rzecz. ż
- (market.) całość działań mających na celu prezentację jakiegoś produktu, usługi itp.
- (pot.) nazwa elementu reklamy, np. ogłoszenia w prasie, krótkiego filmu reklamowego w telewizji itp.
(w zn. 1.) W programie radiowym dyskutowano o reklamie (Ms. lp, ident. w C. lp) i jej skuteczności. Specjaliści zastanawiali się również, czy zagęszczenie elementów reklamowych na ulicach nie powoduje zmęczenia odbiorców i zobojętnienia na przekaz reklamowy. Mimo wielu dostępnych rodzajów reklam (D. lm) niektórzy reklamodawcy ciągle nie chcą reklamować się w Internecie.
(w zn. 2.) Na domu wisiała duża reklama (M. lp) jogurtu. Przechodząc obok, Sylwia zastanawiała się, czy uśmiechnięte dziecko przedstawione na reklamie (Ms. lp, ident.w C. lp) rzeczywiście jadło ten jogurt, ponieważ pamiętała, że był niesmaczny.
KOMENTARZ
Czasem reklamuje się również ludzi, np. w czasie kampanii wyborczej do władz lokalnych lub ogólnopolskich, w reklamowych materiałach wyborczych pojawiają się kandydaci na prezydentów miast, radnych, posłów.