profil

obserwujący0
obserwuje0
liczba punktów
250
rozwiązanych / najlepszych
0 / 0
prac i notatek
0
poleca89%

Podstawy prawa karnego

PRAWO KARNE Źródła prawa karnego: 1) Kodeks karny z 6 kwietnia 1997 r. Składa się z 3 części: ogólnej, szczegółowej, wojskowej. Ogólna: podstawowe zagadnienia prawa karnego np.: zasady odpowiedzialności karnej, formy popełnienia przestępstwa,...

poleca85%

Badania marketingowe, pytania egzaminacyjne i odpowiedzi

POJĘCIA Badania marketingowe- systematyczne projektowanie, zbieranie, analizowanie i projektowanie danych i wyników badań związanych ze specyficzną sytuacją marketingową firmy Decyzja – świadomy wybór spośród dwóch lub więcej alternatyw, z których każda umożliwia...

poleca85%

Ruch turystyczny, bazy noclegowe - ściąga

Ruch turystyczny ogół przestrzennych przemieszczeń się ludzi związanych z dobrowolna czasową zmiana miejsca pobytu, środowiska, i rytmu życia- w odniesieniu do określonego obszaru, kierunku, okresu itp. Obecnie w świecie obowiązuje podział ONZ_WTO na 5 kryteriów...

poleca85%

Unia Europejska a Polska, problemy związane z wejściem

„Unia Europejska a Polska, problemy związane z wejściem” Unia Europejska to porozumienie 15 krajów, które nie rezygnując ze swej tożsamości narodowej, chcą ze sobą jak najścislej współpracować. Do najważniejszych celów Unii należą: zapewnienie...

poleca86%

Podstawy prawa karnego

PRAWO KARNE Źródła prawa karnego: 1) Kodeks karny z 6 kwietnia 1997 r. Składa się z 3 części: ogólnej, szczegółowej, wojskowej. Ogólna: podstawowe zagadnienia prawa karnego np.: zasady odpowiedzialności karnej, formy popełnienia przestępstwa, przedawnienie,...

poleca85%

Podstawy prawa cywilnego

CZYNNOŚĆ PRAWNA Czynność prawna polega na zaciąganiu zobowiązań lub nabywaniu uprawnień za pomocą oświadczeń woli. Podstawą każdej takiej czynności jest więc oświadczenie woli. Osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych może samodzielnie kształtować...

poleca85%

Konflikty w organizacjach

Biorąc pod uwagę sposób przejawiania się konfliktów społecznych, wyróżniamy konflikty jawne i ukryte, inspirowane i kierowane albo tez spontaniczne, czyli żywiołowe, wreszcie łagodne i ostre. Oczywiście, zarówno jawne, jak i ukryte konflikty mogą być inspirowane...

poleca85%

Polska pod zaborami

Polska znajdowała się pod zaborami: pruskim, austyjackim i rosyjskim w latach 1815-1846. Zabór Pruski , ziemie polskie włączone do Prus w okresie rozbiorów Polski (1772-1795). W I rozbiorze (1772) przyznano Prusom Warmię oraz województwa: pomorskie, malborskie i...

poleca85%

Przedsiębiorstwo - ściąga

Przedsiębiorstwo- można określić jako zorganizowany przez przedsiębiorcę zespół pracy i środków materialnych związanych z innymi takimi zespołami, popytem i kosztami, działający dla zaspokojenia cudzych potrzeb z uwzględnieniem dobrowolnego ryzyka. Charakteryzuje się...

poleca86%

Restrukturyzacja, prywatyzacja - ściąga

Restrukturyzacja- wg Kefta i Czakiewskiego oznacza organizacyjne, kadrowe, finansowe, techniczne, przystosowanie przed. Do działania na warunkach gospodarki rynkowej w celu podniesienia jego efektywności Restr. W skali makro to zmiany zachodzące w całej gospodarce...

