profil

satysfakcja 67 % 36 głosów

Konspekt zajęć ruchowych

drukuj
Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

KONSPEKT ZAJĘĆ RUCHOWYCH TEMAT ZAJĘĆ: GRY I ZABAWY DLA KAŻDEGO 1.CELE GŁÓWNE ZAJĘĆ A. Sprawności motorycznej uczeń: - wzmocni siłę mięśni klatki piersiowej - zwiększy wytrzymałość i wydolność organizmu - poprawi koordynację ruchową - pogłębi oddychanie torem brzusznym - zwiększy pojemność życiową i wentylację płuc - poprawi ruchomość i kształt klatki piersiowej B. Umiejętności uczeń potrafi: - współpracować z rówieśnikami - rywalizować - - - zachować prawidłową postawę ciała w czasie ćwiczeń oddechowych C. Wiadomości I Aspekt poznawczy - poznaje różne sposoby odpoczynku - zna aspekty zdrowotne ćwiczeń oddechowych - umie dostrzec zagrożenia dla zdrowia - poznaje wiadomości z zakresu stosowania ćwiczeń zdrowotnych - zna przepisy gier i zabaw - zna prawidłowe wykonywanie wdechów i wydechów w czasie ćwiczeń - zna kilka ćwiczeń pogłębiających wdech 2.USAMODZIELNIENIE UCZNIA: I Aspekt utylitarny - aktywnie uczestniczy w zabawie - uczestniczy w organizacji zabawy - sędziuje i ocenia zadania - rozwija i podnosi aktywność ruchową poprzez różnego rodzaju formy rekreacji , turystyki - wykształcenie potrzeby czynnego i bezpiecznego wypoczynku w formie indywidualnej i w grupie GRUPA: DZIEWCZETA MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 45 MIN. LICZBA ĆWICZĄCYCH: 22 OSOBY PRZYBORY I PRZYRZĄDY: BRAMKA, KIJE DO HOKEJA, MAŁA PIŁKA, PIŁKA DO SIATKÓWKI, SZRFY, WORECZKI, KOSZE, GAZETY, PACHOŁKI CZĘŚĆ LEKCJI TOK LEKCJI TREŚĆ LEKCJI CZAS WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO - METODYCZNE 1. 2. 3. 4. 5. I CZĘŚĆ WSTĘPNA 1. Czynności organizacyjno- porządkowe. 2. Omówienie zadań lekcji 3. Motywacja do ćwiczeń fizycz - nych. 4. Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Pająk i muchy”. Zbiórka, raport, sprawdzenie strojów. Rozdanie kolorowych szarf dla zespołów. Przedstawienie dzieciom nowej zabawy, której będą się uczyły na dzisiejszej lekcji „Obrona twierdzy” oraz znanej już zabawy „Lis i zające”. Doskonalić także będziemy inne zabawy. Poznanie powyższych zabaw przyda się wam w czasie spędzania wolnego czasu po zajęciach lekcyjnych. Nauczycie się także współpracy w swoich zespołach. Doskonalić będziecie sprawność fizyczną. Dzieci biegają w luźnej gromadce , bzykaniem naśladują odgłosy much.Na umówiony sygnał i zapowiedź -–pająk-zastygają w bezruchu.Wówczas wcześniej wskazane dziecko , będące pająkiem „ wyrusza na łowy” i wskazuje dziecko , które się poruszyło.Wskazane odpada z zabawy. 1’30” 1’ 30” 3’ Ustawienie w dwuszeregu Siad skrzyżny w dwuszeregu. Zwrócenie uwagi na proste plecy i poprawną sylwetkę. Ustawienie w dwuszeregu. Dzieci obserwują nauczyciela. Na widok podniesionej czerwonej szarfy zatrzymują się, natomiast widząc zieloną biegają dalej. 1. 2. 3. 4. 5. I CZĘŚĆ WSTĘPNA 5. Ćwiczenia kształtujące RR, NN i T 1. Ćwiczenia RR: Marsz dookoła sali z wysokim unoszeniem kolan – przekładanie kółka ringo z ręki do ręki – dołem – w bok – w górę, krążenie RR w przód i w tył, krążenie na zmianę LR i PR. 2. Ćwiczenia NN: Przeskoki nad ringo w przód i w tył, przeskoki w bok. Ringo w PR wymach PN w przód w górę, przełożenie pod nogą do LR, wymach LN, przełożenie do PR. 3. Ćwiczenia T: Rozkrok – skrętoskłony w prawą i lewą stronę z dotknięciem ringo do podłogi. Pajac zgina się w pasie – ringo oburącz, szybki skłon do podłoża, szybki powrót do postawy. Ringo na głowie – kto usiądzie na podłodze tak, by ringo nie spadło, siad prosty – RR z tyłu oparte o podłoże, palce obciągnięte, uniesienie NN tak aby ringo nie spadło z nóg. Leżenie tyłem – w LR ringo wyprost RR do pionu, wymach PN do pionu, dotknięcie do ringo. RR w przód, odchylanie tułowia w tył z przekładaniem ringo. 2’ 2’ 2’ Ringo leży na ziemi. Uczniowie, którzy nie radzą sobie z tym ćwiczeniem wykonują przysiad podparty. Przejście z leżenia tyłem przez obrót RR w górę przez prawy bok. II CZĘŚĆ GŁÓWNA 6. Znana zabawa orientacyjno – porządkowa.”Tworzenie kół” 7. Znana zabawa z mocowaniem. Wąż” 8. Znana zabawa na czworakach.”Kulawe lisy” Dzieci biegają w luźnej gromadce .Na umówiony sygnał ustawiają się w szeregu , po drugiej zapowiedzi – tworzą koła , następnie ustawiają się we wcześniej wskazanym miejscu Uczniowie ustawieni w rzędzie trzymają się mocno za biodra. Pierwszy w rzędzie jest głową, ostatni ogonem węża. Na sygnał prowadzącego głowa goni ogon starając się go złapać. Ustawienie: uczniowie w dwócz rzędach .Pierwsi w rzędach w podporze na linii startu , jedna noga „skaleczona” podniesiona do góry. Przebieg zabawy:Na umówiony znak , podskokami na rękach i jednej zdrowej nodze pierwsi zdążają na mętę.Gdy staną na mecie i przekroczą chorągiewkę , wówczas wybiegają kolejne kulawe lisy.Wygrywa rząd , którego uczestnicy pierwsi przebiegli metę , przy czym w trakcie biegu nie zmieniali nogi. 3’ 3’ 4’ Grupują się według koloru szarf. W zabawie biorą udział na przemian chłopcy i dziewczynki. Pozostali dopingują. 1. 2. 3. 4. 5.


Autor kaczorra879
Przydatna praca? Tak Nie
W słownikach:
(0) Brak komentarzy
Typ pracy


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.