profil

obserwujący0
obserwuje0
liczba punktów
250
rozwiązanych / najlepszych
0 / 0
prac i notatek
0
poleca92%

Rozwój myślenia w adolescencji

Centralne znaczenie w rozwoju umysłowym dorastającej młodzieży odgrywają procesy myślenia. Amerykańscy autorzy stwierdzają na podstawie badań, że u dorastających następuje wzrost zarówno zdolności rozumienia stosunków przyczynowych, jak i myślenia...

poleca85%

Małżeństwo

Ślub, małżeństwo, zwykle kojarzą się nam się z ogromnym szczęściem i radością. Jest ono drogą życiową, ważnym zadaniem na całe życie. Łączą się w nim ze sobą dwie osoby, które się wzajemnie kochają i tęsknią do siebie. Jednak po ślubie wiele się zmienia.. Każde z...

poleca88%

Konflikty - psychologia szkolna

Psychologia szkolna Temat: Konflikty 1. Konflikty wokół szkoły 2. Konflikty wokół nauczycieli 3. Konflikty wokół praw ucznia 4. Konflikty wokół statusu ekonomicznego uczniów Ad.2. - zazdrość - hierarchia - kompetencja - koalicje - wynagrodzenie...

poleca85%

"Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli" - Zofia Bogdanowicz

1. Przedmowa Postulaty rozwijania pełnej osobowości dziecka od wczesnych lat jego życia, rozszerzania zakresu jego wiadomości, pogłębiania uzdolnień oraz wyrabiania aktywnego stosunku do otoczenia społecznego, stworzyły konieczność szukania najskuteczniejszych...

poleca85%

Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej dziecka określany jako ADHD coraz częściej obserwuje się u dzieci w wieku przedszkolnym. Objawy tego zespołu układają się w trzy grupy: - - zaburzenia koncentracji uwagi, - - nadmierna aktywność ruchowa, - -...

poleca89%

Przykłady zabaw badawczych z ksiązki B. Muchackiej -"Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej"

1. Poznawanie rodzajów ruchów ciał materialnych oraz warunków i przyczyn, na skutek których ciała poruszają się lub pozostają w spoczynku Zabawy z wiatrem Cele – poznawanie różnych sposobów wprowadzania w ruch lekkich przedmiotów - naśladowanie siły wiatru...

poleca85%

Rola nauczyciela i uczniów w nowoczesnej szkole

Nauczyciel w nowym modelu to bardziej pracownik naukowy ciągle testujący hipotezy. Musi on być blisko uczniów, aby jego decyzje do nich trafiały i były przez nich aprobowane. Uczniowie, którzy ze sobą współpracują, chętniej biorą udział w konwersacjach, mają lepsze...

poleca85%

Stymulująca i terapeutyczna rola zabawy i stadia zabaw

Maria Kielar Turska i B. Muchacka –„Stymulująca i terapeutyczna rola zabawy” Stadia zabawy społecznej: 1. Zabawa nieustrukturalizowana – dziecko obserwuje otoczenie i bawi się czymś co zwróci jego uwagę. Jeśli nic nie zwróci jego uwagi to bawi się jakąś swoją...

poleca85%

Zasady porozumiewania się nauczyciela z rodzicami

1. Nauczyciel powinien nawiązać kontakt z rodzicami ucznia przed rozpoczęciem roku szkolnego, np. - zorganizować spotkanie organizacyjne, informujące rodziców o programie nauczania, wymaganiach nauczyciela, itp. - wysłać list w ostatnim dniu przed wakacjami...

poleca85%

Lektura w klasach I-III

Lektura w klasach I-III I Wychowanie i kształcenie czytelnika w początkowych latach nauki szkolnej Lektura w znacznej mierze pomaga nauczycielowi realizować cele i zadania przedmiotu języka polskiego, a zdobywana na tych lekcjach sprawność językowa uczniów...

poleca83%

Opowiadanie jako forma wypowiedzi w klasach I-III

„Opowiadanie jako forma wypowiedzi w klasach początkowych” Opowiadanie stanowi bardzo korzystny środek wyrabiania sprawności w zakresie mowy. Umożliwia m. In. i praktyczne poznawanie wartości stylistycznych niektórych form morfologicznych, i stosowanie w szerokim...

poleca85%

Wprowadzenie do psychologii klinicznej

Wprowadzenie do psychologii klinicznej 1. Psychologia kliniczna jako dyscyplina Jest to dziedzina badań i praktyki, zajmujaca się opisem i wyjaśnianiem zdrowia, zaburzeń zachowania, przeżywania i funkcji somatycznych oraz rozwiązywaniem problemów zdrowotnych...