanego (wychowawca świetlicy)


L.P.

ZADANIA

SPOSOBY I FORMY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

DOWODY REALIZACJI



1.








































































































































































































































2.


























































3.
































































4.




















































5.











































6.
















7.

















































8.



Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§8 ust 2 pkt. 1)


Uzupełnianie wiedzy związanej z procedurami awansu zawodowego.














Doskonalenie własnych metod i warsztatu pracy w związku z planowanym rozwojem zawodowym.














Udział w zajęciach otwartych








Tworzenie i aktualizacja dokumentów szkolnych














Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji.








Studiowanie literatury pedagogicznej, wzbogacanie warsztatu pracy i poszukiwanie nowych rozwiązań.









Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy świetlicy





Prowadzenie zajęć origami w świetlicy








Organizowanie uroczystości i imprez świetlicowych

















Przeprowadzanie konkursów świetlicowych











Kształtowanie sprawności fizycznej








Edukacja ekologiczna





























Organizacja zajęć socjoterapeutycznych dla świetliczaków








Organizowanie wycieczek








Współpraca z innymi świetlicami.











Praca z „uczniem słabym”













Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§8 ust. 2 pkt. 2)


Korzystanie z techniki komputerowej w pracy wychowawczej świetlicy szkolnej














Wykorzystanie zasobów internetowych























Współtworzenie szkolnej strony internetowej







Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (§8 ust. 2.pkt.3)


Opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego i dyplomowanego





Umieszczanie na forach internetowych scenariuszy zajęć.








Organizacja zajęć otwartych.











Przygotowanie i prowadzenie zajęć, konkursów i imprez świetlicowych lub szkolnych













Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt. 4a)


Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu “Program zajęć integracyjno-adaptacyjnych dla dzieci z klas I-III”




























Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt. 4c)





Aktualizacja strony internetowej świetlicy szkolnej.











Wdrożenie świetlicy do akcji „Czytające szkoły” związanej z programem „Cała Polska czyta dzieciom”













Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym (§ 8 ust. 2 pkt. 4d)





Nauka języka obcego







Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§8 ust. 2 pkt. 4e)


Współpraca z policją, strażą pożarną oraz strażą miejską











Współpraca z Domami Kultury i organizacjami poza szkolnymi










Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (& 8 ust.2 pkt.5)


Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych











Poszerzanie wiedzy i kształtowanie umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci.











Poznanie warunków środowiskowych i sytuacji rodzinnej uczniów, umiejętność rozpoznawania problemów środowiska dzieci



















Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej na temat stopni awansu).

Analiza dokumentacji szkolnej.




Udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych poza szkołą .

Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli i radach pedagogicznych.




Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli..



Udział w pracy zespołów aktualizujących i tworzących szkolne dokumenty.










Kursy kwalifikacyjne, studia podyplomowe.







Systematyczne zapoznawanie się z literaturą metodyczną.
Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, miejskiej, pedagogicznej.


Kontakty z rodzicami, opiekunami i wychowawcami uczniów.




Prowadzenie zajęć i przygotowanie wystaw.







Organizacja okolicznościowych imprez świetlicowych:

- Andrzejki

- Karnawał

- Walentynki




Przeprowadzenie konkursów plastycznych i technicznych o różnorodnej tematyce, związanych z rocznym planem świetlicy.




Organizowanie zajęć ruchowych. Przygotowanie uczniów do zawodów sportowych i Spartakiad.




Organizacja zajęć i konkursów na temat ochrony środowiska i zanieczyszczeń środowiska.

Udział w imprezach ekologicznych: Sprzątanie Świata i Dzień Ziemi.

Zbieranie surowców wtórnych.










Prowadzenie cyklu zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas I – III sprawiających problemy wychowawcze.




Wycieczki tematyczne i okolicznościowe (np. Miejsca Pamięci Narodowej, ZOO, Muzea)




Udział wychowanków w konkursach i zawodach organizowanych przez świetlice z innych szkół.




Pomoc w odrabianiu lekcji.

Szczególne wsparcie dla uczniów mających problemy z nauką.
















Wprowadzanie nowych metod do własnego warsztatu pracy korzystając z technologii komputerowej. Korzystanie z komputera i drukarki (przygotowanie pomocy do zajęć, tworzenie potrzebnych dokumentów).




Systematyczne śledzenie literatury przedmiotu.
Opracowanie i wykorzystanie materiałów metodycznych i dydaktycznych związanych
z pracą w świetlicy szkolnej.
Przygotowanie rebusów, krzyżówek i dyplomów. Gromadzenie adresów internetowych.




