profil

Reklama

poleca 25% 12 głosów

rzecz. ż

  1. (market.) całość działań mających na celu prezentację jakiegoś produktu, usługi itp.
  2. (pot.) nazwa elementu reklamy, np. ogłoszenia w prasie, krótkiego filmu reklamowego w telewizji itp.

 

(w zn. 1.) W programie radiowym dyskutowano o reklamie (Ms. lp, ident. w C. lp) i jej skuteczności. Specjaliści zastanawiali się również, czy zagęszczenie elementów reklamowych na ulicach nie powoduje zmęczenia odbiorców i zobojętnienia na przekaz reklamowy. Mimo wielu dostępnych rodzajów reklam (D. lm) niektórzy reklamodawcy ciągle nie chcą reklamować się w Internecie.

(w zn. 2.) Na domu wisiała duża reklama (M. lp) jogurtu. Przechodząc obok, Sylwia zastanawiała się, czy uśmiechnięte dziecko przedstawione na reklamie (Ms. lp, ident.w C. lp) rzeczywiście jadło ten jogurt, ponieważ pamiętała, że był niesmaczny.

 

KOMENTARZ
Czasem reklamuje się również ludzi, np. w czasie kampanii wyborczej do władz lokalnych lub ogólnopolskich, w reklamowych materiałach wyborczych pojawiają się kandydaci na prezydentów miast, radnych, posłów.

Pochodzenie:

reklamowy – związany z reklamą, odnoszący się do reklamy (np. plakat reklamowy, kampania reklamowa),
reklamować – rozpowszechniać informację o czymś, lub o kimś za pomocą reklamy, np. Znany aktor reklamuje w telewizji proszek do prania.

Podoba się? Tak Nie

Materiał opracowany przez eksperta

Czas czytania: 1 minuta

Spis treści
  • Reklama