poleca85%

Struktury: macierzowa, dywizjonalna, holdingowa,wirtualna, łańcuchowa - ściąga

STRUKTURA DYWIZJONALNA ZALETY : - jasno określony obszar uprawnień, - obciążenie naczelnego kierownictwa, - szybkość podejmowania decyzji, - łatwość koordynacji działań wewnątrz dywizjonu - struktura jest elastyczna i dostosowuje się do zmian w...

poleca85%

Kierowanie

KIEROWANIE-jako proces planowania,organizowania,przewodzenia, kontrolowania działalności członków organizacji oraz wykorzystywania wszystkich jej zasobów dla osiągnięcia ustalonych celów. FUNKCJE:1)planowanie-wskazuje że kierownicy koordynują ludzkie i materialne...

poleca85%

Macierz BCG, planowanie strategiczne- ściąga

Macierze BCG jest powszechnie stosowaną metodą zarządzania portfelem przedsiębiorstwa przez macierz BCG. Opracowana w latach 70.przez Bostońską Grupę Konsultingową. Macierz BCG jest budowana z uwzględnieniem dwóch kryteriów: kryterium określającego tempo wzrostu...

poleca85%

Wielki kryzys gospodarczy w Stanach Zjednoczonych

Wszystkie państwa uczestniczące w I wojnie światowej zdołały ustabilizować swoją gospodarkę do 1924 r. Druga połowa lat dwudziestych była okresem światowej koniunktury gospodarczej, wskaźniki ekonomiczne znacznie przekroczyły poziom z 1913 r. W atmosferze...

poleca85%

Analiza makroekonomiczna

W punkcie 3 rozdziału 1, omawiając zakres analizy strategicznej, podkreśliłem, że istnieją różne ujęcia oraz zakresy otoczenia firmy. Ansoff i Porter kładą nacisk na ana¬lizę sektora, w którym firma działa lub działać chce. Analiza otoczenia według Ansoffa...

poleca85%

Administracja zespolona i niezespolona w województwie.

Przywrócenie w 1990 r. samorządu terytorialnego wymagało dokonania nowych uregulowań prawnych dotyczących administracji rządowej w terenie. Od 1 stycznia 1999 roku weszła w życie ustawa z 5 czerwca 1998 roku o administracji rządowej w województwie. Według tej ustawy...

poleca85%

Badania marketingowe, pytania egzaminacyjne

POJĘCIA Badania marketingowe- systematyczne projektowanie, zbieranie, analizowanie i projektowanie danych i wyników badań związanych ze specyficzną sytuacją marketingową firmy Decyzja – świadomy wybór spośród dwóch lub więcej alternatyw, z których każda umożliwia...

poleca85%

Marketing itd sciaga!!

KONCEPCJA PROWADZENIA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH: *koncepcja produkcji (duża produkcja niskie ceny), *koncepcja produktów (podnoszenie jakości produktu nadwyżka podaży nad popytem) * koncepcja sprzedaży (instrumenty...

poleca85%

Marketing mix

„Marketing mix - kompozycja marketingowa. Są to zmienne elementy marketingu, ujęte w formie planu marketingu, które firma może świadomie i umiejętnie wykorzystywać dla zwiększenia popytu na swój produkt. Podstawowe elementy marketingu mix to: produkt, cena, promocja...

poleca85%

strategie marketingowe rozwoju przedsiębiorstwa

Scharakteryzuj podstawowe strategie marketingowe rozwoju przedsiębiorstwa. Strategia marketingowa jest elementem ogólnej strategii działania przedsiębiorstwa oraz stanowi wyraz jego misji w zachowaniach na rynku. Ma ona charakter funkcjonalny....

poleca85%

System informacji marketingowej

Pojęcie i tworzenia Systemów Informacji Marketingowej w przedsiębiorstwie. System Informacji Marketingowej (SIM) jest to skoordynowany zespół ludzi, działań narzędzi, głównie systemów komputerowych, którego celem jest wytwarzanie,...