Udział w pracy zespołu tworzącego świetlicową stronę internetową.













Umieszczenie planu rozwoju w Internecie










Udostępnienie scenariuszy i konspektów zajęć świetlicowych z ciekawych imprez i uroczystości.

Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych dla wychowawców świetlic i nauczycieli.

Samodzielne prowadzenie zaplanowanych zajęć.

Organizowanie samodzielne lub we współpracy z innym wychowawcą zajęć, konkursów i uroczystości świetlicowych lub szkolnych.






















Opracowanie i realizacja programu zajęć socjoterapeutycznych mającego na celu:

- poprawę funkcjonowania dziecka w środowisku szkolnym

- ułatwienie dziecku przystosowania się do sytuacji szkolnej

- nawiązanie lepszych kontaktów z rówieśnikami

- uczenie pozytywnego patrzenia na siebie i swoje otoczenie

Ewaluacja programu.











Systematyczne uaktualnianie informacji i zdjęć znajdujących się na stronie internetowej świetlicy szkolnej.




Codzienne czytanie uczniom przebywającym w świetlicy wybranych książek z literatury dziecięcej.

Zachęcanie do samodzielnego czytania. Rozwijanie zainteresowania książką.
















Kurs języka obcego

























Organizacja spotkań z policjantem, strażnikiem miejskim lub strażakiem.

Przeprowadzenie zajęć na temat zachowania bezpieczeństwa.

Wyświetlanie filmów edukacyjnych.




Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach organizowanych poza szkołą

Udział w warsztatach organizowanych przez Domy Kultury



















Obserwacja i analiza badanego problemu, zbieranie informacji, określenie przyczyny i dynamiki zjawiska, zaproponowanie metody rozwiązania tego problemu i wdrożenie jej.




Pomoc w rozwiązywaniu problemów edukacyjno-wychowawczych z pomocą literatury fachowej, współpracy z wychowawcami klas, pedagogiem, psychologiem i rodzicami.




Wywiad, obserwacja, rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami (opiekunami), rozmowy z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym.



















Wrzesień 2007
















W okresie całego stażu













W okresie całego stażu




Zgodnie z potrzebami szkoły







W okresie całego stażu




W okresie całego stażu










W okresie całego stażu




W okresie całego stażu




W okresie całego stażu













W okresie całego stażu







W okresie całego stażu







W okresie całego stażu






















2007/2008

2008/2009

2009/2010




W okresie całego stażu




W okresie całego stażu







W okresie całego stażu



















W okresie całego stażu













W okresie całego stażu.



















W okresie całego stażu













listopad 2007










W okresie całego stażu







W okresie całego stażu







W okresie całego stażu


































W okresie całego stażu.











































W okresie całego stażu







W okresie całego stażu

























W okresie całego stażu






















W okresie całego stażu













W okresie całego stażu.

























W okresie całego stażu










W okresie całego stażu













W okresie całego stażu


















Poprawnie sformułowany wniosek o otworzenie stażu i plan rozwoju zawodowego




Zaświadczenia
















Zaświadczenia







Zaświadczenia













Świadectwa, dyplomy.






















Wnioski z rozmów, zeszyt rozmów




Scenariusze zajęć, zdjęcia




Scenariusze, konspekty, zdjęcia













Zdjęcia, wystawa prac, gazetka świetlicowa







Dyplomy, zdjęcia










Scenariusze, zdjęcia, zaświadczenia






















Program zajęć, scenariusze zajęć, karty zapisu




Zdjęcia, kronika świetlicowa




Dyplomy, zaświadczenia, zdjęcia































Scenariusze zajęć, dokumenty, plan rozwoju zawodowego










Scenariusze, rebusy, krzyżówki, dyplomy



















Strona internetowawww.sp258.zeas.edu.pl.













Plan na stronie internetowej







Scenariusze i konspekty










Scenariusz zajęć










Konspekty zajęć, scenariusze konkursów, wystawki prac dzieci, zdjęcia




























Program autorski














































Strona internetowa świetlicy szkolnej.







Zdjęcia, zaświadczenia.




























Dyplom, świadectwo

























Zdjęcia, sprawozdania z przebiegu spotkań











Dyplomy, zdjęcia, kronika.

























Opis przypadku













Zeszyt wychowawczy
















Opis przypadku






Czy tekst był przydatny? Tak Nie
(0) Brak komentarzy

Treść zweryfikowana i sprawdzona

Czas czytania: 17 minut